Gisteren klonk er direct na het starten en 'kloen' onder de motorkap, gevolgd door zwaar sturen. Ik wist dat de multi-riem al wat ouder was (circa 60.000km/2jaar minimaal), maar wat ik zag verraste me toch: de krukaspoellie was gescheurd. De poellie bestaat uit twee staal-delen met een rubber tussenstuk.
Omdat ik de auto in het weekend nodig heb, heeft de dealer het op vrijdag gemaakt.
>>> Kan iemand me vertellen wat je hiervoor allemaal moet doen? <<<
De rekening was namelijk astronomisch hoog. Ik heb hoe dan ook besloten om NOOIT weer naar een merkdealer te gaan. EURO 640,- voor een krukaspoellie, een multiriem, een bout en 3 uur arbeid is echt veel te veel.
Hoe kun je nu 3 uur bezig zijn met een bout losdraaien, een poellie monteren en een riem omleggen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat je niet makkelijk erbij komt.
Dit ivm de plaats van de krukaspoelie.
hier moet je dus wel wat voor weg halen.
Voor de multiriem moet er een motorsteun los.
er zit meer werk in dan de meeste mensen denken.
Willem
Vaak kijkt men alleen naar de te vervangen onderdelen, maar men vergeet dat er idd vaak ook het een en ander aan de kant moet om erbij te kunnen.
De onderdelen zijn de kosten vaak niet, maar het arbeidsloon en het sleutelwerk kosten het meest.
16 jaar
[quote=primera p11]De onderdelen zijn de kosten vaak niet, ...........[/quote]
Nou......Onlangs nog een poelie van een ander merk gehaald. Was toch alleen de poelie al meer dan 300,- euro...
Dus zo extreem hoog is de rekening niet van de TS.
Tevens heeft de TS nog de mazzel dat hij zo snel nog geholpen is op vrijdagmiddag EN dat het onderdeel op voorraad was.
Gr.
Zo is het maar net,Petje.
De dealer is zo gek nog niet.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar