auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Vivaro 2006: lekstroom

Bouwjaar: 2006

hallo techneuten.
hoe kun je het beste lekstroom meten en hoeveel lekstroom mag er in een auto zijn.
bij een opel vivaro is soms na 1 dag de accu leeg(accu is een maand oud )denk dat er soms iets blijft aanstaan want het gaat ook ooit een maand goed
heb al alle lampjes van de binnenverlichting verwijderd omdat in het laadgedeelte niet te zien is van buiten of ze blijven branden.heb al gemeten tussen de min pool en min klem maar dan meet ik 0.21 A en daar van kan ie toch niet leeg zijn na 1dag?

Geplaatst door

dirk2270 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

0,21A is wel te hoog. 0,02A zou al beter zijn. Best alle zekeringen een voor een uittrekken. Probeer ook een met een testlampje. Als deze al oplicht is de verliesstroom zeker te hoog.

fortie 110

18 jaar

Hallo Dirk

0,21A is veeeeeel te hoog!!!
Je moet deze meting wel doen met de sleutel UIT het contactslot en de deuren dicht, en de evt. motorkapschakelaar indrukken.
De meting minimaal 30 sec. doen (evt. spanningvertragers)

Jack T 0
badge

18 jaar

Maak er maar 30 minuten van, nieuwe autos vinden het nogal mooi om eerst de accu half leeg te trekken en dan pas in rust te komen.

volgwagen 0
badge

18 jaar

Hallo Dirk,

Is het een 'standaard' Vivaro? Of zijn er allerlei aanpassingen doorgevoerd? De ruststroom treedt na 15 minuten in werking, nadat de sleutel uit het contact is en de deuren zijn gesloten. Er zijn overigens in het verleden problemen geweest met BCM's, waardoor de achterruitverwarming wel eens aan bleef staan en zodoende de accu leegtrok.

opelaner 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.