Opel Omega: loopt 1500 toeren op gas g3

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 16v

hallo op bezine geen probleem maar op gas wel het is mij opgevallen dat met overschakkelen van b.v twee naar drie bij ongeveer 2500 toeren dat toerental niet naar beneden gaat ook komt het voor dat als ik stil sta het toerental ongeveer 1400 blijft en niet naar 700 gaat maar dat doet hij niet altijd. als hij dat doet en ik zet hem in de versnelling laat iets de koppeling opkomen hij wel terug zakt en blijft dan keurig 700 toeren lopen wie weet wat of dat kan zijn

wiemer.piek

Geplaatst door wiemer.piek (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

VG392 (0), 17 jaar geleden

Waarschijnlijk trekt de motor ergens valse lucht.

wiemer.piek (0), 17 jaar geleden

oke maar het gekke is op bezine nergens last van alleen op gas .wat me wel opvalt is dat als de motor koud is het net is of de uitlaat lek is maar dat is niet zo. kan het ook een egr klep zijn die die lekt

VG392 (0), 17 jaar geleden

Als het net is of de uitlaat lek is, is een bevestiging dat waarschijnlijk de inlaatpakking lek is.
Spuit als de motor 1500 toeren draait maar eens remmenreiniger over de inlaat, dan zal het toerental wel zakken.

wiemer.piek (0), 17 jaar geleden

oke ga ik doen hopen dat er wat bij uit komt bedankt

wiemer.piek (0), 17 jaar geleden

heb alles gedaan maar geen lek gevonden bleek normaal te zijn het geluid. maar het probleem is er nog steeds nu heb ik de garage ook laten kijken die dacht aan vuil of zoiets bij de gasklep. ze konden het niet meteen schoon maken druk druk druk ja maar nu drie en halve week wachten. wie komt dit verhaal bekend voor en wat kan ik er zelf aan doen zo. door rijden kan wel maar is toch zeer lastig vooral bij afremmen schrik je toch weer als de wagen geen snelheid vermindert

Mistral (0), 17 jaar geleden

Dit verhaal komt me bekent voor.
Mogelijke oorzaken en oplossingen:
--> Carterontluchting verstopt --> slang schoonmaken
--> Calibreer pijpje in inlaatspruitstuk verstopt --> Doorprikken / schoonblazen met carb.reiniger.
--> LFR defect --> schoonmaken (zie site opeltje) of vervangen zo'n 180 euro.
mvg. mistral

roygsi (0), 17 jaar geleden

carterontluchting klinkt logisch maar deze kan je ook afdoppen. dus of ie nou verstopt is of niet zou niet moeten uitmaken.
en als je ergens bij de inlaat remreiniger spuit en hij trekt valse lucht moet ie door de ontvlambare damp stationair juist hoger lopen.

zo te horen ligt het aan het aan ´´iets´´ van het lpg inspuitsysteem

correct me if im wrong

VG392 (0), 17 jaar geleden

Hallo Roy,

Het toerental van de motor regel je door de hoeveelheid lucht/zuurstof te doseren.
Dit doe je ook als je je gaspedaal intrapt, je zet dan namelijk de luchtklep open.
De computer regelt dan via inspuiting de brandstof dosering, zowel voor benzine als gas.
Als je bij het trekken van valse lucht remmenreiniger rond je inlaatspuit, wordt de zuurstof daar verdrongen door de remmenreiniger, en krijgt bij een lekkage (valse lucht) de remmenreiniger binnen waardoor de motor in principe verzuipt waardoor dan het toerental naar beneden gaat.
Dit is een methode die bij elke goede garage wordt toegepast om lekken van valse lucht op te sporen.
Het geluid alsof de uitlaat lek is moet toch ook ergens vandaan komen.

roygsi (0), 17 jaar geleden

ja oke, vloeibaar blokkeert het de valse zuurstofingang maar vervlogen remreiniger is toch juist extra ontbranding, beetje hetzelfde als startpilot of deodorant
maar dit maakt niet veel uit, zodra de motor anders loopt na het bespuiten van de inlaat weet je dat je ergens valse lucht trekt.

maar wat betreft carterontluchting, aangezien je deze ook kan afdoppen om vervuilende oliedampen te weren maakt dat toch niet uit voor je stationair of ie vervuild is, of schoon, of afgedopt?

Peter8844 (0), 17 jaar geleden

Ik heb hetzelfde gehad bij mijn lpg omega 2.0 gl. Heel lang aan het tobben geweest met stappen motoren en reinigen van het lpg systeem en allerlei pakkingen vervangen maar niks hoor probleem bleef totdat iemand de nokkenassensor had vervangen en vanaf dat moment perfect lopen op gas. Nokkenassensor koste geloof ik 2jaar terug iets van 42,-€ dus dat valt wel mee.

firmin_opel (0) PRO, 17 jaar geleden

ontspander van de lpg installatie...

wiemer.piek (0), 17 jaar geleden

hallo wat bedoel je daar mee heb alles geprobeerd maar niks helpt

firmin_opel (0) PRO, 17 jaar geleden

ontspander van de lpg installatie,regelt de druktoevoer van de tank naar de menggaspomp,als deze druk te hoog is draait de motor hogere toeren,als deze te laag is valt de rolentie weg en valt de motor stil,beslist eens laten nakijken door een lpg specialist

wiemer.piek (0), 17 jaar geleden

oke maar ik heb er al een nieuwe verdamper en verdeler op laten zetten maar het probleem is er nog. maar ik heb de carterontluchting naar de inlaat schoon gemaakt want die zat dicht maar het probleem is ook niet over. maar nu loopt hij op gas en benzine tussen de 850 toeren en 400 hij doet nu niks anders dan hard en zacht lopen maar ook op benzine dus ik denk dat de fout niet in de gasinstalatie zit heb de stappenmotor ook al schoon gemaakt hielp ook niet dus ik ga hem nu vervangen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.