Goeiedag allemaal
Lucht massa meter vervangen door een nieuwe aan te schaffen...
waarbij het probleem van het inhouden opgelost werdt en het motor lampje niet meer brandt, alleen in het ochtend bij het voorgloeien maar dat vondt ik niet echt een groot probleem na een paar seconden doofte het lampje..
Maar wat blijkt na 11 dagen oftewel vanaf vandaag, dat het motorlampje weer brandt en het lijkt of de lucht massa meter weer naar de klote is...
Dit keer is het iets anders het lampje brandt wanneer ik inprinciepe gewoon stilstaat en wanneer ik weer gas geeft dan wil het weer wel eens dofen het lampje.en het wil niet meer optrekken verlies pk.
Toch vindt ik het vreemd hoe dat kan in 2 weken tijd ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
tja er kan natuurlijk nu ook iets anders aan de hand zijn. controleer alle dunne vacuumslangetjes eens goed op doorslijten en loszitten. ik denk dat de luchtmassameter nu niet het probleem meer is omdat het stationair al misgaat.
Voordat ik het Luchtmassameter aanschafte heb ik eerst de vacuumpomp laten controleren bij de opel dealer ze hebben het toen nog gemeten en het was oke..
en toen pas kocht ik het Luchtmassa meter en was alles ok...
alleen krijg ik na 2 weken weer het zelfde probleem te zien
ik zie geen lossetjes en slijtingen..
is niet dat het stationair mis gaat want op zijn 3 versnelling naar de 80 en dan begint het lampje ook te branden en dan wil het nog moeilijk doven eigenlijk helemaal niet meer tot ik het motor afslaat en opnieuw na een tijdje ga starten...
PS- olie peil gecontroleerd en is oke
dinsdag gaat ie terug naar de opel garage maar mocht het toch de luchtmassa meter wezen hoe is het dan mogelijk dat het in 2 weken tijd naar de klote gaat ?
21 jaar
tja het is niet echt normaal....maar alles kan. opel koopt deze dingen in bij bosch.......en ook daar kan wel eens wat mis gaan.
overigens is het nu toch garantie??
laat je het even weten hoe het afloopt???
Ik heb voor de tweede keer weer eventjes nagekeken al die vacuumslangetjes want ik werdt gek met die motor lampje...
En wat zag ik ? een schuurtje hele kleine schuurtje dus ik was verbaasd ik had nog de mogelijkheid om het om te keren zodat het net nog kon ik omdraaien het slangetje en er opzetten..
ik hopen dat dat het probleem is ik start mijn auto opnieuw en ja hoor het lampje brandte niet, uiteraard een beetje zitten gassen...
nee hij wil maar niet branden :) en yes probleem is opgelost !
wat kan een klein schuurtje zo gevoelig wezen zeg mammamia zeg.. maar ik dank je klasse !
21 jaar
tja, als er een vacuumlek aanwezig is gaat alles in de war. ook de turboaansturing raakt dan erg in de war. dit zijn gewoon praktijk problemen die nog wel eens voorkomen. gelukkig had je hier wat aan. en kun je weer lekker met de vectra sturen......
groeten opeltje
Heb nog een sugestie mischien is het ook wel de EGRklep,heb geen verstand van Opel maar bij Volvo krijg je ook een foutcode op de luchtmassa als de EGR vuil of defect is.Maar zoals ik al aangeef mischien heeft Opel deze klep niet,of onder een andere naam.Ik weet wel dat deze klep een soort uitlaatgasrecicleklep is en bij stationair opent en bij vollast sluit,endat als deze hapert het gepaard gaat met vermogens verlies.Hoop dat mijn sugestie meehelpt tot de juiste diagnose.
ehhhhhhhhhhhhh, effe goed lezen........het probleem is opgelost....
maar inderdaad ook opel heeft deze klep met de bijbehorende foutcodes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar