close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: lampje(s) achter de verwarmingsknop

Bouwjaar: 1996

Hallo sleutelvrienden,

Ik ben mijn Kadett kwijt (Zie> zoeken op: Opel, Kadett, distributieriem; topic: [Kadett 1988] nieuwe distributieriem op tijd zetten makkelijk?); jullie hebben zo je best gedaan om me te helpen, maar nu heb ik tot mijn geluk (wel afbetalen..!) een Astra 1.8 CDX uit 1996 met only 80.000 Km waar ik erg blij mee ben!
Een -voorlopig- probleempje is dat het licht achter de verwarmingsknop uit is. Dus niet de blower. Kan iemand mij vertellen hoe ik precies daarbij kom zonder iets kapot te maken? Ik zie slechts twee kruiskopschroeven onderaan het front. Is dat alles?

Ik heb nog wat anders, maar daar wil ik liever een extra bericht aan besteden.

Wie van jullie kan mij helpen?
Ik zou graag weer wat van jullie horen!

Groeten,

Maarten

Geplaatst door

maarten6774 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Maarten,het is best wel een karweitje.De twee schroeven losdraaien.Dan moet je je stuurbehuizing losschroeven.Onder je stuur behuizing zitten drie schroeven.Die haal je los.De bovenste kap schroef je je los (moet je je stuur draaien naar links en rechts).
Ook de glazen kap van je kilometre teller moet los,deze twee schroeven zitten bovenaan.Dan heb je je twee roosters in het midden,die kan je er zo uit wippen en daar zitten ook twee schroeven.Dan kan je console (zeg maar) naar voren getrokken worden.Let op hij kan niet helemaal er uit,want de kabels van je kachelsysteem zitten aan je draaiknoppen vast.Dan kan je er met wat gepriegel bij.Het zijn drie lampjes die er zitten.Ik zou ze gelijk alledrie vervangen.
Ik hoop dat ik het goed uitgelegt heb,anders zijn er meer mensen die wat meer details kunnen geven.
succes.
Marcel.

Het is ook mogelijk om je radio er even uit te pakken en vanuit het gat voor de radio je lamphouder eruit te halen. Het is 1 houder met 3 lampjes waarvan er waarschijnlijk das 1 kapot is)De houder zit vast met een "klik"systeem.Dit is veel minder ingrijpend

bartg 0

18 jaar

Hallo Marcel en Bart.

Bedankt voor jullie snelle hulp!
Als ik het goed begrijp zitten er drie lampjes achter de warmteknop. Dan zijn er dus wel drie lampjes tegelijk stuk. Vind ik eigenlijk vreemd. Ook viel me op dat de achterruitverwarmingsknop af en toe geen lichtje had. Zou er een stekker kunnen haperen? Dat het met elkaar te maken heeft dus.
Ik probeer het eerst liever te begrijpen voordat ik de boel ga slopen..
Wat denken jullie?

Groeten,

Maarten

maarten6774 0

18 jaar

dat zijn 2 aparte zaken:verlichting achter de knoppen werkt via lichtschakelaar, achterruitverwarming niet. Eerst het ene bekijken en dan het andere, zo zou ik het doen. Controleer dan ook het lampje van je achterruitverwarming.

bartg 0

18 jaar

Bart, ik probeer de radio-methode. Dat kan best wel eens makkelijk gaan. Dan zie ik wel of ze stuk zijn of dat het wat anders is. Bedankt hoor!

Groeten,

Maarten

maarten6774 0

18 jaar

Ik hoop dat het lukt want je moet toch best wel een 'eind'naar beneden toe en dan is het nog maar de vraag of je het houdertje los kan krijgen.Het zit geklikt en je moet een palletje wegdrukken wil je het houdertje eruit kunnen krijgen.Ik wens je succes.
gr Marcel.

Bedankt Marcel. Wat een prachtig ontwerp weer van die duitse buren!!

Groeten, Maarten

maarten6774 0

18 jaar

Ja zeg dat wel Maarten!Maar ik rij al vanaf 1988 Opel en ik kan er geen genoeg van krijgen.Het blijven betrouwbare auto's.Ok,misschien een beetje sober en somber maar van mij hoeven al die electrische speeltjes niet zo.
Wij hebben 2 Astra's.eentje uit 1998 en eentje uit 1995.Kanjers van wagens!!!!
gr Marcel.

Ik ben ook erg blij met deze Astra, maar helaas ben ik gezwicht voor een electradoos! Dit is een CDX-uitvoering waar alleen de stoelverwarming ontbreekt. Ik geniet van elke meter rijden.
Alleen voor het vervangen van een lampje mag de ontwerper van mij wel iets toegankelijkers maken. Als het nou om een ruitenwissermotor gaat, dan accepteer ik een console-uitbouw (bij een Reanault 4 kan je daar trouwens zo bij!), maar een lampje achter een knop, dat zou echt eenvoudiger moeten zijn; daar zou je geen garagekosten aan moeten hebben, vind ik. Maar het doet geen afbreuk aan het plezier dat ik met deze auto heb.
Ik laat jullie weten wat ik van die lampjes-uitbouw maak!

Bedankt en groetjes,

Maarten

maarten6774 0

18 jaar

Ik heb zelf ook zo'n astra met alles erop en eraan met nu 300000km op de teller, hij doet het nog steeds prima met alleen een klein probleem aan de abs, maar dat is alles. Eigenlijk kun je die auto's met je ogen dicht in- en uit elkaar halen.
succes met de lampjes.

bartg 0

18 jaar

Wat heb je met je ABS? Die van mij werkte geloof ik toen het zo glad was de vorige week. Hij deed RR RR RR als ik remde, en dat voelde ik ook aan het rempedaal. Is dat wel goed?

Groeten,

Maarten

maarten6774 0

18 jaar

Dat is dus je abs: het werkt. Je voelt dan een "schokkend"pedaal onder je voet.

bartg 0

18 jaar

Gelukkig! Ik heb er ook al apart even een vraagje over gesteld, want ik was het nog niet elders tegengekomen. Het is voor iedereen waarschijnlijk vanzelfsprekend..
Tenminste weer iets dat alvast wel goed is aan deze voor mij onbekende auto! Ik had niet gedacht dat zoiets als ABS een ongeavanceerd geschok te voelen zou geven. Maar fijn dat het werkt! Ik merkte dat hij bij extreme gladheid erg goed remde!!
Wat een prachtige auto!

Groeten,

Maarten

maarten6774 0

18 jaar

Ik had nog een vraagje, maar daar heb ik maar een nieuwe topic van gemaakt! Over de "radiocode":
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...

Hellup! en groetjes,

Maarten

maarten6774 0

18 jaar

Nou, het heeft even geduurd, maar ze zitten erin!
De radioslede moest eruit en was (inderdaad, Danny!) scherp en er niet strak uit te krijgen. Maar met terugbuigen kwam hij goed genoeg terug in model.
Ik kon de lamphouder er vervolgens met enige moeite uitkrijgen. Nodig, want die lampjes er zomaar in krijgen lukte niet zo best; ze vielen steeds weer. Ik wist het niet zeker, maar ik heb er maar 100 mA lampjes voor gebruikt (in de onterechte veronderstelling dat ze met de interieurverlichtingsdimmer konden worden verzwakt), en ze lijken goed te zijn.
Ik wil iedereen zeer bedanken voor het geven van de juiste werkwijze! Ik wist door jullie precies wat ik moest doen.

Groetjes,

Maarten

maarten6774 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.