Een paar dagen geleden viel mijn Astra 1.4 ineens uit en sindsdien wil die niet meer starten, als ik het gaspedaal vol in trap met starten dan maakt ie wel een paar slagen. Hij vonkt wel en heb zelf het idee dat ie op een of andere manier geen benzine krijgt. Een paar dagen voor dit gebeurde hield de motor in met optrekken. Hij reageerde erg langzaam op het gas en dan ineens na een halve seconde ongeveer kwam die op toeren. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? En hoe kan ik de brandstofpomp op werking controleren?
Groet,
Kristian
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jan, de onstekingseindtrap (moduul; hybridemoduul) heeft hier niets mee te maken! Wel de halgever of inductiegever (BDP-sensor. Hier komt geen signaal vanaf naar de computer toe. Nu weet ik niet of de eindtrap hier al in de computer zit, anders zit je ook nog te vergeefs naar zo'n moduul te zoeken!
Ik denk dat Kristian een nieuwe injector moet proberen. De suggestie van tijdstip vindt ik ook niet zo gek, ALs de sistributie riem te slap staat in combinatie met slijtage aan de tanden, dan kan het zo zijn dat ie een paar tanden is opgeschoeven, zodat de computer het niet meer kan 'bijtrekken'. Zeker een puntje van aandacht!
Succes, Biomus
Haal de slang bij de injector eraf en kijk mbv bijv. een stuk keukenrol benzine geeft. De injector zit op de plek waar vroeger de caburateur zit. Bij een monopoint lijkt ie ook wel een beetje op een carburateur. Haal voor de zekerheid ook maar eens vannacht de massaklem van de accu, en kijk morgen maar eens weer. Heb je de computer in ieder geval weer gereset!
Ga er niet meteen vanuit dat de verdelerkap goed is. Maar probeer eerst maar eens de kabels en de aanvoer uit! Wanneer heb je voor het laatst het brandstoffilter vervangen? Kan zijn, als je de tank behoorlijk leeg heb gereden, dat er vuil de doorvoer belemmerd.
Succes, Bio
20 jaar
Even iets meer vertellen over de motor. Geef het motornummer door en eventueel bouwjaar. Is wel belangrijk!
Groeten, Bio
20 jaar
Motor is 1.4NZ geloof ik...60PK en het bouwjaar is 91
20 jaar
@KR, sorry, bouwjaar stond er al.
Vacuumlek? Kabels, verdelerkap, bougies, etc al nagekeken?
Bio
20 jaar
Da's een monopoint injectie met in de tank een electrische pomp (volgens mij, ik ken de corsa niet zo goed.
Heb je ook gemerkt dat ie bij volgas inhoudt (zeg 140 km/h orgineel en nu max 100 km/h), dan vervang het brandstoffilter maar. Ik moet eigenlijk eerst wat elimineren, voor we verder kunnen gaan denken.
20 jaar
Nou, hij vonkt dus ik neem aan dat de kabels, verdelerkap(net nieuw) en bougies goed zijn. Vacuumlek? alle slangetjes zitten in ieder geval op de plek voor zover ik dat kan zien.
20 jaar
@KR, hoe handig ben je, en welk gereedschap heb je? Een multimeter doet in dit geval al heel wat!
Bio
20 jaar
@KR, aannemen heb ik ook van geleerd! Ik heb eens de halve motor uitelkaar gehaald en uiteindelijk bleek er toch 1 bougie niet optijd te vonken. METEN = WETEN!!
20 jaar
Bougiekabels moeten minder dan 10K ohm zijn, anders geven ze te laat vonk!
20 jaar
Het is een Astra, geen corsa. Gereedschap is wel aanwezig, alleen de speciaal gereedschappen van Opel niet. Maar de weerstand van de bougiekabels kan toch niet ineens groter of kleiner zijn geworden? En ook al zou 1 van de kabels niet goed zijn, dan zouden de andere cilinders toch af en toe mengsel moeten verbranden? En hij houdt op de top niet in. Ik denk zelf dat er geen benzine in de motor komt. Hoe kan ik dit controleren?
20 jaar
Kr, De bougiekabels zijn gemaakt van koolstof, en kunnen wel degelijk van waarde veranderen (breuk!!). Het is het hele plaatje, en als ze allemaal kritisch staan, kan de computer het niet meer bij trekken. Nog een vraag. Wanneer heb jij de verdelerkap vervangen, voor of na dat je het euvel had? Als het erna was, gooi de massakabel er maar af, en wacht zeker 4 uur en sluit hem maar aan. Starten en lopen.
20 jaar
Oke, zal vanavond de kabels doormeten, de verdelerkap heb ik ongeveer een maand ervoor vervangen. Hoe kan ik controleren of er bezine in de motor komt? Omdat ik zelf denk dat dat het probleem is. In ieder geval tot zo ver bedankt voor je reacties!
20 jaar
Oke, duidelijk verhaal. Bedankt! Je hoort morgen of ik verder ben gekomen
20 jaar
Ik heb net de benzine leiding losgehad en hier stroomt gewoon benzine uit als de auto op het contact staat. Maar als ik dan ga starten en ik kijk daarbij naar de injector gebeurd er niets. Kan ik dan hieruit concluderen dat het probleem bij de injector zit. (ik neem aan dat dat het ding is wat meteen onder de zwarte kap zit, gaan 2 draadjes naartoe.) En weet iemand wat nu de volgende stap wordt?
20 jaar
Ok, we zijn iets verder. Je hebt gelijk, dat is de injector. Kijk eens of er wel spanning op komt! Kun je vanaf de stekker doen. Geen spanning, dan wordt het een beetje moeilijker voor mij, omdat ik geen schakelplan heb. Let wel, dit is een stuursignaal en wordt alleen gegeven als de motor ronddraaid! Dit zul je dus even met een ander moeten uirvoeren. Heb je wel een stuursignaal, dan is de injector defect.
Succes, Biomus
20 jaar
Plus staat er altijd op als het contact aan staat mits alles goed is natuurlijk.
De aansturing(massa) komt uit de computer.
Hans
Oke, bedankt ga het vanavond meteen meten. Als er wel spanning op staat is dus de injector zelf defect of verstopt? Als er geen spanning op staat is de computer waarschijnlijk defect? mits de kabels goed zijn? of kunnen er ook nog andere oorzaken zijn?
20 jaar
Nee zo is het niet de plus komt niet uit de computer alleen de min.
De aansturing kun je meten met een led spanningzoeker op de los genomen injector stekker tussen de twee contacten moet je meten tijdens het starten en kijken of de led spzoeker knippert.
Hans
Dit kun je ook met een multimeter doen, zowel als met led. Ik persoonlijk heb een hekel aan die led/lampje dinges.
Wel ff laten weten of het gelukt is, vinden we leuk!
Succes, Biomus
20 jaar
Biomus,
Dat jij een man van de multimeter bent heb ik al meer gelezen,goede zaak trouwens.
Maar in dit geval kies ik voor de ledsp zoeker ,want door de traagheid van de multimeter is het heel slecht te zien of je een wisselend signaal hebt.
Gr Hans
ben het met hans eens. een injector signaal meten gaat alleen correct met speciale multimeters. die hebben de particulieren vaak niet. oerigens lukt dit ook mooi met een stdslicht lampje van 5 watt
hmm. Ik heb net de spanning gemeten op het stekkertje naar de injector en deze is 12v als ie op het contact staat. Opeltje bedoel je dat ik een stadslicht lampje aan moet sluiten op de stekker van de injector? en deze zal dan aan en uit gaan?
20 jaar
Hoe demonteer ik de injector?
20 jaar
Hans W. en Opeltje> Ik kom uit een gezin waar elektronica een dagelijkse bezigheid is, vandaar de multimeter. Natuurlijk is er ook een snelle scoop, voor het ingewikkelde werk, Ik snap ook wel dat de meeste mensen geen multimeter hebben. Alhoewel, deze zijn vaak in de aanbieding bij Aldi/Lidl/bouwmarkten. Met die meters kun je vrijwel alles meten van de auto, en nog redelijk nauwkeurig. Alleen knipperlicht zal je met een naald multimeter moeten doen. Als ik dan kijk naar de prijs van zo'n lamptester en een meter, nou dan weet ik het wel. Vandaar....
20 jaar
12 volt op contact kan niet/of is niet goed...dan zal de injector continu inspuiten.
op contacht hoort er geen spanning te staan tussen de 2 draden van de injector. tijdens starten wel...een pulserend signaal. dit is het best te zien met een lampje die je aansluit op de draden van de injector. (zwart en blauw)
Oke, maar er staat toch echt 12Volt op bij het op contact zetten. Wat nu? er spuit niets uit! heb trouwens gemeten met het stekkertje uit de injector.
20 jaar
heb je gemeten over de beide draden? probeer het eens met een lampje. dit omdat het stuurapparaat nu stroom trekt over je multimeter.
Ja heb gewoon het ene draadje van de MM aan blauwe injectordraad gehouden en de andere draad aan de zwarte, 12V precies.
Oke, zal het proberen, hoe demonteer ik de injector
20 jaar
Heb nu geprobeerd met een lampje, er gebeurde niets, hij ging niet aan of uit. Maar kon het niet zo goed bekijken zal het vrijdag nog even opnieuw proberen maar dan overdag en met een andere lampje. Moet ik het proberen terwijl de injector stekker erin zit of maakt dat niets uit.
20 jaar
injector stekker los.
Ik ben jaloers op Opeltje, hij schijnt meer tijd over te hebben dan ik :-D . Kris, als Opeltje er niet is, dan zal ik het proberen te beantwoorden. Ik zie ook dat ik een foutje gemaakt heb, door er vanuit te gaan dat je wist wat een stuursignaal is. Dit is in 9 van 10 gevallen een pulserend signaal (spanning) Kun je ook wel nagaan bij een injector. Deze mag nooit continue inspuiten.
Succes ermee, Biomus
20 jaar
Nee, begrijp ik. Kan ik om de injector te testen ook gewoon de auto op het contact zetten en dan 12V aansluiten op de injector. Deze zal dan moeten gaan inspuiten neem ik aan? En als ie het dan niet doet kan ik er vanuit gaan dat de injector defect is? Zoals je zegt: als er constant spanning op de injector zou staan zal deze continu inspuiten.
20 jaar
kortstondig 12 volt kan wel...
Oke, dus als ie dan niet spuit.. dan weet ik 95% zeker dat de injector defect is.
Bedankt!
20 jaar
hoooooooooo, als de benzinepomp niet draaid krijg je er geen benzine uit he......dus goed luisteren of de injector ook tikt als je de spanning er op en af gooit....
ja, heb al getest of de benzine pomp het doet, en die doet het. Heb net de injector aangesloten op 12V en dan spuit ie ongeveer 3 tiende van een seconde en dan stopt ie, ik neem aan dat dit normaal is. We komen steeds verder, wat wordt de volgende stap? de 2 draden die naar de injector lopen (ik neem aan dat die van de computer af komen) die zijn goed. Computer zelf stuk misschien? of is dat onwaarschijnlijk en is er waarschijnlijk iets anders aan de hand
20 jaar
Dag heren. Ik heb net dit verhaal eens door zitten lezen. Ik wil me er verder niet mee bemoeien, maar zit je niet teveel te focussen op het benzinesysteem? De motor vonkt dan wel, maar is de vonk wel sterk genoeg? Ik zit hierbij nog te denken aan de vonkversterker onder de bobine. Het is maar 'n idee. Het zal niet de eerste zijn. Succes verder.
Kijk ook eens of de rotor niet doorslaat naar massa.
Hans
Bedankt voor je reactie maar als ik de kap van de injectie eraf haal en dus op de injector kijk zie ik duidelijk dat met starten er geen benzine uitkomt. De benzine komt wel in het injectie systeem maar er niet meer uit :( als ik de injector rechtstreeks aansluit op 12V dan spuit ongeveer 3 tiende van een seconde maar dat is denk ik normaal. Iemand nog ideeen?
20 jaar
om zeker te zijn of het een onstekings of een brandstof probleem is spuit een tijdens het starten remreiniger of contactspray in het gasklephuis als de motor daar op loopt zit het duidelijk in de brandstof en dat vermoedt ik wel uit de verhalen maar dan weet je het zeker,
Je weet toch wel zeker dat je vonk hebt? want als dehalgever of moduulstuk is werkt de injector ook niet volgens mij
test nu eerst maar een met de spray
succes jan
Volgens mij wordt de injector niet aangestuurd
Nee precies dat idee krijg ik ook, dat de injector niet aangestuurd word... weet het bijna wel zeker maar waar ligt het aan.
Nadat ik n paar keer de injector had laten spuiten door er 12v op te zetten, probeerde ik te starten en toen maakte die een slag.. dus de ontsteking is goed! weet 100% cker dat het een brandstof probleem is, want met gewoon starten spuit de injector gewoon niet...hij wordt niet aangestuurd. de bedrading is wel goed. waar ligt het dan volgens jullie aan?
20 jaar
Waar zit trouwens die computer? bij de zekeringenkast in de buurt?
20 jaar
computer zit rechts in de a stijl...dus tussen de deur en het schutboard..achter de plastic kap.
Ik zie het boom van de computer wel lopen, maar kan de computer zelf niet vinden, welke plastic kap? Is het waarschijnlijk dan dat deze computer defect is?
20 jaar
KR: Als je het deurrubber onderaan wegtrekt, dan zie je dat daar een plasicdeel mede onderzit die naar de zijkant (voorin) gaat. ALs je nog beter kijkt, dan zie je dat er in dat deel een vierkant is voorgevormt. Hierachter zit dus de computer. Het deel is bevestigt met 'propjes' of 'nokjes' (onzichtbaar aan de buitenkant). Kun je er zo aftrekken.
Probeer een computer (stuurkast) te regelen, en kijk of het wat oplevert. Het komt veel te vaak voor, dat de stuurkast wordt vervangen, terwijl het niet defect is. Je kunt de jouwe ook bij een ander testen!
We horen het wel wel.
Biomus
20 jaar
Jan Geuze: Het is niet gelijk zo, als er vonk is, dat het dan op de brandstof geschoven mag worden. Ik heb bij een 16SV gehad, dat het module 'half' defect was. Hij gaf wel vonk, maar niet op tijd! Dit kon pas worden ontdekt op een Osciloscoop! Dan sta je overigens wel raar te kijken. Dit even ter info....
Groeten, Biomus
20 jaar
Heb hem eruit, Delco electronics. Hoe kan ik er nou achter komen wat er defect is...en wanneer stuurt de stuurkast de injector aan ik neem aan dat er daarvoor eerst een of ander signaal van de motor komt. Het kunnen dus ook nog andere sensoren of draden zijn? Kan ik het testen met de stuurkast van een 1.6 astra
De stuurkast tikt onder het starten en kom er net achter dat zogauw de sleutel om wordt gedraaid dan spuit de injector 1keer benzine en daarna stopt ie....
20 jaar
signaal komt van bovenste dooie punt (BDP)sensor. Maar als deze het niet doet, krijg je ook geen vonk! Ga met de stuurkast naar iemand die een 14NZ heeft. 1600 werkt niet, ander waarden! Misschien mag je bij een sloper het proberen bij een C14NZ die zeker nog goed loopt. Is goedkoper dan naar een garage (dealer) te gaan en hem te testen! Misschien heb je wel een kennis. Het kan geen kwaad, om het even om te wisselen. Let op, je moet wel de - pool van de accu afhalen. Er kan een kans zijn dat je de computer opblaast! Wees er tevens op bedacht, dat je radio (code) en de klok weer moet instellen.
20 jaar
Ik zal je nog even kort vertellen hoe het management systeem (computer/stuurkast) werkt. Er komen allerlei signalen binnen. Hier o.a. 'bedrijfs' spanning; motortemperatuur; BDP-sensor; toerentalsensor, klopsensor en tegenwoordig nog veel meer. Hieruit gaat de computer bepalen welk 'programma' (vergelijk het maar met een wasmachine) hij gaat gebruiken, om op dat moment de beste loop voor de motor te krijgen. Dit wordt continue bij geregeld. Als hij van BDP een signaal krijgt, weet hij dat de motor ronddraaid. Aan de hand van dit signaal wordt en temperatuur signaal wordt er bepaalt waneer en hoeveel er wordt ingespoten (als het koud is wordt er langer (dus meer) ingespoten, een soort 'choke' effect) Tevens van dit signaal met toerental signaal wordt de onstekingstijdstip bepaalt. Zo is het systeem rond. Een beetje vereenvoudigd, maar ik hoop dat het duidelijk is.
Succes, Biomus
20 jaar
Ja, zeker duidelijk bedankt voor je uitleg. Maar volgens mij is nog de computer defect nog de injector, want als ik de auto op contact zet en ik sluit de injector aan op 12V dan spuit ie heel eventjes en dan gaat ie alleen maar zoemen... hij zou dan toch eigenlijk gewoon door moeten spuiten? Want hij krijgt benzine en 12Volt de computer is dus niet meer aanwezig in dit systeem of hij moet de pomp uitschakelen ofzo...? En Biomus check je mail even
20 jaar
als je er continu 12 volt op zet gaat hij inderdaad alleen zoemen. je moet pulseren.
haha, heb net andere computer gehaald bij de sloop geen verschil :( als ik de auto start en de injector aansluit op 12V dan spuit ie met schokjes...ik weet het niet meer, morgen komt iemand mij helpen hoop dat ik dan meer weet. iig bedankt allemaal!
20 jaar
Oke, het kan niet aan een relais liggen he....ik denk zelf dat de computer een verkeerd signaal van de luchtmeter krijgt oid.. is dat goed mogelijk?
20 jaar
je wagen heeft geen luchtmeter. je krijgt spanning op de injector/pomp....dus het brndstof pomp is goed.
oke, maar hoe bepaalt de stuurkast dan of de injector moet spuiten of niet, waar is dat van afhankelijk?
20 jaar
onstekings signaal.
oke, dus er kunnen ook nog problemen zijn met de ontsteking?
20 jaar
KR,
Is de distributie niet van tijd af?
Hans
Ik weet het niet, lijkt me niet.. maar het zou kunnen maar dan neem ik aan dat als je start dat ie toch gewoon af en toe moet gaan spuiten en dat doet ie niet. Wat lijkt jullie het meest waarschijnlijk dan. zal het nog even kort vertellen als ik de auto start en 12V aansluit op de injector dan spuit ie om de 2 seconden als ik gewoon start met de injector op de computer spuit ie 1 keer en daarna niet meer... computer is niet defect!! en de draden van de injector naar de computer zijn ook goed. Wat denken jullie?
20 jaar
Kijk ook eens naar alle massa aansluitingen (bruine draden)
Hans
zet er eens een andere onsteking incl met moduul op bv lenen van iemand
succes jan
@hans zal ik doen... zal ook op roest letten bij aansluitingen..
@jan ontstekings moduul wordt moeilijk maar kan ik wel van de sloop lenen
20 jaar
Heb er een andere onsteking op gehad maar het helpt niet... Ga volgende week een compleet andere injectie proberen... want er komt gewoon geen druppel uit
20 jaar
De riem is 20.000 km geleden vervangen. Ik heb er zaterdag iemand bijgehad en die dacht ook meteen aan het ontstekingmoduul. Maar dit bleek dus na vervangen niet het probleem te zijn. Volgens Opeltje bepaald de computer aan de hand van het ontstekingssignaal wanneer de injector moet gaan inspuiten. Biomus weet je 100% zeker dat de ontsteking verder niets te maken heeft met de injectie? Dan ga ik af op jou woorden. Ik ga eind van de week even een complete nieuwe injectie proberen.
Bedankt, Kristian
20 jaar
toerental signaal voor aansturing ecu komt van onsteking. mas daarna gaat de injector open.
Oke, dat dacht ik al. Maar als ik dus de ontsteking heb ontvangen en de computer. Dan moet toch bijna zeker het injectie systeem zelf defect zijn?
20 jaar
KR, er zijn verschillende manieren om eenn toerentalsignaal ergens vandaan te halen. De ouderwetse manier is van de onsteking. Ik had al in gedachte dat het hier al van de BDP-sensor af zou komen. Dit was bij een E18NV in '88 al wel zo, maar bij een 16SV uit '86 werd het van de inductiegever afgetapt!
Heb ik aan Opeltje een vraag. Waar wordt dit signaal afgetapt? Komt het van de Halgever/inductiegever of van de bobine?
Groeten, Biomus
20 jaar
Nu begin ik er echt zin in te krijgen. Dit ding zal weer lopen!
20 jaar
onstekings module.
Ik denk niet dat dit ding nog zal lopen :( maar ga vrijdag andere injectie proberen..en als dat niet helpt, steek ik hem in de brand denk ik
20 jaar
Probeer eens een andere bobine
Doe dat niet!! Ik haal hem dan wel op, Kristian.
20 jaar
Wat niet... een andere bobine of in de brand steken :-)
Andere bobine is ook al geprobeerd, dit heb ik gelijk met het onstekings moduul van de sloop gehaald. Helpt dus ook niet. Biomus kun je niet even langs komen :)
20 jaar
Kristian,
Ik mag hier niet zo vaak meer komen, dus de pozen zullen vanaf nu groter worden voordat ik kan reageren! Kijk toch echt even of de referentiepunten van de distributie wel gelijk staan! De onsteking heeft er niet meer dan het onstekingssignaal mee te maken. Echter als de referentie niet goed staat, dan zal ie ook niet op tijd inspuiten, met als gevolg dat de motor niet 'aanslaat'.
Succes, Biomus
20 jaar
Heb net compleet andere injectie geprobeert.. maar deze doet het zelfde als de oude, dus ik neem aan dat hier niets mis mee is. Toen dacht ik laat ik nog even goed naar de vonk kijken en wat blijkt nou.. hij vonkt amper dus ik neem aan dat dat te maken heeft met de bobine of het ontstekingsmoduul, maar heb voor deze beide al een andere geprobeert. Wat kan ik nu het beste gaan proberen. Ik neem aan dat door de slechte vonk de computer geen signaal geeft aan de injector van ga inspuiten. Dus misschien heb ik bij de sloop een kapotte meegekregen? of is het niet logisch dat het moduul het probleem is
20 jaar
KR,
Waar controleer jij de vonk aan de bobinekabel of aan de bougiekabel.
In een eerder antwoord heb ik je al gevraagd of de rotor niet door slaat naar massa,weet je zeker dat deze wel goed is?
Hans
Probeer nog maar eens een andere bobine, dit komt vaker voor.
@ Hans, bij allebei geprobeerd. Rotor is ongeveer 3 maand oud
@ Gras, Zoals je leest heb ik de bobine al vervangen, zelfde probleem
20 jaar
Jongens blijf aub doorgaan met proberen, want ik heb een soortgelijk probleem met mijn opel monza 3.0(i) 1980, starten gaat eigenlijk niet, bij 5000 toeren worstelt hij zich erdoorheen maar eronder is het zeer moeizaam aan de praat houden. Ik denk sterk dat de brandstof op het verkeerde moment word ingespoten. In heel deze probleemperiode van een paar maanden heeft ie ook momenten gehad dat ie heel goed liep, maar het verslechterd alleen maar lijkt het.
20 jaar
Die van mij loopt helemaal niet... staat je riem wel op tijd? en heb je al een andere computer geprobeerd?
20 jaar
riem ga ik zo snel mogelijk checken (voertuig staat 15 km verderop bij familie, had al wel bobine, module en onsteking helemaal vervangen + kabels zucht....
20 jaar
Wat nog 'n oorzaak kan zijn: nat geslagen bougies. Door al dat proberen met de injector en het starten zouden deze wel eens erg nat geworden kunnen zijn. Dan kun je het aanslaan van de motor ook vergeten. Deze droogmaken heeft geen zin. Om te voorkomen dat de nieuwe meteen weer nat slaan, de motor even rondstarten met gedemonteerde bougies. Wel even de stekker van de verdeler er af halen, voordat de boel in de hens vliegt, ook al was je dat eerder al van plan. Overigens: het begint al een aardig script te worden voor 'n vervolgserie. Je schreef in het begin dat " je aanneemt dat de bougies goed zijn" , maar verder wordt er niets meer over gezegd. Vandaar.
Heb je al eens geprobeer om de auto aan te slepen??
ja.. zelfde probleem
19 jaar
just a wild shot, mischien de stappenmotor defect rhaaaah gek word je ervan maar ja, als het al zo lang aan de gang is probeer je net zo lang tot ie het doet
19 jaar
ik breng hem vrijdag vrijdag weg. En als ie weer loopt verkoop ik hem voor zoveel mogelijk.. want nu krijg ik er maar 150 voor
19 jaar
joepie, mn wagen loopt weer, het bleek de luchtverdeler te zijn bij de luchtfilter, geen lucht, geen goede onsteking. volgende probleem dat tevoorschijn kwam was oliedruk die wegviel, oplossing was oliefilter vervangen en olie verversen omdat er brandstof in het blok was gekomen door het vele malen langduring proberen te starten, misschien heb je hier nog wat aan. good luck
19 jaar
Leg eens uit: wat bedoel je met " luchtverdeler" ?
hoi,
luchtfilter.?
monopoint.? ( weet zo de naam ff niet van dat onderdeel )
paul,
Waar zit deze?
hoi,
ik zag het het net.. het is een benzine..
paul,
oops, ik denk dat ik luchthoeveelheidsmeter bedoelde te typen ipv luchtverdeler, in ieder geval zat ook de klep in mn luchtfilter ergens dicht en is die meter hoe die dan ook heet vervangen
19 jaar
Ik vindt het maar vaag wat heeft die luchthoeveelheidsmeter met onsteking te maken en met inspuiten????? sory maar daar kan ik niet bij
maar hij loopt en daar ging het om
gr jan
ik heb m niet zelf gerepareerd maar mij is verteld dat die luchtmeter is vervangen en de klep in het luchtfilterhuis is schoongemaakt omdat ie niet goed of helmaal niet open ging, dus geen luchttoevoer bleek het probleem te zijn. de onsteking en dergelijke was wel goed.
19 jaar
Maar hoe is het nu eigenlijk met KR ofwel Kris? Loopt z'n karretje nu al weer?
Groeten, Bio (Ja, ben er weer eens fkes!)
19 jaar
Ja mijn karretje loopt weer sinds vandaag, Het bleek de ontsteking te zijn in combinatie met het startblokje of contact blokje. Bedankt allemaal voor de reacties
19 jaar
Nog 1 en je hebt de 100 reacties vol. Volgens mij nog niet eerder voorgekomen. Groetjes.
Gefeliciteerd....
FEEST! Dankje! Maar heb nu nog een klein probleempje nadat de ontsteking was vervangen liep die iets hoger stationair dan eerst, dat was op zich nog niet zo'n ramp maar nu loopt ie heel onregelmatig en hoog in de toeren. Iemand nog een ingeving?
19 jaar
Vacuumslangetje eraf mischien??
Anders gaan we gewoon door tot de 200...
KR, ik ben blij dat ie het weer doet! Het is waarschijnlijk net al bij mijn Kadett van toen geweest. De Eindtrap (blokje) deed het nog wel, maar niet goed/voldoende. Kijk je wel raar van op he! Nu het volgende probleem. Volgens mij heb jij het hele injectorhuis van de inlaatspruitstuk gehad. Zit daar geen pakking onder? Misschien is deze wel defect.
Shit eigenlijk dat ie weer loopt, want ik had hem graag van je over genomen, daar jij hem weg wilde smijten! :-D
Succes met het zoeken naar dit euvel, Biomus
19 jaar
Ja, daar zat inderdaad een pakking tussen, zal hem eens vervangen samen met de lambda sonde... Je mag hem nog steeds wel overnemen voor heel weinig
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar