Hallo,
Het probleem dat ik heb is het volgende.
Vorig jaar ben ik met mijn auto bij de garage geweest, omdat mijn auto niet meer zo goed trok (Geen storing). De LMM is toen vervangen, omdat deze in het bovenste bereik niet meer goed meette.
Nu heb ik deze week dat de MML gaat branden, wanneer ik met een constante snelheid rij. Wanneer ik optrek, gaat na enkele seconde het lampje uit en trekt de auto weer als vanouds.
Nu heb ik de storing laten uitlezen en de code is 0400. De vacuumslangen zijn gemeten en met het vacuumsysteem lijkt niets mis. De LMM geeft bij een stationair toerental een waarde van ongeveer 450. Volgens de monteur had dit zo rond de 300 moeten liggen.
Nu heb ik 4 vragen:
1. Kan de verkeerde meetwaarde door iets anders worden veroorzaakt dan de LMM?
2. Wat zijn de meest voorkomende oorzaken van een defecte LMM. Kan dit door smeer worden veroorzaakt en met schoonmaken worden verholpen?
3. Komt het vaker voor dat een LMM na een jaar (= ongeveer 30.000km) alweer vervangen moet worden? En is het redelijk om te stellen dat de garage mij tegemoet moet komen, omdat deze nu alweer stuk is?
4. Wat is EGR? (Het klopt toch dat deze ook code 0400 aangeeft als hier iets mee is?)
Groeten,
Willie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk op EGR en Multec voor uitleg EGR of even op "zoeken" en EGR
of toets de code 0400 in en zoek onder Opel.
Daar staat ie.
popey
door je LMM gaat eigelijk alleen gefilterde lucht, als je een ingeoliede sport luchtfilter hebt zou er misschien olie op de lmmdraad kunnen komen, maar echt vervuilen kunnen ze eigelijk niet. ik meen dat als je je contact aanzet, dat dan je lmmdraad zichzelf heel ff schoonbrand of iets dergelijks. misschien dat iemand anders dat weet.
ik heb eens gelezen dat je de lmm kan reinigen dmv een beetje remreiniger op de draad te spuiten en te laten verdampen. of het helpt? als je hem anders laat vernieuwen kan je het proberen.
17 jaar
heb je geen garantie meer op je nieuwe luchtmassa meter?
Probleem opgelost.
Het bleek de onderdrukmeter van het vacuumsysteem te zijn. Deze is vervangen en het probleem is opgelost. Het was dus toch niet de LMM. Heb niet echt een duidelijk antwoord gekregen waarom de meetwaarde van de LMM hoger dan normaal was.
Groeten,
Willie
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar