Hallo,
Als ik mijn Opel Astra 2.0 DTL uit '98 start als het onder 0 is dan heb ik het volgende probleem:
Na de motor te hebben voorgegloeid draai ik de sleutel in het contact om. De motor lijkt heel traag gestart te worden alsof er iets vast zit. Ik moet mijn contactsleutel ook langer omgedraaid houden dan normaal. Het duurt echt wel 5 seconden voor dat de motor aanslaat. Tegelijkertijd zie ik de brandstof meter onder 0 beginnen. Als de motor dan eindelijk draait dan pruttelt hij wat. Na wat gas geven komt hij op een normaal toerental en loopt hij zoals altijd weer als een zonnetje. Iemand suggesties of oplossingen voor dit probleem?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
denk dat je accu of slecht is of te ligt is waardoor hij de motor niet snel genoeg rond krijgt en als hij dan ondanks dat toch start heeft de motor heel erg veel moeite om op toeren te komen omdat hij er eigenlijk te wijnig draait.
gr tijne
Weet je misschien ook hoe ik kan testen of de accu nog goed is? Ik vind het echter wel vreemd dat het alleen bij koude buitentemperaturen is.
19 jaar
De accu kan je zo even bij een garage laten doormeten. Het is trouwens helemaal niet vreemd dat ie het alleen bij lage temperaturen slecht doet. De capaciteit van een accu neemt namelijk enorm af naarmate de buitentemperatuur lager wordt.
Groet, Ger
19 jaar
Ik ga er maar eens mee langs bij de garage. Bedankt.
19 jaar
Een dieselmotor heeft voor de koude start zijn gloeibougies nodig en hij moet met een redelijke snelheid rond gaan.
Als het kouder wordt neemt de accu sterk af, hoe kouder het wordt hoe meer moeite de accu ermee heeft, het is immers een chemische procede.
Ik denk zo uit je verhaal te horen dat je accu het niet trekt met zulke koude dagen. Hierdoor gaattie nog net snel genoeg rond om te starten, dat zal straks afnemen en slaat de motor niet meer aan, tenzij het weer warmer wordt natuurlijk.
Ik zou de gloeibougies en tevens de accu ff controleren, deze zijn gewoon nodig bij een koude start.
Als je de accu laat testen en deze is GOED laat dan de laadspanning van je dynamo controleren!!!!!! Het kan zijn dat deze de accu niet meer genoeg of zelf niet meer bijlaadt en dan koop je voor niks een nieuwe accu en is het probleem dr nog steeds...
Ik ben niet zo'n auto-expert... dus kun je me uitleggen hoe, en wat ik aan de gloeibougies moet doen? Waar zitten deze trouwens?
19 jaar
De gloeibougies zitten meestal aan dezelfde kant als het inspuitmeganisme, ook zijn ze meestal doorverbonden met een metalen striptje...
Ze zou eerst kunnen kijken of hier spanning op komt te staan dmv te meten met een multimeter. Anders stuk voor stuk doormeten(op weerstand) of ze nog heel zijn, het wil wel eens dat er 1 of 2 of meerdere stuk gaan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar