beste mensen, ik zit met een probleem aan de koppeling, als de motor niet draait kan ik schakelen en als de motor draait(koud) kan ik nit schakelen enkel als hij warm is! dus heeft er iemand mij gezegd als ik mijn koppeling ontlucht zou het probleem verwijderen?!
maar het pobleem is verergert want ik heb geen druk meer ik heb beginnen met ontluchten er kwam olie en lucht uit tot er op en gegeven moment geen olie meer kwam(reservoir was vol van de remmen) en heb geprobeerd met een hele tijd te pompen en nog geen druk dus heb ik aan de ontluchting nippel olie proberen aan te zuigen via den darm en nog niet dus heb ik de aanzijg darmpje afgekoppeld en handpomp met remolie willen inpompen maar krijg er niks in als je met de pedaal pomps gaat die olie op en neer maar geen beweging ik heb er uren zitten sukkelen :-( en krijg nog altijd geen druk op mijn pedaal dus ik begin te denken dat de cill aan de pedaal niet meer pompt (maar het werkte wel als de motor warm is en voor het ontluchting proces) kan het zijn da ik er nu meer lucht in het systeem heb gemaakt en hoe kaan ik ervoor zorgen dat er olie geraakt in het cill? wat doe ik verkeerd? als ik ontluchte werd de pedaal ingedrukt en als hij terug ging heb ik de nippel dicht gedraaid en zo een paar keer gedaan tot ik er op gegeven moment geen olie meer kreeg maar reservoir was vol :-( hopelijk kan er iemand mij helpen en mij nog hoop geven!!
mvg Laurent
ps de motor is een 1.7tdi
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
? heeft niemand zoiets meegemaakt?
groetjes Laurent
Je remoliereservoir heb je toch wel goed gevuld? Voor de koppeling zit er een apart kamertje in het reservoir. Dit loopt bij sommige auto's alleen vol als het reservoir bijna vol is.
Laurent ; ik heb dit al een paar keer meegemaakt . Ook bij sommige fords heb ik het gezien . De koppelingcilinder bij het pedaal is van kunststof en na verloop van tijd dicht het rubber zuigertje het compensatie-gaatje af . Heb van een klant gehoord dat als hij in duitsland was de koppeling spontaan vrijgedrukt werd . Na afkoelen kon hij weer rijden . Kortom ( lang verhaal kort ) cilinder vervangen en klant weer gelukkig. Succes.
ontlucht eens vanaf onderen met een olie spuit gevuld met remolie
[quote=Punt]Laurent ; ik heb dit al een paar keer meegemaakt . Ook bij sommige fords heb ik het gezien . De koppelingcilinder bij het pedaal is van kunststof en na verloop van tijd dicht het rubber zuigertje het compensatie-gaatje af . Heb van een klant gehoord dat als hij in duitsland was de koppeling spontaan vrijgedrukt werd . Na afkoelen kon hij weer rijden . Kortom ( lang verhaal kort ) cilinder vervangen en klant weer gelukkig. Succes.[/quote]
Inderdaad komt dit ook veel voor. Heb het bij een Astra H ook een keer gehad.
hallo heren
- het olie reservoir is vol
-heb vandaag da cill pompje van het pedaal gedemonteerd en snap niet echt hoe het moet controleren heb aan de aanzuigkant darmpje volgevuld met olie en beginen pompen met de hand en heb ondervonden dat de cill olie pompt via de aanzuig want ik heb mijn vinger tegen gehouden en liet los die olie spoot weg dus wat ik heb nog gedaan is die stalen pijp aan de pers kant de plastiek kapje erover getrokken (rubbertje van ontluchter) en wilde zien of ik druk kan krijgen en hoopte dat het hoedje wegschoot maar niet ik denk dat het aan de cill ligt maar wat ik nog meer heb gehoord van de eigenaar van het voertuig is da hij af en toe heeft als hij ingeschakelt is en de kopp indrukt gaat die wagen van zen eigen weg hij moest de rem inhouden
en van ne maat heb ik gehoord da de butee lucht aanzuigt en daaom krijg ik hem niet ontlucht?
Zeg Jan ontluchten van onderen met een oliespuit vol remolie aan welke kant moet ik persen via de nippel? of moet ik die stalen pijp uitklikken van de pedaal cill
Punt ik dacht ook dat die cill een probleem is maar de eigenaar wil niet onnodige kosten steken als het toch niet is want als het de butee is zijn er grotere kosten bij en hij wilt da ik zeker ben van de cill want hij heeft de cill bekeken en zegt dat er aan beide kanten zuigt en dat het goed is en als alle twee kanten afblind met de vinger komt de stang terug op de plek waar hij was als je trekt of duwt
heren hartelijk dank voor jullie antwoorden en lees wel verder wat ik kan doen
12 jaar
nippel los draaien en slangetje erop en spuiten tot er geen lucht meer in het potje komt
hallo Jan
heb geprobeerd maar de cill aan het pedaal blokkeert het want ik bouw zoveel druk dat het slangetje afschiet van de nippel
12 jaar
dan zit het in de hoofd cilinder (nippel niet verstopt)
nee nippel is ok leidingen niet verstropt ook ok en hoofd cill is die aan de pedaal zeker?
12 jaar
jawel zie #4
ja ok ik zal horen bij de eigenaar en eventueel vervangen is er geen menier om die te testen ?
12 jaar
hallo heren
hartelijk bedankt voor jullie reactie's
de eigenaar heeft die pedaal cill. zelf vervangen en heeft mij verwittigd dat de oorzaak die cillinder is
en hij heeft het getest en het werkt terug :-)
dus probleem opgelost
groetjes Laurent
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar