Ik heb eigenlijk al dik 2.5 jaar last een af en toe brandend motorman. lampje.
Als ik dan effe stopte, auto van contact en na enkele seconde weer startte was het lampje uit.
En na maanden deed zich deed spontaan weer eens voor.
Echter gebeurt dit nu wel zeer vaak de laatste tijd. Onlangs was hij ook niet meer uit te krijgen.
Nu heb ik hier al vele uren zitten zoeken. En zo heb ik inmiddels contacten ingespoten met schoonmaakspul.
lmm gecontroleerd, EGR klep schoongemaakt. En geloof me die was helemaal vol met roet. Tsja en dus
het gedeelte daarna ook. (Naar de Cil.) Echter niet schoongemaakt, alleen zover mijn vingers konden komen.
Afijn, heb hem laten uitlezen, na het oplichten van het lampje eerder die morgen. En daar waren 2 codes:
P0400 had zich voorgedaan
P0100 zat er constant in (dus men had effe een ander lmm eraan geknoopt, helaas nog steeds.
Nu heb ik dankzij mijn handige buurman (ex monteur) al veel proberen te doen: schoonmaken slangen turbo,
draadboom netjes in nieuwe tape, contacten (ECU en andere stekkers ingespoten) etc etc En nieuwe klemmen
om de turboslang. Dit nadat het lampje niet meer uit te krijgen was. Daarna weer gaan rijden en tot nu toe beter.
Lampje is nog maar 1 keer aangegaan. Maar sinds dat laatste is mij het volgende ook opgevallen:
ik draai sleutel om, lampje motormanagement, gaat aan, zie je even heel snel 1 keer flitsen en gaat dan na
een seconde of wat helemaal uit. Voor zover ik weet heb ik dit nog nooit eerder gezien. Bij elke keer let ik er nu
dus op. En jawel na een km of 500/week gaat het lampje niet meer uit na die seconden. LET OP, hij gaat wel
gewoon uit als ik de auto start. Wat ik in die week ook enorm merkte was dat tie pittiger was, en stiller. En als
je het gas loslaat, bv stoplicht, dan ging dat netjes. Daarvoor ging dat gepaard met stotteren. En het schakelen
ging eigenlijk ook wat beter: na bv van 2 naar 3 gaat tie lekker vlot verder als je gas weer indrukt. Daarvoor
leek het wel of hij even klein beetje inhoud en dan pas gaat.
Afijn, ik de beide stekkers van de ECU losgehaald en na uurtje er weer aan. En ja hoor dan gaat dat lampje
dus weer uit na sec of 6. maar goed, je raad het al, na 2 dagen weer niet. Nogmaals, dit voor het starten. Tijdens
het starten gaat tie uit en blijft uit. Tot nu toe is die nog niet gaan branden tijdens rijden.
- Iemand enig idee wat ik nog meer kan checken? massa ECU? ECU zelf stuk? turbo? ???
- Hoe zit het nou met dat lampje? hoort dat idd uit te gaan ? OF geeft dat eigenlijk al aan dat
er iets niet goed is, maar niet van die aard dat je gewoon kunt rijden.
Overige info:
- cleaners in diesel gehad
- altijd al gehad: erg traag tot rond 2000 toeren en dan ineens schiet tie naar voren.
Nou een heel verhaal, ik hoop echt dat iemand me kan helpen, want ik word er niet goed van.
En dat ik bijna letterlijk.
Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De zoveelste posting over het motormanagementslampje,,,,,
dit spul is onbetrouwbaar !!
Ik houd het bij de oude betrouwbare verklikkellichtjes !!
simpel, en duidelijk !
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar