motor draait op 2 cilinders:(1 en 4)2en3 krijgen geen ontsteking,ontstekingsmodule duidelijk beschadigd/gesmolten dus vervangen door nieuwe met nieuwe bougiekabels en bougies,zelfde resultaat; wie weet raad?
Heb ondertussen een andere computer gemonteerd,gevolg motorstoringslampje blijft knipperen,start dus niet.
Heb rondvraag gedaan ivm met dit probleem,moet de computer eerst gereset worden alvorens deze in te bouwen in een andere wagen(zelfde bosch en opel nr.)
wie heeft hier ervaring mee?
Geplaatst door all-cars (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Frontera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Frontera of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
tijne (0), 17 jaar geleden
dat je storings lampje blijft knipperen is een teken dat de code van je sleutel niet het zelfde is als de code in de computer.
dus je moet je sleutel op nieuw programeren naar de code van de comp toe.
gr tijne
ps: heb je al een compressie test gedaan?
all-cars (0), 17 jaar geleden
[quote=tijne]dat je storings lampje blijft knipperen is een teken dat de code van je sleutel niet het zelfde is als de code in de computer.
dus je moet je sleutel op nieuw programeren naar de code van de comp toe.
gr tijne
ps: heb je al een compressie test gedaan?[/quote]
compressietest is prima:bijna alle 4 " 13 "dus nog zeer goed!
Ben ik mee akkoord wat je zegt,omdat het een andere comp.is van andere wagen,maar probleem is nog steeds dat die op 2cilinders blijft draaien!
ligt het probleem ergens in bekabeling?
Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden
Word de bobine wel aangestuurd?
Hans
all-cars (0), 17 jaar geleden
vermoed van wel omdat hij op 2cilinders draait! (1 en 4) 2en3de cilinder geen ontsteking;
Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden
Zit er een DIS ontsteking op?
Hans
kasperht (0), 17 jaar geleden
Bobine heeft normaal 2 circuits, 1 voor cylinder 1&4 en 1 voor cylinder 2&3 (gelijktijdig vuren van 2 cylinders)....zou het dus toch in de aansturing zoeken zoals Hans al aangeeft....
all-cars (0), 17 jaar geleden
Wagen bij opel laten uitlezen geen foutmelding!toch draait hij nog steeds op 2 cilinders,nochtans krijgt bobijn spanning!op beide circuits,dus nog altijd op zoek naar probleem!!