We hebben een probleem met een Opel Frontera b 3 drs 2.2SE Benzine. Wanneer de auto na een lange rit afgezet wordt slaat deze niet meer aan. Je moet dan de auto laten afkoelen en na een uur start hij gewoon weer. De motorgegevens zijn uitgelezen maar er is alleen een melding dat er een storing is geweest met de transponder echter wanneer het euvel zich voordoet start deze ook niet met de reservesleutel. Brandstof relais zijn ook in orde. Het euvel heeft zich alleen voorgedaan bij extreem heet weer. kan het aan de brandstofpomp zelf liggen of eventueel aan verkeerde bougies.
Tijdens het starten geeft de auto ook geen foutmeldingen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
motor goed warm rijden zodat storing actief wordt,dat controleren wat je wel (en niet) hebt. heb je op dat moment een vonk? worden de injectoren aangestuurd? het niet aanslaan van een motor zal niet direct aan verkeerde bougies liggen,mits ze in hele slechte staat zijn...
[quote=maarten4874]motor goed warm rijden zodat storing actief wordt,dat controleren wat je wel (en niet) hebt. heb je op dat moment een vonk? worden de injectoren aangestuurd? het niet aanslaan van een motor zal niet direct aan verkeerde bougies liggen,mits ze in hele slechte staat zijn...[/quote]
Het probleem heeft zich diverse malen voorgedaan bij hoge temperatuur Spanje Gibraltar. De motor slaat 2 seconden aan en valt dan uit, het lijkt dat de brandstoftoevoer stopt vandaar dat we aan de brandstofrelais dachten.
Extreem heet weer, afgezet met een warme/hete motor. Het is ongebruikelijk tegenwoordig: vapour lock?
Meet de brandstofopbrengst eens. Gaat de pomp al draaien bij op contact zetten of pas bij het starten?
En geef de condities nog eens door. Eerst zeg je "slaat niet aan", daarna "slaat 2 seconden aan". Daar zit nogal wat verschil tussen.
[quote=oldford]Extreem heet weer, afgezet met een warme/hete motor. Het is ongebruikelijk tegenwoordig: vapour lock?
Meet de brandstofopbrengst eens. Gaat de pomp al draaien bij op contact zetten of pas bij het starten?
En geef de condities nog eens door. Eerst zeg je "slaat niet aan", daarna "slaat 2 seconden aan". Daar zit nogal wat verschil tussen.[/quote]
Na een heel lange rit, extreem warm weer, door hitte van wegdek en uitlaat brandstoftank ook erg warm. Wanneer je dan de auto afzet en opnieuw wilt starten dan slaat deze een fractie van 2 seconden aan en slaat dan af. Je krijgt hem dan niet meer aan de praat. Na 1 a 2 uur start je dan, auto slaat meteen aan. Het probleem doet zich alleen voor wanneer je de auto afgezet hebt. Onder het rijden merk je er helemaal niets van en rijdt hij perfect.
Probeer toch nu eerst te kijken wat er dan ontbreekt. Benzine?> (even inspuiten met remmenreiniger en benzinedruk meten) of ontsteking?>vonk trekken.
Of beide?>bdp sensor wellicht. Tikken de injectoren dan?
Als de storing erin zit kan je meten, als de motor meteen aanslaat kan je nix meer dus meten als de motor niet start/wil aanslaan.
Zou ook nog de startblokkering kunnen zijn.
Maarten geeft het al aan, de storing erin krijgen en dan gaan meten.
Toch wel meerdere Frontera's gehad met kapotte/slechte benzinepompen.
Onder de auto kun je spanning meten op de pomp.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Frontera of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar