Opel Astra: motormanagment storing

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600XEL

Sinds een half jaar vertoont de wagen soms storing, lampje mototmanagment licht dan op.
Het rare is dat het niet continue is, sosm kan er weken gereden worden, en dan plots duikt het op, net zoals gisteren.
Ik hoor de wagen precies op 3 cilinders draaien dan, stottert ook in stationair toerental, reageert minder goed op gaspedaal, en heeft niet volle vermogen.
Recent vervangen: einddemper (was doorgeroest), batterij, en ook nieuwe bougies tijdens onderhoud.

Iemand een idee?
Morgen hoop ik terecht te kunnen bij garagist.

sireentje

Geplaatst door sireentje (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

alfons262 (0) PRO, 9 jaar geleden

Waarschijnlijk egr klep inwendig vervuild, het beste is klep vervangen, als je geen hekel hebt aan een brandent lampje dan kun jede stekker van de egr afhalen en door blijven rijden.

sireentje (0), 9 jaar geleden

Net gebeld, zou de egr klep zijn en hebben nieuwe besteld.
Hou jullie op de hoogte.

sireentje (0), 9 jaar geleden

Nieuws van de garage.
Blijkt niet egr klep te zijn, maar vonden een natte bougie, en zou iets met verdeelkap te maken hebben.
Gaan deze bestellen en plaatsen, en de egr klep kuisen.
Hopelijk geraakt men wagen tegen morgen klaar.

sireentje (0), 9 jaar geleden

Slecht nieuws, motor is op volgens garagist!
Draait op 3 ipv 4 cilinders, op de 3 een 12kg compressie, 1 op "0".
Dus ofwel nieuwe motor of volledig reviseren.
Nu, prangende vraag, kan ik zonder in panne te vallen nog wat verder rijden op 3 cilinders met uiteraard minder vermogen??

kleijn (0), 9 jaar geleden

tuurlijk kan nog wel ff mee hoor enne kapot is die toch al

ruilmotor is niet zo gek duur

ronny530 (0), 9 jaar geleden

3 cilinders op 12 kg en 1 op 0 lijkt mij geen versleten motor, ook omdat de storing niet continu is. Ik denk meer aan een slecht sluitende klep want zelfs een versleten cilinder heeft nog wel iets compressie. Zo door blijven rijden is geen optie want de ingespoten brandstof gaat onverbrand het uitlaatsysteem in.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.