Opel Astra: Motormanagement

Bouwjaar: 1998

Opel astra caravan G, X2.0DTL
De motormanagement lamp gaat aan alleen bij een snelheid tussen de 100 en 120 km/h
De dealer heeft de luchtmassameter VERVANGEN en toen ging de motormanagement bijna constant aan (well ging ze afentoe uit een weer aan op moment dat ik gas gaf). De dealer denkt dat niet alleen de sensor defect is maar ook de vacuumklep.
Mijn vraag is: Waarom de MML gaat bijna constant aan met de nieuwe sensor terwijl met de "oude defect" sensor alleen bij 100 km/h?
Hoe kan Ik mijn probleem oplossen?

Alvast bedankt,

T. Yack


T7Yack

Geplaatst door T7Yack (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

kan een cobinatie van factoren zijn helaas. een vacuumklep in combinatie met een lmm kan inderdaad deze problemen geven.

T7Yack (0), 19 jaar geleden

Het uitleze had de volgende defect codes geleeverd: P0105, P0400, P1100 en P1125
Het vervangen van de luchtmassameter heeft een deel van het probleem opgelost maar niet alles. De autolampmanagement gaat helemaal niet aan bij hoge snelheiden, Ik kan op die moment 160km/h bereiken zonder probleem maar de auto trekt heel slecht bij lage snelheden in de eerste en tweede versnelingen.
IK denk dat de MAP-sensor is niet helemaal in order maar waar kan ik hem vinden en is de MAP-sensor (manifold absolute pressure sensor) is de zelfde als de inlaatdruksensor?

Alvast bedankt

T.Yack


Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

jawel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.