Heeft iemand voor mij een idee wat ik moet vervangen of controleren.
Corsa van mijn broer CDX X1.4XE Automaat, Motor valt spontaan uit, Starmotor draait mooi rond echter slaat niet aan en begint te ploffen (Back fire) etc.
Moet enkele minuten wachten en proberen om aan te slaan.
Niet zo'n leuk probleem met een automaat op de snelweg ;-)
Dealer heeft geen ECU fouten ontdekt, enkele malen de auto laten staan bij de dealer maar ze konden niets vinden om dat het probleem er dan net weer niet was.
Ik heb het volgende al gedaan.
Accu spanning contact uit 12,5V bij starten zakt terug rond 11V Indien motor aanslaat 14,2V
Met extra accu gestart hielp ook niet.
Brandstof motor loopt en krijgt druk bij ventiel.
Dacht eerst aan de twee sensoren , Krukas en nokenas correctie sensor, dit zelf vervangen. Temp sensoren ook vervangen, Dis is compleet vervangen met bougie kabels, en vonkt gewoon zoals het hoort.
Bij uitlezen ECU geen fout in geheugen.
Heeft met bovenstaande een dag goed gedaan, daarna weer het zelde, gewoon aanslaan bij koude start en lekker lopen, als ik de motor uitzet en weer start, plofer , de plof niets, na aantal minuten en pogingen aanslaan.
Iemand een idee!
Marco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb vandaag de brandstof pomp relais (30A) er uit gehaald en een doorverbinding gemaakt zodat de brandstof pomp blijft lopen. de pomp viel niet uit kon echter de druk niet meten, maar aan het doorstroom geluid bleef dit constant en zonder luchtbellen. Pomp trekt trouwens tussen de 2,9 en 3.0 Ampere dit bleef redelijk constant.
Relais los en direkt op accu gezet voor langere tijd, dit viel ook niet uit.
Alles weer normaal gezet.
Vandaag gestart en lopen, uit en weer starten lopen, op bedrijfs temp. gebracht maakt geen veschil probleem is er vandaag niet blijkbaar, en vertrouw het nog niet.
Ga vanavond weer testen of het probleem zich voordoet.
Zat zelf aan de EGR klep te denken, mischien vuil of zo?
Sinds 2 mei heb ik het probleem van motor uitvallen en niet willen aanslaan, niet meer gehad.
Ik heb de EGR nog niet Schoongemaakt, wil eerst weten of het probleem er nog is voordat ik dat ga doen.
Heb in de tussen tijd nog testjes gedaan zoals, ID chip uit sleutel gehaald en bij het contact slot gehouden en starten, dan voor langer dan 30 minuten van het contactslot weggehouden, dit om de start blokering uit te sluiten, de motor bleef gewoon lopen.
Alle kabels tot aan ECU zitten wiebelen, motor blijft lopen.
Auto zitten schudden, om te kijken of er vuil in de benzinepomp raakt en of lucht in de leiding geraakt, motor blijft lopen.
GSM, afstandbediening vd auto,garage deuropener, etc, bij ecu gehouden, motor blijft lopen. (Je moet toch wat)
PS door deze bovenstaande testjes zal het geheugen vol staan met Errors, Als je geen uitlees apperaat hebt is het aan te bevelen dit niet zelf doen, bij de dealer zullen ze dit als fout kunnen zien zodat je ze op een verkeerd spoor brengt.
Als ik zo kijk op problemcar hebben er meer auto's last van. ECU Software/Hardware BUG mischien??
Ik blijf het wazig vinden, Ga proberen er mee te rijden zie wel waar het strand, laat het wel weten als hij weer uitvalt.
Gegroet een fout zoeker.
MTS Elektronica en MTS Motorvoertuigen.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar