koppelingspompje in de bak lekt en moet vervangen worden
nu heb ik horen zeggen dat na het vervangen van dit pompje
de auto naar een erkende dealer moet om " een nulpunt in de bak te resetten"
klopt dit , of kan ik het pompje en de koppeling gewoon vervangen ?
alvast bedankt voor jullie reactie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik was vergeten erbij te vermelden dat het om een tecshift versnellingsbak gaat.
bij een master met ckickshift( ik vermoet dezelfde zelfschakelende bak) heb ik het schakelpaltroon en het aangrijpmoment van de koppeling opnieuw moeten inleren door een dealer, er is anders niet mee te rijden
dit zou echter niet altijd zo zijn, je moet een beetje "geluk" hebben
bedankt Adrie voor je snelle reactie ,
is het enkel geluk hebben , of is er iets waar je op moet letten bij het uitbouwen om dit te voorkomen ?
iemand ervaring ???
volgens renault geen vaste regel
deze week hoorde ik wel dat bij citroeen dit met een veiligheidscode voorkomen kan worden
toch maar eens navragen bij renault of dat dat daar ook geld
bij de master heb ik geen bijkomende problemen ondervonden
bak kompleet met het schakelgedeelte gedemonteerd
Adrie , kan het niet zijn dat het aangrijpmoment opnieuw moet ingeleerd worden als men een nieuwe koppeling steekt die merkelijk dikker is als de oude versleten koppeling.dit lijkt mij logisch
het schakelpatroon dat is nog een andere zaak.
inderdaad
pompje vervangen zonder al te veel problemen.
inleren niet nodig, waarschijnlijk omdat de koppeling is blijven zitten.
probleem opgelost
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar