Hallo, ik heb een probleem met de (denk ik ) koppeling van een kadett cabrio 2.0i met kat.
De versnellingen zijn moeilijk in te schakelen en de achtruit kraakt altijd. Ik dacht ik stel de koppelingskabel even iets strakker en als het dan weg is, is het de koppelingsplaat.Het was inderdaad weg en het schakelen ging vanzelf, dus de koppeling komt waarschijnlijk niet goed meer vrij.
Toen heb ik de koppelingsplaat, drukgroep en druklager er uit gehaald,maar daar is weinig aan te zien!
Waar moet ik nu zoeken, of waar kan ik zien dat/of de koppelingsplaat de boosdoener is?
De koppelingsplaat is nog 7mm dik (215mm diam.)en de groeven zijn nog te zien in het frictiemateriaal.
Groeten, John.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je moet ff kijken of je ruimte heb op het (buruchte)schakelblokje boven de versnellings bak. die zit vast aan het mechaniek en er loop een pen door heen , waarschijnlijk is bij jouw die pen ruim of versleten E1,- is snel verholpen.
suc6
gipknows
hoe kan het dan dat als ik mijn koppelingskabel strakker zet, dat het probleem dan nagenoeg weg is? (het pedaal ligt dan wel onacceptabel hoog)
Ik ga morgen in ieder geval wél kijken of er inderdaad speling op zit.
Bedankt voor je reactie!
Koppeling versleten.
Of koppelings plaat blijft ''plakken''
Willem
Ik heb gisteravond de koppeling vervangen en het probleem is inderdaad helemaal weg. Maar ik kan niet zeggen dat de oude koppelingsplaat er slecht uit zag.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar