Opel Astra: Multiriem vervangen GSI 1,8-16V

Bouwjaar: 1994

Bij mijn Astra GSI loopt de multiriem loop "door" de motorbevestigingssteun. De motorbevestigingssteun zit met 2 bouten aan het chasis vast en met 1 bout aan de motor. Verder zitten er 3 inbusbouten aan de zijkant waar hij volgens mij gedeeld kan worden, maar zo als ik het kan zien moet wel eerst de motorbevestigingssteun verwijderd worden. Klopt dat?

harold4146

Geplaatst door harold4146 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Inderdaad, de motorsteun moet los.

motor ondersteunen met krik oid

kan de steun gewoon los

Willem

harold4146 (0), 18 jaar geleden

Bedankt.
Als de motorsteun los is dan moeten de 3 inbusbouten toch ook losgemaakt worden zodat de riem er tussen uit kan? (Lekker handig als de riem onderweg een keer breekt).

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik weet niet precies hoed dat zit bij de 1.8 16v, maar bij de 2.0 8v hoeft alleen de steun weg.

Willem

tijne (0), 18 jaar geleden

bij de 1800 16v moet je inderdaat de stuun uitelkaar hallen.

gr tijne

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.