Bij warm weer en aicro op , wanneer je in de stad rijdt gaat de temperatuur van de wagen boven de 90°C maar ik reed niet lang genoeg om hem te hoog te laten gaan en om auto in safe te zetten of warning te geven. Waneer je de wagen afzet en terug contact op zet , krijg je foutmelding . Bij uitlezen geeft hij aan : RELAY FAN 3 VOLTAGE TO LOW. Als je de output test doet krijg je dit : test FAN 1 gaan ze allebei draaien, bij FAN 2 draaien ze allebei sneller , en bij FAN 3 test gebeurt er niets terwijl ze full power moeten draaien?!
Iemand dit al meegemaakt of weet waar ik deze relais kan vinden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
OPGELOST!!
Na het opzoeken en om de werking van de ventilatoren onder de knie te hebben heb ik volgende info gevonden:
-er is maar 1 water temperatuur sensor aanwezig op motorblok
-Bovenaan tussen de 2 ventilatoren staat de WCCU (water cooling control unit) . Aan de hand van de warmte van de radiator (diodes op de WCCU zelf) en input van motorbloksensor via ECU,regelt hij het aanslagen/ snelheid.
-Voor full power overbrugt hij naar 1 zekering (dikke groene op foto) van 30 Ampére.
[img]http://img710.imageshack.us/img710/2632/...[/img]
--stand 1 of airco "on" >> de 2 fan's draaien traag
--stand 2 >> grootste fan (rechts / kant passagier) draait, links staat stil
--stand 3 >>linkse fan draait volle toeren, rechts staat stil
Bij mij was dus de zekering gesprongen (2,98 euro). Dankzij de overbrugging werkt stand 1 en 2 nog wel. Zekering vervangen, alles proper gemaakt , roulementen van de fan's een beetje ingespoten , aantal keer getest en hij kan er weer tegen
Veel info gevonden op www.opeloem.com van de onderdelen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar