Hallo,
Asta 14Nz heeft volgend probleem op LPG en Benzine het zelfde
Loopt stationair niet zo mooi
Maar bij gas geven houd hij heel erg in en knalt dan gigantisch is niet meer mee te rijden
Alle vier de cilinders lopen mee (een voor een de kabels er af en iedre keer verschil dus lopen ze mee.
wat kan dit zijn.
Alvast bedankt
Henk
als ik de labdasonde bij stationair los trek merk ikgeen verschil is dit normaal?
]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Knallen in de inlaat of de uitlaat? Beide is niet echt goed voor de motor en de tweede is ook niet goed voor de katalysator.
ik zou wat professionele hulp zoeken, voordat de kosten uit de pan gaan rijzen.
[quote=oldford]Knallen in de inlaat of de uitlaat? Beide is niet echt goed voor de motor en de tweede is ook niet goed voor de katalysator.
ik zou wat professionele hulp zoeken, voordat de kosten uit de pan gaan rijzen.[/quote]
in de inlaat vooral
wat kan dit zijn
14 jaar
probeer eens met nieuwe bougie,s
knallen word veroorzaakt door A lucht lekkage
B slechte bougie,s
c kleppen die gesteld moeten worde n
d ontsteking die niet op tijd staat
en degelijke
mvg willem2
14 jaar
oke bedankt
maar heeft deze motor niet zelf stellende kleppen?
bougies\s zien er goed uit ,zijn ook niet erg oud.
14 jaar
klopt hydro stoters
Willem
onsteking kan ook zijn beste tijd gehad hebben
14 jaar
Controleer eens je temp sensor koelvloeistof..Meet even de weerstand ervan bij koude als warme motor..
Een backfire ontstaat door een te arm mengsel of een verkeerd ontstekingstijdstip..
Ik gok dat er iets met het mengsel aan de hand is.
Brand er ook een motorstoringslampje ? Zo ja, heb je hem al eens even uitgelezen ?
Gr Stefan
14 jaar
[quote=stefan84]Controleer eens je temp sensor koelvloeistof..Meet even de weerstand ervan bij koude als warme motor..
Een backfire ontstaat door een te arm mengsel of een verkeerd ontstekingstijdstip..
Ik gok dat er iets met het mengsel aan de hand is.
Brand er ook een motorstoringslampje ? Zo ja, heb je hem al eens even uitgelezen ?
Gr Stefan[/quote]
die sensor is dat die die links boven op de kop zit.
Deze is vorige week vervangen omdat temp meter helemaal niets meer deed maar toen liep hij wel goed en na vervanging ook?
kum je deze motor uitlezen het is al een oude uit 1993?
Mvg
henk
14 jaar
[quote=henk4353][quote=stefan84]Controleer eens je temp sensor koelvloeistof..Meet even de weerstand ervan bij koude als warme motor..
Een backfire ontstaat door een te arm mengsel of een verkeerd ontstekingstijdstip..
Ik gok dat er iets met het mengsel aan de hand is.
Brand er ook een motorstoringslampje ? Zo ja, heb je hem al eens even uitgelezen ?
Gr Stefan[/quote]
die sensor is dat die die links boven op de kop zit.
Deze is vorige week vervangen omdat temp meter helemaal niets meer deed maar toen liep hij wel goed en na vervanging ook?
kum je deze motor uitlezen het is al een oude uit 1993?
Mvg
henk[/quote]
dat is een andere temp sensor,die is alleen voor de meter,heeft 1 draad.
Die op het inlaatspruitstuk heeft 2 draden en is voor de ECU,ik meen dat er een blauwe stekker op zit,die moet je hebben.Zit zegmaar schuin boven je dynamo,die bedoelt stefan
14 jaar
Klopt inderdaad Patrick, die bedoel ik..
@Henk,
Uitlezen zou je zelf kunnen doen a.h.v. de paperclip methode, staat ook al vaak besproken op het forum.
Gr Stefan
14 jaar
[quote=stefan84]Klopt inderdaad Patrick, die bedoel ik..
@Henk,
Uitlezen zou je zelf kunnen doen a.h.v. de paperclip methode, staat ook al vaak besproken op het forum.
Gr Stefan[/quote]
Bedankt voor de tip
Ga ik proberen kan alleen pas zaterdag!
Ben de gehele week weg
Alvast bedankt
uitslag volgt
Vraag er zit een LPG installatie in geen G3 maar start wel op benzine en schakelt automatisch om
Op LPG doet hij het zelfde als op Benzine gebruikt hij dan ook al die elektronica en sensors?
Mvg
Henk
14 jaar
[quote=henk4353][quote=stefan84]Klopt inderdaad Patrick, die bedoel ik..
@Henk,
Uitlezen zou je zelf kunnen doen a.h.v. de paperclip methode, staat ook al vaak besproken op het forum.
Gr Stefan[/quote]
Bedankt voor de tip
Ga ik proberen kan alleen pas zaterdag!
Ben de gehele week weg
Alvast bedankt
uitslag volgt
Vraag er zit een LPG installatie in geen G3 maar start wel op benzine en schakelt automatisch om
Op LPG doet hij het zelfde als op Benzine gebruikt hij dan ook al die elektronica en sensors?
Ga morgen alles checken
Motor lampje gaat nooit branden kan ik dan toch foutcode hebben?
Mvg
Henk[/quote]
14 jaar
Hallo,
Ik ben in het bezit van een Astra 1,6 16V uit 1993 en heb dezelfde problemen,
Lamba sonde is goed, tempertuur sensoren zijn goed, EGR klep dicht gemaakt, bougies veravangen, filters vervangen, geen melding in de computer.
Echte de auto slaat af na ongeveer 500 to 1000 meter dan even (1 min) starten, vervolgens loopt deze weer, maar voor lange tijd zeer stotterend.
Heb jij de fout al kunnen vinden? Misschien kan een ander mij helpen?
MVG
Henrie
14 jaar
henk 4353,of je nokkenas is versleten dat je uitlaatkleppen niet open gaan en de verbrande gassen terug de inlaat in jagen of je kat zit dicht zodat de verbrande gassen niet weg kunnen en terug je inlaat in gaan
14 jaar
uitlaat dicht[quote=Henrie 1982]Hallo,
Ik ben in het bezit van een Astra 1,6 16V uit 1993 en heb dezelfde problemen,
Lamba sonde is goed, tempertuur sensoren zijn goed, EGR klep dicht gemaakt, bougies veravangen, filters vervangen, geen melding in de computer.
Echte de auto slaat af na ongeveer 500 to 1000 meter dan even (1 min) starten, vervolgens loopt deze weer, maar voor lange tijd zeer stotterend.
Heb jij de fout al kunnen vinden? Misschien kan een ander mij helpen?
MVG
Henrie[/quote]
14 jaar
Henk voel eens achter de auto hoeveel uitlaatgas er nog uit komt!! volgens mij is de uitlaat vorstopt . koppel hem anders voor even los. Versleten nokkenassen met een motor op gas kan bijna niet. Succes, Laat je het horen als ie het weer normaal doet
[quote=Punt]Henk voel eens achter de auto hoeveel uitlaatgas er nog uit komt!! volgens mij is de uitlaat vorstopt . koppel hem anders voor even los. Versleten nokkenassen met een motor op gas kan bijna niet. Succes, Laat je het horen als ie het weer normaal doet[/quote]
Heb het gevonden
beginners fout had de ontsteking gecontroleerd alles vonkte kabels oke bougies oke
wat bleek haal ik de verdelerkap er af Rotor stuk en de kap versleten.
22 euro nieuwe kap en rotor en hij loopt weer als een zonnetje
Groet
Henk
Ps bedankt voor alle tips die ik heb gekregen.
14 jaar
wat is dat nou voor onzin het maakt toch niet op welke brandstof je rijd.[quote=Punt]Henk voel eens achter de auto hoeveel uitlaatgas er nog uit komt!! volgens mij is de uitlaat vorstopt . koppel hem anders voor even los. Versleten nokkenassen met een motor op gas kan bijna niet. Succes, Laat je het horen als ie het weer normaal doet[/quote]
14 jaar
[quote=Henrie 1982]Hallo,
Ik ben in het bezit van een Astra 1,6 16V uit 1993 en heb dezelfde problemen,
Lamba sonde is goed, tempertuur sensoren zijn goed, EGR klep dicht gemaakt, bougies veravangen, filters vervangen, geen melding in de computer.
Echte de auto slaat af na ongeveer 500 to 1000 meter dan even (1 min) starten, vervolgens loopt deze weer, maar voor lange tijd zeer stotterend.
Heb jij de fout al kunnen vinden? Misschien kan een ander mij helpen?
MVG
Henrie[/quote]
Heb het gevonden
beginners fout had de ontsteking gecontroleerd alles vonkte kabels oke bougies oke
wat bleek haal ik de verdelerkap er af Rotor stuk en de kap versleten.
22 euro nieuwe kap en rotor en hij loopt weer als een zonnetje
Groet
Henk
Ps bedankt voor alle tips die ik heb gekregen.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar