auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Vectra: Kosten vervangen klepstoters

Bouwjaar: 1995

Hoi allemaal,

Gisteren heb ik hier ook een berichtje geplaatst over het "rammelende" geluid onder mijn kap vandaan. Ik heb vandaag de auto weggebracht voor het vervangen van de olie.

Indien dit het niet is ben ik erg benieuwd of iemand mij kan vertellen wat de kosten zijn van het vervangen van de klepstoters

Hierbij de gegevens van de auto:
Vectra 2.5 V6 aut.
bj: 1995
Km stand: 125.000

Graag hoor ik van jullie!

Geplaatst door

bartjanmulder (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1 klepstoter kost ¤24,=
en het ligt er aan of je het zelf doet, of laat doen,wat het arbeidsloon wordt.
mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

20 jaar

hans bedankt voor je input!

bartjanmulder 0

20 jaar

ik laat het doen door een monteur die voor zichzelf is begonnen (20 euro per uur), maar is het zo dat alle klepstoters vervangen dienen te worden of worden alleen de defecte klepstoters vervangen??

Nu las ik ook iets over het bijvullen van de klepstoters?

bj

bartjanmulder 0

20 jaar

Hans,

Er is dunnere olie toegevoegd aan de auto en daarnaast is de motor gereinigd met Force (??) Het tikken/rammelen is helaas niet weg, maar ik kwam er nu net achter dat de auto op circa 400 á 500 tpm stationair loopt, is dat normaal??? Als ik de gashendel iets opentrek hoor ik het "rammelende" geluid ook niet meer!

Kun jij me wellicht nog advies geven voordat ik naar de opel dealer rijd?

bj

bartjanmulder 0

20 jaar

Beetje langzaam niet?
Het toerental voor een automaat moet zo rond
de 700-800 t/min.liggen.
Schroef dit eerst maar eens op en luister dan nog eens.
Tikkende klepstoters geven een hoge luide tik en "rammelen" niet. Bijvullen van klepstoters kan niet , ze vullen zichzelf door de oliedruk.
Ik denk eerder in jou geval aan een klapperende distributie , omdat het toerental zo laag is.

Ik hoor het wel,
mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

20 jaar

Hans,

het is ook een "tikkend" geluid, echter als de motor warm is dan is het een onregelmatig geluid en je ziet het ook aan de toerenteller naald; als die iets omhoog gaat wordt het tikken minder en vicaversa.

voor wat betreft de distributieriem: deze is 5000 km geleden vervangen... of ze moeten hem er niet goed hebben opgezet, maar het "tikken" is overduidelijk waar te nemen in het blok onder de deksel.

Nu heb ik, nogmaals, geen verstand van motoren maar de distributieriem zit toch niet onder de deksel van de motor?

bartjanmulder 0

20 jaar

Nog een korte vraag; hoe schroef ik zelf het toerental op ?

bartjanmulder 0

20 jaar

is niet zelf te doen. alleen door de dealer met de tech. (dus software matig)

Opeltje 0
badge

20 jaar

Zoals Opeltje al zei , is niet zelf te doen.
Maar je had de auto toch in de garage voor olie en reiniging?Dan hadden ze toch meteen het toerental kunnen afregelen?
De distributie zit trouwens aan de rechterkant van de motor , onder de plastic afdek kappen.
Zoals je zelf al aangeeft , loopt de motor te langzaam waardoor de oliedruk in de klepstoters niet voldoende is en daardoor gaan ze tikken.
Dus..........even langs de dealer.

Succes,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

20 jaar

Hans,

Het vervangen van de olie heb ik bij een "merkloze" garage laten doen (plaatselijke garage) Deze heeft volgens mij geen apparatuur staan om stationair af te stellen.

Ik ga woensdag naar de opel dealer en laat stationair hoger afstellen, tevens hoop ik dat ze de auto kunnen "uitlezen" ik heb namelijk een continue brandende airbag lampje op dashboard en TC geeft nog wel eens aan dat ie het niet doet. Iemand enig idee wat dit kan zijn? (sensor o.i.d.?)

bart-jan

p.s.alvast bedankt voor alle bruikbare tips en ik ben benieuwd wat er woensdag allemaal uit gaat komen, ik houd jullie op de hoogte!

bartjanmulder 0

20 jaar

Eindelijk uitsluitsel wat er nu mis was met m'n kar: het bleek de distributieriem te zijn die VERKEERD om gemonteerd was en versleten "spanrollers" (??) deze maakten een enorm tikgeluid.

De monteur keek me met hele grote ogen aan toen die de auto in de garage reed; hij kon het niet geloven dat een andere garagehouder me had verteld dat ik maar een week of 2 moest doorrijden om te hopen dat het geluid minder zou worden!

Zijn letterlijke woorden: "ik durf die auto de garage nu niet meer uit te rijden!"

Conclusie: Beun de Haas heeft de vorige eigenaar dus een knap staaltje monteurswerk laten zien voor weinig geld!

De distributie is helemaal vervangen en tevens is de software "ge-update". De V6 loopt weer als een zonnetje en rijdt als een tierelier, nogmaals bedankt voor alle tips en wijze adviezen!

Groetjes,

Bart-Jan

bartjanmulder 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.