auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Multiriem vervangen GSI 1,8-16V

Bouwjaar: 1994

Bij mijn Astra GSI loopt de multiriem loop "door" de motorbevestigingssteun. De motorbevestigingssteun zit met 2 bouten aan het chasis vast en met 1 bout aan de motor. Verder zitten er 3 inbusbouten aan de zijkant waar hij volgens mij gedeeld kan worden, maar zo als ik het kan zien moet wel eerst de motorbevestigingssteun verwijderd worden. Klopt dat?

Geplaatst door

harold4146 +0

al 19 jaar lid

Reacties

Inderdaad, de motorsteun moet los.

motor ondersteunen met krik oid

kan de steun gewoon los

Willem

Willem12089 +0
badge

19 jaar

Bedankt.
Als de motorsteun los is dan moeten de 3 inbusbouten toch ook losgemaakt worden zodat de riem er tussen uit kan? (Lekker handig als de riem onderweg een keer breekt).

harold4146 +0

19 jaar

Ik weet niet precies hoed dat zit bij de 1.8 16v, maar bij de 2.0 8v hoeft alleen de steun weg.

Willem

Willem12089 +0
badge

19 jaar

bij de 1800 16v moet je inderdaat de stuun uitelkaar hallen.

gr tijne

tijne +0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.