close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel astra G (F69) 17 DT: Gebroken V-snaar

Bouwjaar: 1999

In September dit jaar heb ik mijn Opel voor de keuring gedaan en heeft tevens een grote beurt gekregen. Ik had als punt dat de v-snaar piepte en ze hebben deze dan ook aangespannen. Sindsdien piepte die nog een enkele keer. Nu twee maand later is de snaar gebroken en om de krukas geraakt waardoor de boel kapot is geslagen. Aan reperatie was ik ¤795,- kwijt. De garage wijst garantie van de hand en zegt dat dit niet te verkomen is en geeft de schuld aan vuil, steentje en verwijst dat bij het onderhoud niets was te merken van slijtage. Bestaat het niet dat een snaar gewoon kan BREKEN ?? (volgens hun niet) en hoe is dat te bewijzen zodat ik mijn geld kan terug vorderen. Er staat 134000 km op de teller en heeft alle beurten ondergaan. Graag een reactie !!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst door

chris1638 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste OPC bedankt voor je reactie, maar goed dus als ik ( iemand zonder technisch inzicht) zeg van is het niet handig om bij problemen van de v-snaar bij een auto van zes jaar oud met 134000 km waarvan de snaar nog nooit is vervangen dat wel te doen dan is dat raar, maar als de dealer zegt er is wat ingevlogen moet je dat maar voor zoete koek slikken. (let op 2 maanden later) is dat niet toevallig ?? de motor van de astra is naar mijn inziens goed beschermd. Kan jij het verklaren??. Is het niet verstandig richtlijnen m.b.t. het vervangen van de riemen te hebben, kan een hoop ellende schelen.

chris1638 0

18 jaar

niemand kan voorzien dat een riem breekt !!! en ja bij zo'n motor bestaat de kans dat de riem tussen de distributie draait als hij breekt .
Je moet de schuld niet op de garage proberen te schuiven ;zij kunnen er niks aan doen
Aanvaard toch eens dat er aan een wagen soms onverwachte kosten kunnen zijn !

opc8275 0
badge

18 jaar

Meestal als een snaar piept bij die km standen is het vaak niet meer een kwestie van aanspannen.
Vaak zijn de poelies versleten en kun je spannen tot je een ons weegt.
Garage had dat moeten controleren en eventueel vervangen.
Nu hebben ze de snaar aangespannen en waarschijnlijk behoorlijk strak gezet met dit als gevolg.
Maar dit is niet te bewijzen en rollen de euri de portemonnee weer uit.

primera p11 0

18 jaar

Primera het kost zeker geld maar het gaat ook om het principe, ze maken zich er wel makkelijk onderweg, onderhoud word op deze manier duur betaald, olie verversen kan ik ook wel bij de kwik fit.

chris1638 0

18 jaar

net zoals bij een fietsketting slijten nieuwe riemen vrij hard en dit type heeft geen aut.spanner dus meer risico!! produkteigenschap!!

peerbmw 0
badge

18 jaar

' t is gewoon een oud type riem , nieuwe systemen hebben een automatische spanner en daar breekt zoiets zelde of nooit , maar deze moderne wagens hebben dan andere ' duurdere' kosten meestal ;
je bent er dus nog goedkoop vanaf hoor !!

opc8275 0
badge

18 jaar

Jongens bedankt voor jullie reacties, ik heb hier en daar geinformeerd maar er is weinig kans voor ons om gelijk te halen i.v.m. bewijslast. Maar verhaal voor gelegd aan expert en het steentjes verhaal schijnt veelvuldig als excuus gebruikt te worden en heeft bevestigd dat de riem wel degelijk kan breken door het niet tijdig vervangen. Hij adviseerde om met de dealer om tafel te gaan wat ik overigens al had gedaan en vond dat de dealer zeker wat coulanter had kunnen zijn zeker zo vlak naar de grote beurt ( 2 maanden en 1000 km ) maar tevergeefs. Dus dan maar opzoek naar een andere dealer die wat meer klantgericht denkt.

chris1638 0

18 jaar

Volgens mij is dit een simpele zaak. Als deze auto altijd bij een opel dealer onderhouden is geweest dan weten ze dat de distributiesnaar om de 60000 km vervangen moet worden. Dit zou betekenen dat deze snaar zeker bij de grote beurt (120000 gereden) vervangen moest worden. Zeker gezien de klachten. Dit hebben ze nagelaten en dragen dus zeker een deel van de schuld, zoniet alle schuld!

AstraG16 0

18 jaar

Harry, de v-snaar is gebroken, niet distr.snaar.
Voor v-snaar staat in principe niet echt een termijn. En dat die breekt is lastig van te bewijzen dat dit een fout van de dealer is. Het was schappelijk geweest als ze enige mate van coulance hadden betracht in mijn ogen, maar juridische schuld is denk ik niet aantoonbaar.

kasperht 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.