close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: luchtmassameter

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 eco

Beste mensen,
Ik heb een probleem met mijn corsa. Hij houdt soms in bij het optrekken. Ook houdt hij soms in bij het doortrekken boven de 3500 rpm in de derde en vierde versnelling. Tevens brand dan soms het motormanagementlampje. Ik heb mij na een bezoek aan de Sprint laten vertellen dat dit weleens aan de luchtmassameter kan liggen. Ik ben vervolgens op de sloop een tweedehands LMM gaan halen maar deze geeft exact de zelfde problemen. Toen heb ik de oude er weer opgezet en ben weer naar de sloop gegaan. Hier vertelde men mij dat de LMM moet worden ingelezen bij de dealer. Ik ben daarna naar de OPEL dealer gegaan maar wel met de oude LMM. Deze dus uit laten lezen en de conclusie is een defecte LMM. Mijn vragen zijn:
1. Moet ik nu met de tweedehands LMM opnieuw naar de dealer gaan om deze in te laten lezen? of
2. Moet ik er gewoon een nieuwe in laten zetten (360euro)? of
3. Koop ik zelf een nieuwe BOSCH LMM en plaats ik deze er zelf op (120euro)?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vragen.
Alvast bedankt, Tubular.

Geplaatst door

tubular (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

LMM kun je zo monteren. Inleren niet nodig. Kan zelfs helemaal niet. Ze zijn goed of ze zijn defect.

moderator 0
badge

14 jaar

Dank voor uw reactie. Is het dan niet raar dat de LMM van de sloop precies de zelfde storingen geeft?
Groet, Tubular.

tubular 0

14 jaar

[quote=moderator]LMM kun je zo monteren. Inleren niet nodig. Kan zelfs helemaal niet. Ze zijn goed of ze zijn defect.[/quote]
Dat is NIET helemaal waar want een lmm KAN ook signalen geven die voor mindere motorprestaties zorgen maar tegelijkertijd GEEN storingscodes opleveren. Hij blijft dan net binnen de toleranties. Omdat dit een langzaam verlopend proces is merken de meeste bestuurders hier weinig van.

Koop een nieuwe LMM. Zo'n sloop-exemplaar kan net zo goed stuk zijn. Meestal ook nog bij een aanrijding betrokken geweest.

Santa 0

14 jaar

Beste Moderator,
Vandaag met een collega op het werk met de corsa bezig geweest. Als ik in stationairstand in een keer op het gaspedaal druk loopt de motor eerst even op drie pitten. Ga er zometeen nieuwe bougies in zetten (kan nooit kwaad lijkt mij) en dan hoop ik dat het probleem weg is. Zoniet, dan een nieuwe LMM.
Groet tubular.

tubular 0

14 jaar

Het lijkt erop dat je nu maar lukraak wat onderdelen aan het vervangen bent.
LMM klachten lijken NIET op de klachten die slechte bougies veroorzaken...
Kun je net zo goed OOK de bougiekabels gaan vervangen....
Of gewoon de auto eerst eens een goede onderhoudsbeurt geven...?

Ik hoop dat Moderator nu niet weer zo snel gaat gummen....

Santa 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.