Opel Astra: Motor knalt en houd in bij gas geven

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 14NZ

Hallo,

Asta 14Nz heeft volgend probleem op LPG en Benzine het zelfde
Loopt stationair niet zo mooi
Maar bij gas geven houd hij heel erg in en knalt dan gigantisch is niet meer mee te rijden
Alle vier de cilinders lopen mee (een voor een de kabels er af en iedre keer verschil dus lopen ze mee.

wat kan dit zijn.

Alvast bedankt

Henk

als ik de labdasonde bij stationair los trek merk ikgeen verschil is dit normaal?


]

henk4353

Geplaatst door henk4353 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Knallen in de inlaat of de uitlaat? Beide is niet echt goed voor de motor en de tweede is ook niet goed voor de katalysator.
ik zou wat professionele hulp zoeken, voordat de kosten uit de pan gaan rijzen.

henk4353 (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford]Knallen in de inlaat of de uitlaat? Beide is niet echt goed voor de motor en de tweede is ook niet goed voor de katalysator.
ik zou wat professionele hulp zoeken, voordat de kosten uit de pan gaan rijzen.[/quote]
in de inlaat vooral
wat kan dit zijn

kleijn (0), 14 jaar geleden

probeer eens met nieuwe bougie,s
knallen word veroorzaakt door A lucht lekkage
B slechte bougie,s
c kleppen die gesteld moeten worde n
d ontsteking die niet op tijd staat
en degelijke
mvg willem2

henk4353 (0), 14 jaar geleden

oke bedankt

maar heeft deze motor niet zelf stellende kleppen?
bougies\s zien er goed uit ,zijn ook niet erg oud.

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

klopt hydro stoters

Willem

roger300 (0), 14 jaar geleden

onsteking kan ook zijn beste tijd gehad hebben

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Controleer eens je temp sensor koelvloeistof..Meet even de weerstand ervan bij koude als warme motor..

Een backfire ontstaat door een te arm mengsel of een verkeerd ontstekingstijdstip..

Ik gok dat er iets met het mengsel aan de hand is.

Brand er ook een motorstoringslampje ? Zo ja, heb je hem al eens even uitgelezen ?

Gr Stefan

henk4353 (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Controleer eens je temp sensor koelvloeistof..Meet even de weerstand ervan bij koude als warme motor..

Een backfire ontstaat door een te arm mengsel of een verkeerd ontstekingstijdstip..

Ik gok dat er iets met het mengsel aan de hand is.

Brand er ook een motorstoringslampje ? Zo ja, heb je hem al eens even uitgelezen ?

Gr Stefan[/quote]
die sensor is dat die die links boven op de kop zit.
Deze is vorige week vervangen omdat temp meter helemaal niets meer deed maar toen liep hij wel goed en na vervanging ook?
kum je deze motor uitlezen het is al een oude uit 1993?

Mvg

henk

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

[quote=henk4353][quote=stefan84]Controleer eens je temp sensor koelvloeistof..Meet even de weerstand ervan bij koude als warme motor..

Een backfire ontstaat door een te arm mengsel of een verkeerd ontstekingstijdstip..

Ik gok dat er iets met het mengsel aan de hand is.

Brand er ook een motorstoringslampje ? Zo ja, heb je hem al eens even uitgelezen ?

Gr Stefan[/quote]
die sensor is dat die die links boven op de kop zit.
Deze is vorige week vervangen omdat temp meter helemaal niets meer deed maar toen liep hij wel goed en na vervanging ook?
kum je deze motor uitlezen het is al een oude uit 1993?

Mvg

henk[/quote]
dat is een andere temp sensor,die is alleen voor de meter,heeft 1 draad.
Die op het inlaatspruitstuk heeft 2 draden en is voor de ECU,ik meen dat er een blauwe stekker op zit,die moet je hebben.Zit zegmaar schuin boven je dynamo,die bedoelt stefan

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Klopt inderdaad Patrick, die bedoel ik..

@Henk,

Uitlezen zou je zelf kunnen doen a.h.v. de paperclip methode, staat ook al vaak besproken op het forum.

Gr Stefan

henk4353 (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Klopt inderdaad Patrick, die bedoel ik..

@Henk,

Uitlezen zou je zelf kunnen doen a.h.v. de paperclip methode, staat ook al vaak besproken op het forum.

Gr Stefan[/quote]
Bedankt voor de tip


Ga ik proberen kan alleen pas zaterdag!
Ben de gehele week weg

Alvast bedankt

uitslag volgt

Vraag er zit een LPG installatie in geen G3 maar start wel op benzine en schakelt automatisch om
Op LPG doet hij het zelfde als op Benzine gebruikt hij dan ook al die elektronica en sensors?




Mvg

Henk

henk4353 (0), 14 jaar geleden

[quote=henk4353][quote=stefan84]Klopt inderdaad Patrick, die bedoel ik..

@Henk,

Uitlezen zou je zelf kunnen doen a.h.v. de paperclip methode, staat ook al vaak besproken op het forum.

Gr Stefan[/quote]
Bedankt voor de tip


Ga ik proberen kan alleen pas zaterdag!
Ben de gehele week weg

Alvast bedankt

uitslag volgt

Vraag er zit een LPG installatie in geen G3 maar start wel op benzine en schakelt automatisch om
Op LPG doet hij het zelfde als op Benzine gebruikt hij dan ook al die elektronica en sensors?

Ga morgen alles checken

Motor lampje gaat nooit branden kan ik dan toch foutcode hebben?






Mvg

Henk[/quote]

Henrie 1982 (0), 14 jaar geleden

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Astra 1,6 16V uit 1993 en heb dezelfde problemen,

Lamba sonde is goed, tempertuur sensoren zijn goed, EGR klep dicht gemaakt, bougies veravangen, filters vervangen, geen melding in de computer.

Echte de auto slaat af na ongeveer 500 to 1000 meter dan even (1 min) starten, vervolgens loopt deze weer, maar voor lange tijd zeer stotterend.


Heb jij de fout al kunnen vinden? Misschien kan een ander mij helpen?

MVG
Henrie

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

henk 4353,of je nokkenas is versleten dat je uitlaatkleppen niet open gaan en de verbrande gassen terug de inlaat in jagen of je kat zit dicht zodat de verbrande gassen niet weg kunnen en terug je inlaat in gaan

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

uitlaat dicht[quote=Henrie 1982]Hallo,

Ik ben in het bezit van een Astra 1,6 16V uit 1993 en heb dezelfde problemen,

Lamba sonde is goed, tempertuur sensoren zijn goed, EGR klep dicht gemaakt, bougies veravangen, filters vervangen, geen melding in de computer.

Echte de auto slaat af na ongeveer 500 to 1000 meter dan even (1 min) starten, vervolgens loopt deze weer, maar voor lange tijd zeer stotterend.


Heb jij de fout al kunnen vinden? Misschien kan een ander mij helpen?

MVG
Henrie[/quote]

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Henk voel eens achter de auto hoeveel uitlaatgas er nog uit komt!! volgens mij is de uitlaat vorstopt . koppel hem anders voor even los. Versleten nokkenassen met een motor op gas kan bijna niet. Succes, Laat je het horen als ie het weer normaal doet

henk4353 (0), 14 jaar geleden

[quote=Punt]Henk voel eens achter de auto hoeveel uitlaatgas er nog uit komt!! volgens mij is de uitlaat vorstopt . koppel hem anders voor even los. Versleten nokkenassen met een motor op gas kan bijna niet. Succes, Laat je het horen als ie het weer normaal doet[/quote]
Heb het gevonden

beginners fout had de ontsteking gecontroleerd alles vonkte kabels oke bougies oke

wat bleek haal ik de verdelerkap er af Rotor stuk en de kap versleten.

22 euro nieuwe kap en rotor en hij loopt weer als een zonnetje

Groet

Henk

Ps bedankt voor alle tips die ik heb gekregen.

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

wat is dat nou voor onzin het maakt toch niet op welke brandstof je rijd.[quote=Punt]Henk voel eens achter de auto hoeveel uitlaatgas er nog uit komt!! volgens mij is de uitlaat vorstopt . koppel hem anders voor even los. Versleten nokkenassen met een motor op gas kan bijna niet. Succes, Laat je het horen als ie het weer normaal doet[/quote]

henk4353 (0), 14 jaar geleden

[quote=Henrie 1982]Hallo,

Ik ben in het bezit van een Astra 1,6 16V uit 1993 en heb dezelfde problemen,

Lamba sonde is goed, tempertuur sensoren zijn goed, EGR klep dicht gemaakt, bougies veravangen, filters vervangen, geen melding in de computer.

Echte de auto slaat af na ongeveer 500 to 1000 meter dan even (1 min) starten, vervolgens loopt deze weer, maar voor lange tijd zeer stotterend.


Heb jij de fout al kunnen vinden? Misschien kan een ander mij helpen?

MVG
Henrie[/quote]
Heb het gevonden

beginners fout had de ontsteking gecontroleerd alles vonkte kabels oke bougies oke

wat bleek haal ik de verdelerkap er af Rotor stuk en de kap versleten.

22 euro nieuwe kap en rotor en hij loopt weer als een zonnetje

Groet

Henk

Ps bedankt voor alle tips die ik heb gekregen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.