Opel Omega: Temperatuur Opel Omega 2.2 16V bj 1995

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2 16V

Sinds kort rij ik in een Opel Omega van 2.2 16 V van 1995, deze wagen rijd nog perfect, maar de temperatuur meter maakt nogal vreemde uitslagen. Op de snelweg blijft de meter zo'n beetje rond de 95*C hangen , op het moment dat dan het toerental naar stationair gaat,b.v. bij een afrit dan loopt onmiddelijk de temperatuur meter op naar ongeveer 97 tot 98*C om vervolgens weer terug te zakken naar 95*C als er weer toeren wordt gemaakt.
De ventilator van de radiateur komt wel normaal bij wanneer de temperatuur richting 97*C gaat en heeft ook maar even tijd nodig om het systeem af te koelen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn of is dit normaal bij een Opel Omega.
De kachel werkt ook niet al te best heb ik afgelopen voorjaar ervaren, die heb ik al eens gespoeld, is wel iets verbeterd maar nog niet zoals je zou verwachten.

Polder

Geplaatst door Polder (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

3 hele graden afwijking, pffffffffffffff, nou, daar zou ik wel een paar uur diagnose aan willen stellen a 75€ per uur, met de uitslag, "Mijnheer, ik denk dat het volkomen normaal is. Kan ik effe vange ?????"

Groeten Marcel

Polder (0), 14 jaar geleden

Je bedoelt te zeggen dat dit een normaal temperatuur beeld is voor een Opel Omega ?, correct ? inclusief de soms 98*C ?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Zou me geen zorgen maken,de temp is volkomen normaal..

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

Eens wat extra massa verbindingen leggen tussen blok en chassie en schassie en accu.

Kachel is het er een met airco???

Zo ja kan het zijn dat de driewegklep kapot is. of slechte vacuum waardoor de klep niet helemaal open gaat.

Gr Jack

kleijn (0), 14 jaar geleden

of gewoon een nieuwe thermostaat monteren.
hoewel ik geen gekke dingen lees

Polder (0), 14 jaar geleden

We zullen een extra Massa draad aanleggen, het is trouwens een type zonder Airco.

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

Thermostaat is meestal niks mis mee en als deze al kapot is blijf hij meestal openstaan waardoor de temp niet omhoog komt.

Kan zijn dat de kachelradiator toch verstopt zit.

Gr Jack

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Al zou je de kachelradiator buitenwerking stellen ( door lussen ) dan zou de temperatuur als nog in orde moeten blijven..

Gr Stefan

( Jack met de Mini ? :-) )

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

Gaat niet om de kachel radiator maar om de motor temp.

Ja met de mini.

Gr Jack

kleijn (0), 14 jaar geleden

[quote=jackvectrac2.0ne]Thermostaat is meestal niks mis mee en als deze al kapot is blijf hij meestal openstaan waardoor de temp niet omhoog komt.

Kan zijn dat de kachelradiator toch verstopt zit.

Gr Jack[/quote]
vergeet dat maar de thermostaat kan gewoon dicht blijven staan .

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=kleijn][quote=jackvectrac2.0ne]Thermostaat is meestal niks mis mee en als deze al kapot is blijf hij meestal openstaan waardoor de temp niet omhoog komt.

Kan zijn dat de kachelradiator toch verstopt zit.

Gr Jack[/quote]
vergeet dat maar de thermostaat kan gewoon dicht blijven staan .[/quote]
En krijg je dan 3 graden afwijking in je teller, of gaat dan de motor volledig over de jank.

Groeten Marcel

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=kleijn][quote=jackvectrac2.0ne]Thermostaat is meestal niks mis mee en als deze al kapot is blijf hij meestal openstaan waardoor de temp niet omhoog komt.

Kan zijn dat de kachelradiator toch verstopt zit.

Gr Jack[/quote]
vergeet dat maar de thermostaat kan gewoon dicht blijven staan .[/quote]
had ik bij mijn combo toen ie nog een 1.4 met veel te weinig power was.....

ik heb deze thermosstaat toen weggelaten.

motortje moest zo werken dat ie nog steeds boven de 75graden kwam.

Willem

Polder (0), 11 jaar geleden

De schommelingen in temperatuur geaccepteerd, en uiteindelijk vanwege problemen met de kachel, de Omega ingeruild voor een andere met een wel werkende kachel. Probleem kan worden gesloten

RoAnEd (0), 11 jaar geleden

Opgelost is het dus eigenlijk niet, maar je hebt er in ieder geval geen problemenmeer mee! ;)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.