Opel Omega: motor aan automaat bak koppelen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: x3.0xe

Na een grondige revisie beurt ben ik gisteren begonnen met het aan de automaat bak moteren van de motor.

NA wat geklooi met de koppel omvormer heb ik motor en bak aan elkaar zitten,.
Heb de koppelomvormer aan het vliegwiel gemonteerd voor dat het blok aan de bak ging.
Nu zitten er twee uitsparingen in de holle as van de koppel omvormer, moeten deze ook nog ergens in?

Als ik nu de krukas wil draaien is dit niet mogelijk.

Er zitten nog geen bougies in en als ik de automaat in neutraal zet kan ik de wagen wel duwen.

Zie ik iets over het hoofd of heb ik ergens een fout gemaakt.

Gr Jack

jackvectrac2.0ne

Geplaatst door jackvectrac2.0ne (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

BRINKMAN (0) PRO, 14 jaar geleden

Je hebt nu waarschijnlijk de pomp stuk gedrukt, omdat je de verkeerde volgorde hebt gebruikt, deze is koppelomvormer in de bak schuiven en voelen of hij in de pomp valt dit voel doordat de koppelomvormer iets in het vliegwiel huis zakt, dan pas het geheel monteren , je kunt dan nog steeds de koppelomvormer draaien als hij vast aan de motor zit om de gaten in de meenemerplaat op te zoeken. Gr Jan&Marc

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

Kan het zijn dat de pomp niet kapot gedrukt is.

heb namelijk de motor niet helemaal aangedraaid om dat dit erg stroef ging.

Heb nu de koppel omvormer los gehaald en los in de bak geplaatst.

Hoe draai je de koppelomvormer dan als deze in de koppelingshuis zit??

Kan een van de gaten proberen voor een van de twee gaten te plaatsen voor de motor ervoor gaat.

Gr Jack

co 1976 (0) PRO, 14 jaar geleden

De koppelomvormer draait als het goed is erg licht, ook als de bak aan het blok gemonteerd zit. Is dit niet het geval dan zit hij nog steeds niet goed in de pomp en wordt hij weer bekneld. Aan de rechterzijde van het blok zit een gat welke door een rubberen flap wordt afgedicht, hierdoor heen kun je de bouten plaatsen en de omvormer aan de flexplaat monteren. Met een klein schroevedraaiertje eventueel een beetje pielen tot de gaten goed voor elkaar zitten.
Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.