Tijdens het starten van een koude motor, hoor je regelmatig ppffssstt net voordat de motor aanslaat, motor draait vervolgens goed stationair geen onregelmatigheden, alleen tijdens het rijden lijkt het of er meer gas gegeven moet worden. Beetje rauwig. De motor is dan een beetje onrustig bij het overschakelen
net alsof de koppeling niet in orde is. een soort van terugslag/terughoudendheid van de motor.
Ongeveer 2 maanden geleden zat de voorpijp los van de flens bij het spruitstuk. Pijp is toen vastgelast en problemen waren weg. Auto trok soepel op en schakelde weer vloeiend. Tot nu. weer hetzelfde probleem.
Alleen zit de voorpijp nog steeds vast, er is geen olieverlies geen borrelende koelvloeistof, geen lekke uitlaat en MM heeft ook niet gebrand.
Iemand misschien een suggestie B.v.d.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het wil wel eens gebeuren dat de katalysator verstopt raakt, misschien is dit bij jouw ook het geval
maar waar komt die luchtontsnapping dan vandaan, als ik goed luister dan zit het ergens onder de motorkap
17 jaar
dat perst hij er dan ergens uit.
het kan ook zijn dat de secundaire luchtpomp geluid maakt.
maar dan is het geluid alleen te horen als de motor koud is en maar 30 seconden.
luchtontsnapping duurt nog geen 1 seconde voordat de motor aanslaat.
De secundaire pomp zit deze onder de motorkap?
Als dat zo is luister ik morgen wel even terwijl iemand anders de motor start
17 jaar
is het niet je benzinepomp die even hoort lopen van onder de auto???
ja dat zou ook nog kunnen, het ruikt weleens naar verse benzine als ik de wagen wegzet.
Kan dat de problemen geven zoals eerder beschreven bij een niet goed werkende benzinepomp?
17 jaar
nee dit is normaal, de pomp zorgt ervoor dat er altijd voldoende brandstofdruk is voordat je de auto start.
niks aan de hand.
als de auto naar benzine ruikt dan is er iets niet inorede.
laat even nakijken of er nergens brandstof lekt, dit kan namelijk gevaarlijk zijn.
Ben even onder de wagen gaan liggen en zag dat de ontluchtingsslang bij de vulpijp een aardig scheurtje vertoond. morgen even repareren
Dus dat probleem is opgelost.
Maar nu die luchtontsnapping tijdens het starten nog.
Katalysator is volgens mij goed schoongebrand tijdens een ritje naar Frankrijk. of kan deze zomaar ineens weer verstopt raken
17 jaar
verstopt raken of dicht smelten!!!!!
in geval van dichtsmelten moet er zeker een nieuwe op
17 jaar
ja maar laat het even in een garage controleren voordat je onodig (hoge)kosten maakt en je auto.
goede raad hoefd niet duur te zijn!!!
okee ga ik zeker doen bedankt
17 jaar
Hallo Luitjes,
Heeft lang geduurd,
Bij de apk was alles goed, behalve de ontluchtingsslang van de vulpijp naar de tank (afkeurpunt apk), ikzelf had een stukje afgesneden bij de vulpijp en weer gemonteerd, maar het probleem was niet opgelost, slang bleek ook bij de tank aansluiting gescheurd, wat dat gesis bij het starten veroorzaakte. en het onrustig rijden. beluchting was hierdoor ook niet goed. nieuwe slang gemonteerd en probleem was opgelost rijdt weer als een zonnetje, bedankt voor het meedenken.
gr.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar