Opel Astra: lampje motorlectronica

Bouwjaar: 2000

Ik heb sinds enkele maanden een Opel Astra 1.7DTL uit 2000. Regelmatig gaat, om niet-aanwijsbare redenen, het controlelampje van de motorelectronica branden. Het gaat ook weer vanzelf uit, maar als het brand verlies ik vermogen en kom ik bv. nauwelijks van de 100 naar de 120 km per uur. Wordt lastig als ik straks op vakantie in de bergen rijd... De garage heeft tot 2 keer toe de storing uitgelezen en komt tot de conclussie dat het een software-probeem is. De software schijnt een klep aan te sturen die te maken heeft met de brandstoftoevoer (ik ben geen specialist...). De software schijnt nogal snel een onnodige storing te constateren en geeft dan een foutcode. Bij iemand bekend? En zo ja, wat is de oplossing?

Vonk

Geplaatst door Vonk (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ouweroestbak (0), 18 jaar geleden

Nu je het zegt over die kleppen...bij mij ging het motormanagement lampje ook branden en met de grote beurt in januari bleek dat een van de uitlaatkleppen was verbrand...heb er toch een half jaar mee rondgereden met dat motormanagement lampje...op vakantie naar Luxemburg met de auto en al

chaan (0) PRO, 18 jaar geleden

Richard, ooit over nagedacht of er een verbinding zou kunnen bestaan tussen het branden van het lampje en het verbranden van de klep? Doorrijden met een brandend lampje is niet wijs en kan tot grote kosten leiden.

Quark (0), 18 jaar geleden

EGR klep laten reinigen en luchtmassa meter laten controleren

milan10 (0), 18 jaar geleden

Ik heb dus het zelfde probleem. Ze hebben de Luchtmeter, Vacuumpomp,magneetkleppen,EGR klep, brandstoffilter, vacuumslangen en bekabeling gecontroleerd en ze hebben ook al deze dingen van een andere astra DTL omgezet. Steeds geeft het systeem een storing aan. Er worden teveel uitlaatgassen terug de motor in gebracht waardoor ik vermogen verlies. De klep van de vacuumpomp word constant aangestuurd en staat dan ook volledig open. Hij rijd voor geen meter. Ze hebben ook meerdere malen het systeem gereset. Opel dealers kwamen er ook niet uit. Ik zit met mijn handen in het haar. hebben ze bij jouw auto nog speciale dingen nagekeken??? ik hoor het graag.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.