Gelukkig is er altijd wat met een oude auto: vandaag maar eens op de brug gehad en er zit speling op de rechteraandrijfas (de 'lange') en wel op het punt waar deze de versnellingsbak verlaat. De speling is zowel in de rijrichting als naar boven/beneden. paar millimeter in de asrichting. Ik heb me laten vertellen dat niet de homokineet, maar het lager in de bak versleten is. pfff wat gaat zo'n geintje kosten?!?!
tussen de 70km/u en de 80km/u hoorde ik de aandrijflijn al licht 'jengelen' vandaar dat ik maar eens ging kijken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
alles in één post is toch handiger misschien:
- auto begint (!) te klinken als een traktor olieverbruik normaal, benzineverbruik 1:17, geen koelvloeistofverbruik, Bougies vonken goed, prima starten (ook bij koud weer).
- stuur trilt licht bij 110-130km/u
- 70-80km/u 'rammelend' geluid, lijkt van de aandrijfassen afkomstig.
- drijfriem dynamo, heb het id dattie te strak staat.
- toch speling op de rechter voor as. (wiellagers zijn al vervangen) met name op het punt waar de as het differentieel ingaat en dan in alle richtingen eigenlijk. Opel schrijft voor complete as vervangen bij > 80000km?
Verder nog niet veel gevonden, momenteel al zooooveel vervangen, heeft het nog zin bij een 91 vectra met sinds vandaag 180000km. Geen roest verder, prima staat alleen dan de aandrijving :(
- Hoeveel KM kan zo'n auto normaliter halen?
Waar zou ik mee kunnen beginnen? Bezoek aan de erkende Opel garage en dan de 'schade' laten opmaken? Ik heb geeeen id wat zoiets kost ook. Alle tips zijn welkom...
Ik heb met mijn vectra a 1.6i uit 90 een respectabele 294000 kilometer gehaald maar toen ging er in een keer zoveel kapot dat het te duur werd.
Maar normaal gesproken is bij de oudere opels eerder de carosserie weggerot dan dat de techniek het begeeft.
20 jaar
aha mijn opel heeft geen spatje roest, ook niet onder de wagen. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar verzuimd het wagentje netjes periodiek te laten controleren. Het gekke is dat ik er toch 15000km zonder problemen mee heb gereden, heerlijk wagentje. Vind het zo zonde om hem al weg te moeten doen.
20 jaar
Een algemene stelregel voor Opel is: Als de auto volledig is weggerot en je het idee hebt dat je in een strandbuggy rijdt, wordt het tijd om naar een nieuwe uit te kijken. Motorisch is ie meestal nog wel in orde, ookal heb je meerdere keren de klok rondgereden. Ik had afgelopen weekend de teller van mijn Vectra A uit 1991 op 202020 km. Dat van dat tractorgeluid komt me wel bekend voor, maar ik heb in het begin ook nogal gecrosst zullen we maar zeggen.
Wel heb ik nu dus het probleem van roest. Er is bij het linker achterwiel al eens een klein stukje ingezet en dat zit er nog netjes, maar daaromheen heeft het roestmonster niet stilgezeten. Wat zou het kosten om aan beide kanten er nieuwe stukken in te zetten vanaf het voorwiel tot over het achterwiel?
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar