Mijn Vectra diesel 2.0dti 2004 heeft na vervanging van de luchtmassameter en het luchtfilter nog steeds dezelfde kuren.
In de vierde en vijfde versnelling houdt de motor in en rijdt op hetzelfde toerental door.
Ik kan dan gas geven wat ik wil, hij reageert niet, en komt niet boven 2500rpm ( 130km) uit.
Het rare is, als ik pompend met het gaspedaal rijdt dan heeft hij hier geen last van en gaat zo naar de 150 of nog harder.
Geplaatst door 220159 (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
bassie138 (0), 14 jaar geleden
brand er geen lampje , foutcodes
JoeNeL (0), 14 jaar geleden
Het klinkt alsof hij in een veiligheidsmodus gaat. Brandt het oranje lampje van de motorstoring niet?
Als het na vervanging van luchtmassameter en luchtfilter gaat, neem ik aan dat de vorige diagnose iets in de aard van turbodruk en luchtmassameter waardes liggen te ver uit elkaar...
Ik zou hem eens al rijdend laten uitlezen.
Zou eventueel ook een EGR-probleem kunnen zijn.
Kan je eens duidelijk omschrijven wanneer het probleem juist voorkomt? Is het wanneer je optrekt, wanneer je constante snelheid houdt, ...
Laat hem ook eens uitlezen in de garage en zorg dat je de foutcodes onthoudt en hier post
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Hij loopt dus in noodloop!
Voor je nog een berg onderdelen onnodig vervangt, laat hem eerst uitlezen en kijk in de meetwaardeblokken.
220159 (0), 14 jaar geleden
[quote=JoeNeL]Het klinkt alsof hij in een veiligheidsmodus gaat. Brandt het oranje lampje van de motorstoring niet?
Als het na vervanging van luchtmassameter en luchtfilter gaat, neem ik aan dat de vorige diagnose iets in de aard van turbodruk en luchtmassameter waardes liggen te ver uit elkaar...
Ik zou hem eens al rijdend laten uitlezen.
Zou eventueel ook een EGR-probleem kunnen zijn.
Kan je eens duidelijk omschrijven wanneer het probleem juist voorkomt? Is het wanneer je optrekt, wanneer je constante snelheid houdt, ...
Laat hem ook eens uitlezen in de garage en zorg dat je de foutcodes onthoudt en hier post[/quote]
Het probleem doet zich voor als ik constante snelheid houdt, tussen de 2500rpm en 3000rpm ( 130km per uur) in de vijfde versnelling.
Als ik pompend rijdt ( met het gaspedaal ) dan doet het probleem zich niet voor.
Het oranje lampje van de motorstoring gaat bij de storing wel branden, maar als ik onder het rijden mijn contact uit-aan doe is het lampje uit en het probleem weg.
Maar na enkele seconden als ik niet pompend rijdt, doet het probleem zich weer voor
bassie138 (0), 14 jaar geleden
toch even uit laten lezen dan weet je meer
JoeNeL (0), 14 jaar geleden
Ik zou hem inderdaad gewoon laten uitlezen in een garage, vooraleer je in het wilde weg dingen gaat vervangen.
tigra-rioverde (0), 14 jaar geleden
pruttelt de motor niet als je gas geeft ?
ik heb dit probleem namelijk ook gehad en toen was mijn bobine kapot.
bassie138 (0), 14 jaar geleden
we praten hier over een diesel die heeft geen bobine
tigra-rioverde (0), 14 jaar geleden
oww haha sorry daar had ik niet op gelet ;)
bassie138 (0), 14 jaar geleden
maakt niet uit foutje kan
tigra-rioverde (0), 14 jaar geleden
tis wel een grove fout :P had ut moeten zien haha