Opel Corsa: Motor tikt ratelt geen compressie stotterend rijden

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,4 eco

Met de Corsa een klein stuk gereden en toen hoorde ik ineens het blok tikken.
Je hoort het alleen als je echt gas geeft, een geratel achtig geluid. Ook loopt de auto een stuk bokkeriger, en als ik achteruit rij slaat hij erg snel af. Als ik gas geef hoe harder het tikt en ratelt.
Ben langzaam terug gereden
Ik ben bang dat zuigers of kleppen iets mankeren

Vanavond even gekeken

Eerste waarnemingen
Laag nivo in koelvloeistof tank
Onsteking gekontroleerd deze staat nog op tijd , dus geen verschuiving nokkenas riem
Compressie cil1 12, cil2 12, cil3 4, cil4 4bar
Als ik de compressie meter op cil 3 aansluit is het of er bij cil4 lucht ingeblazen en van 4naar 3 gebeurt bijna het zelfde
maar in iets lichtere mate, het geeft het geluid van een stoommachine

Mijn vermoeden is de koppakking, maar ik kan het ratelende geluid niet verklaren
Heeft iemand anders iets herkenbaars gehad
En hoe kan ik ik het beste te werk gaan voor ik teveel loshaal
Hoe pak ik dit het beste aan alles te checken

boemer

Geplaatst door boemer (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

als er lucht van 3naar 4 wordt geblazen kan inderdaad komen door een doorgeslagen koppakking tussen die 2 cilinders en dat geluid is moeilijk natuurlijk maar is dit niet de verbranding die je hoort die in de verkeerde cilinder plaatsvind omdat de pakking is doorgeslagen en zo de verbranding de inlaat wordt ingeblazen echt zo'n tafk tafk tafk tafk geluid

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

en anders even een lektest uitvoeren weet je toch weer iets meer zijn je kleppen niet verbrand of blijft er een open staan

boemer (0), 14 jaar geleden

Robby Bedankt voor reageren

Ja ik had het al gemeten dat tussen cilinder 3 en 4 het mis was
Boel is losgehaald koppakking tussen 3 en 4 doorgeslagen
Er zit een nieuwe koppakking in en alles is ok
Dus het geluid wordt veroorzaakt doordat de compressie van de ene cilinder in de andere komt

Het rijdt weer

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

heb ik ook gead met de 1.6 16V (bloedverwant van de 1.4 16V), ook koppakking door.

gaat inderdaad gepaard met een hoop geratel (zuiger kantelen) door kompressie van ene cilinder naar andere

Willem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.