Opel Opel vectra pearl 1.8i: Motor valt uit tijdens rijden

Bouwjaar: 1999




ik moet over 2 weken naar de garage voor een APK en een grote beurt ( ik ben een maand te laat met mijn jaarlijkse onderhoudsbeurt), maar mijn auto valt steeds uit als ik aan het rijden ben... de motor sputtert tegen en poef de motor valt uit... zelf wanneer ik 40 km/h rij. Dit gebeurt meestal wanneer ik de koppeling intrap om terug te schakelen of soms wanneer ie gewoon in z'n vrij staat. Is er iets niet goed met de motor van de auto of moet de motor gewoon schoongemaakt worden



steven0007

Geplaatst door steven0007 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik heb niet veel ervaring met OPEL'S,maar het probleem is denk ik niet zo makkelijk.Het uitlezen van eventuele fouten die het motorregelappartaat heeft opgeslagen kan een monteur helpen om de oorzaak te vinden.Maar hij geeft soms geen fouten aan en dan wordt het toch echt zoeken.Ik heb nu zelf ook zo auto,heel af en toe hikt voor een seconde en slaat soms ook weleens af.Maar hij geeft geen fouten aan en bij mij is het pas één keer gebeurt en toen had geen meetmiddelen aangesloten jammer genoeg.Het kan verschillende oorzaken van iets kleins zoals een slechte stekkerverbinding tot iets groots zoals een motoregelapparaat van enkele honderden EURO's.Waarschijnlijk hebben ze het bij de beurt nog niet opgelost en je hebt kans dat je je auto voor een langere tijd kwijt,maar misschien is ook direkt opgelost.Dit is gewoon een kwestie van afwachten.





marcvan1 (0) PRO, 20 jaar geleden

er wordt alleen maar een foutcode opgeslagen wanneer er zich een aantal malen (meestal drie)dezelfde fout binnen een bepaalde tijd zich hebben voorgedaan - sporadische fouten worden meestal niet opgeslagen - de data!s uitlezen is nog een mogelijkheid - in hardnekkige gevallen de data!s op een recoder opslaan en nadien versnelt uitlezen - je dient wel over het geschikte testgereedschap te beschikken

basje (0) PRO, 20 jaar geleden

Waarschijnlijk is de lfr vervuild Het stationair gedeelte daar kunnen ze bij de dealer goed mee helpen moet je niet zelf doen want er moet ook andere software in de auto

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

.We hebben uitleesapparatuur voor het uitlezen van Amerikanen zoals chevrolet,pontiac,ect...

genaamd als bekend TECH 1 en TECH 2.We hebben alleen de software voor amerikanen,dus we kunnen geen opel uitlezen.



Nou heb ik een vraag over de record functie,ik heb dat nog nooit gebruikt,maar volgens mij doe je dit via de snapshot functie.

Misscien kan je me hier iets meer over vertellen.Is zeker handig om dit te gebruiken.





marcvan1 (0) PRO, 20 jaar geleden





het gebruik van de recordfunktie van uitleesapparatuur wordt zeer weinig gebruikt, doch kan bij hardnekkige storingen of bij okkasionele storingen waardevolle informatie bevatten, nochthans is het gebruik vrij eenvoudig.



ik bekijk er de signalen mede van diverse sensoren op signaalruis en kortstondige onderbrekingen, de gevoeligste senoren zijn ondermeer de gaspedaalsensor, stappenmotor traagloopregeling, krukassensor enz dit alleen nog maar wat de motor betreft, doch ik ook van toepassing voor elk onderdeel met een ecu



ik gebruik het als volgt: ik sluit de uitleeskast aan,stel de gewenste opname in van de sensoren die ik wil controleren en stel in op record met triggerfunktie en ga rijden; bij storing trigger ik en laat hem een tijdje opnemen.



deze opname bewaar ik en ga opnieuw rijden in opname en tracht hetzelfde traject af te leggen en safe de opname



terug in de werkplaats ga ik mijn opname opnieuw uitlezen, ik beveel U aan dit te doen met een grote monitor (bv. pc scherm dat voldoende flashrate heeft om ruis en kleine onderbrekingen op te sporen.



bij opname met triggerpoint zal U zien dat U terug kunt gaan in beeld om te zien hoe de sensor zich gedroeg alvorens de storing optrad . sommige systemen laten toe het scherm af te drukken.



nog een ander systeem bestaat erin een recorder te plaatsen in het voertuig met een triggerknop;

u plaatst de recorder en stelt henm in 30 sec. voor en 30 sec. na

trigger. u geeft de wagen aan de klant en zegt hem wanneer

hij het probleem voelt hij telkenmale op de triggerknop moet duwen, er zal een opname gebeuren 30 sec.voor en 30 sec. na. zeker weten dat U de storing zal ontdekken



ik hecht meer en meer belang aan dynamisch meten



hopend U een kleine toelichting te hebben gegeven doch het verhaal is véééééél uitgebreider


alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Bedankt voor je uitleg,zoals ik al zei heb ik dit nog nooit gebruikt.Ik moet daarbij zeggen dat ik nooit zo vaak spoaradische storingen hebt gehad met amerikanen,maar ik zal zeker een keer ga bekijken hoe ik dit een keer kan gaan gebruiken.TECH 1 en 2 zijn zeer mooie uitleeskasten met vele mogelijkheidheden,alleen moet je effe weten hoe je alles moet gebruiken.



steven0007 (0), 20 jaar geleden

Ja het klopt waarschijnlijk dat de lfr vies is.



Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.