auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Combo: laad niet meer bij

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 17D

Mijn opel combo 1.7D Laad niet meer bij.
Het lampje van de dynamo brand ook niet en is niet kapot.
Waar kan dit aan liggen.


Groeten,

Jaap

Geplaatst door

jaapm (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

spanningsregelaar van de dynamo kapot ?

dat je lampje niet brand kan een kabelbreuk zijn,of een slecht contact..

het kleine kabelte naast de dikke + op de dynamo is van het lampje op je dashbord!

hoeveel V word er nog bijgeladen nu met lopende motor ?

Stefan

stefan84 0

18 jaar

opeldynamo's hebben vaker de neiging om geen spanning meer te leveren zonder waarschuwing op het daschboard.

inmiddels al tweemaal meegemaakt, eerste keer wel opgemerkt door regelmatig uitvallen van de toerenteller, maar deze was in de tweede niet aanwezig, dus ook geen indicatie.

enkel zekerheid na meten van laadstroom/spanning.

Succes Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Ik meet 12.6 volt als de motor draait en als ik gebruikers aan zet dan meet ik 12.2 volt
Sinds het lampje niet meer brand laad hij ook niet meer.

Groeten,

Jaap

jaapm 0

18 jaar

De koolborstels van de sleepringen versleten,Jaap. Pas meegemaakt en toen brandde ook het controlelampje niet. De spanningsregelaar vervangen,daar zitten ze in en het was weer okay. 13.8 Volt. Grtn. Ad.

Ad102 0
badge

18 jaar

12.6 volt met draaiende motor is te weinig. Moet toch tussen de 13.8 en 14.4 volt zijn. Bekijk idd de koolborstels en/of de kabelverbindingen maar eens. Sjaak
(het lampje van de accu/dynamo brandt toch wel als het contact aan staat en de motor niet loopt ?)

sjaak10918 0
badge

18 jaar

Je kan ook eerst de borstels iets schoonmaken samen met de diodeschijven om te kijken of hij nu wel goed bij laad.
Het schoonmaken doen je met een zachte koperborstel.

Frontiman 0

18 jaar

jaap

schoonmaken heeft weinig nut als ze te ver zijn versleten,kijk ook even de sleepringen na of deze nog in orde zijn.als je hem op contact zet brand normaal ook het lampje op het dashbord,maar indien het kabeltje wat ik hierboven al vermelde een breuk vertoont of geen contact meer maakt,het lampje dan ook niet brand.12.6 V is inderdaad te weinig.

spanningsregelaar heb je al voor € 25,-

monteren neemt echter een paar vrije minuten van je zondagmiddag in beslag :)

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Het lampje van de accu/dynamo brand helemaal niet ook niet als hij op contact staat.
Groeten,

Jaap

jaapm 0

18 jaar

Je hebt het al kunnen lezen in dit topic, Jaap. Ad

Ad102 0
badge

18 jaar

dacht dat als bij opel het lampje op het dashbord kapot is (dus niet werkt bij contact aan en niet lopende motor), dat dan de dynamo NIET laadt. Dus eerst lampje vervangen en dan weer meten. Als het lampje niet kapot is (meten, niet alleen kijken want soms kun je aan het lampje niets zien terwijl het wel kapot is), kom je wsl op de bedrading uit. Sjaak

sjaak10918 0
badge

18 jaar

Het lampje is niet kapot want ik heb al een ander lampje geprobeerd.

Groeten,
Jaap

jaapm 0

18 jaar

jaap,

nou kijk niet na dat lampje ma haal de spanningsregelaar eruit of zoek het in de kabels!!

Meten = Weten!

Stefan

stefan84 0

18 jaar

gissen is missen

hellbat 0
badge

18 jaar

Ik haal morgen de dynamo er onder weg en zal de spaningsregelaar er uit halen en door meten.
Ja het schiet inderdaad niet op zo.


Groeten,
Jaap

jaapm 0

18 jaar

Hallo

Ik heb de dynamo er onderweg gehaald en open gehaald.
De spaningsregelaar zit er ingebouwd en er is weinig aan te meten.
Dus moet ik maar een nieuwe dynamo kopen € 350 want op de sloop zijn ze er niet nergens te vinden.
Of heeft iemand van dit forum nog 1 liggen. Het type is hitachi lr 170-505(B)

Groeten,

Jaap

jaapm 0

18 jaar

Geen nieuwe,Jaap,maar een ruildynamo!!! Grtn.Ad

Ad102 0
badge

18 jaar

het klopt dat die dynamo's zo duur zijn, revisie is bijna niet aan te komen, dit door het feit dat de vacuumpomp voor de remmen achterop de dynamo zit.

helaas, het goedkoopste dat ik ze heb kunnen krijgen wat 300 euri's, je kunt op de sloop proberen, maar vraag dan wel een maand of 2 / 3 garantie.

groeten Marcel.

hellbat 0
badge

18 jaar

alé bij ons in belgie kost een nieuwe alternator een kleine 200 EURO , wel nie origineel van opel hé

en herstellen kan je niet , heb da vroeger ook nog laten doen , en na 2 maanden terug kapot

opc8275 0
badge

18 jaar

Ja terug van vakantie

Gelijk een nieuwe dynamo op gehaald en er onder gezet en hij laad nog steeds niet bij.
Waar kan dit aan liggen het lampje brand ook niet als hij op contact staat.

Groeten,

Jaap

jaapm 0

18 jaar

controleer het lampje maar eens

opc8275 0
badge

18 jaar

Waarom zo dom antwoord?

jaapm 0

18 jaar

Wie kan mij vertellen waar de groene kabel naast de blauw/wit kabel van de dynamo naar toe gaat
De blauw/wit gaat naar het lampje toe.Maar de groene geen flau idee.
En waar zit het laadrelais.Bij mijn vorige combo zat hij bij de A-stijl maar hiet zitten
2 relais voor het gloeien een gele 70Amp en een groene.Zitten de laad relais van deze combo ergens anders?

Groeten,

Jaap

jaapm 0

18 jaar

jaap

heb je 3 kabels ??

1 dikke + kabel
1 voor je lampje op dashbord
en als het goed is ene voor je toerenteller! ( W )

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Hallo Stefan

Ja ik heb 3 kabels maar geen toerenteller.
Maar welke gaat dan naar het laadrelais die er wel op zit maar niet te vinden is.

Groeten,

Jaap

jaapm 0

18 jaar

Na 2 Dagen zoeken laad hij weer.
En wat was de oorzaak een kabelbreuk in de blauw/wit alverwege kabelboom.
Heb het gedeelte vervangen en opgelost.
Nog bedankt allemaal voor de informatie.

Groeten,

Jaap

jaapm 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.