close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vivaro: motermanagement problemen vivaro 1.9 dti l2h1 2003

Bouwjaar: 2003

Ik rij een vivaro 1.9 dti 74 kw 103 pk van nov. 2003.
sinds jan/febr. 2004 gaat regelmatig het lampje van het motormanagement branden en valt het vermogen weg (motor loopt dan op noodprogramma is mij verteld).Na het herstarten van de motor is er geen probleem meer.Er werdt mij verteld dat de EGR klep vast stuk zou zijn en diende vervangen te worden. De EGR klep was het niet wel een ander onderdeel(welke weet ik niet). Nu ben ik 2 jaar verder en nog steeds heb ik problemen. Tot nu toe is vervangen:onbekend onderdeel no 1,gescheurde hoge drukslang van de turbo,"vacuumpotje" rechts bij linker voorwiel,luchtmassameter, diverse sensoren, diverse malen doormeten van het sijsteem en niet duidelijk waar het probleem zit. Is er iemand die DE oplossing heeft??? ik word hier zo moe van!!!

Geplaatst door

minnebokoeling (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat voor foutcode zit erin

ik neem aan dat je bij een opel dealer bent geweest
deze moeten het op kunnen lossen

prof 0
badge

18 jaar

Ik weet niet wat de foutcodes zijn, dat wordt mij niet meegedeeld, alleen maar dat het weer gerepareerd is.De auto is gekocht bij een bedrijfswagen specialist en die heeft m bij een opel dealer vandaan. Er is vandaag (ma 27-02-06)naar het probleem gekeken (door de dealer) en men vond een zekering van 30 ampere die dan weer wel en dan weer geen contact maakte !!??

Klinkt bekend, waarschijnlijk is het een software kwestie.
Dealer moet dit kunnen oplossen. Even de nieuwste software laten inlezen.

Richard9663 0

18 jaar

De nieuwste software zit erin.
Er is verder gezocht ivm het ploffen van de zekering, bedrading onderzocht => niets gevonden wat kan duiden op eventuele kortsluiting.De oorzaak van het ploffen van de zekering kan ook geweest zijn de reeds eerder vervangen turbo druk schakelaar. Kan de auto weer ophalen en we gaan het maar meemaken hoelang het goed gaat.Wordt vervolgt!!??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.