auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Omega: MV6 Lopen op 5 cilinders..

Bouwjaar: 1997

Hallo,


Ik heb hier een omega en deze loopt stationair op 5 cilinders, als je rustig gas geeft blijft dat even zo en op hogere toeren lijkt het te verdwijnen...

Hij loopt slecht sinds gisteravond nadat er door een diepe plas is gereden...

Is het lopen op 5 cilinders een bekende kwaal , zo ja wat zou het allemaal kunnen zijn...

gr j-w

Geplaatst door

jan-willem5091 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vervang de bougie kabels maar

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

of de bobine (dis blok)

Opeltje 0
badge

19 jaar

Hallo,

Ben een beetje bezig geweest set nieuwe kabels bestelt, maar geen tijd gehad om verder te gaan. Heb wel even proberen om te achter halen welke cilinder het is dacht de 5e en heb de 5e cilinder even geprobeert maar dit gaf geen verbetering na het monteren van een nieuwe kabel...
Kan het zijn dat het bobine blok stuk is en dat dan maar 1 cilinder het niet doet ??

Heeft iemand misschien iets van een werkplaats handboek of een beschrijving hoe ik het inlaat spruitstuk weg haal ....
Dit is volgens mij nodig om alles bougies + kabels te de + monteren en voor eventueel het bobine blok...

Ps:
Dit bericht hoort trouwens bij particuliren te staan, kan wel aardig sleutelen maar ben zeker geen Pro...

gr j-w

bougiekabels niet vervangen, eerst uitmeten met OHM-meter. Heb hetzelfde voor met een vectraB. Kabels waren ok!!!!!!! Zoek nog steeds de oorzaak

jhl 0
badge

19 jaar

haha. dat waren ze bij mijn vectra v6 ook als ik met de ohm meter ging meten, waren toch echt naar de knoppen.

Heb nieuwe geplaatst en was weer prima.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Als je de ruitenwissermotor en afdekplaat weghaald kun je er heel behoorlijk bij.(torx schroefjes zitten onder raamrubber).
Je kan hem dan gewoon laten lopen met een testbougie.Als het de disbobine is zou ik persoonlijk ook de kabels en bougies mee v.v. omdat deze vaak de oorzaak zijn.(kabelset is wel schreeuwend duur!).Een bobine wil n.l. ondanks een hele hoge weerstand altijd proberen zich te ontladen ten koste van zichzelf.

danny1929 0
badge

19 jaar

Ik heb al een nieuwe kabelset ( was 78 euro met kortingen enzo)
Wat is de Prijs van zo'n bobine ??

Maar moet het inlaat gedeeldte er nou af om alles te vervangen of is er een andere manier ??
Je kan anders namelijk niet eens alle bougie kabels er af halen ...
De EGR regel apperaat zit in de weg en aan de linker kant ook een ander ding ( weet de naam niet)

Die plaat en ruitenwisser motor zijn al weg ...


inlaat hoeft niet weg...gewoon even prutsen

Opeltje 0
badge

19 jaar

Vind je danny??

Ik was 40 euro kwijt voor een klabelset voor de v6 (Omega & vectra)

Deze wearen nog iets langer dan de orig, nu hoef ik het inlaat er niet meer af te halen om bougies te vervangen. (vectra)

willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Wat Willem zegt is waar met de ohmmeter ok maar toch de kabels kapot,vooral stationair geeft dit prblemen.

Michael7702 0
badge

19 jaar

Dat kan heel goed kloppen stationair loopt hij echt slecht en als je in 1 keer veel gas geeft loopt hij ook op 5 cilinders , maar als je rusitg gas geeft en het rustig op bouwt komt de 6e cilinder er wel bij....

ga morgen de kabelset er op prutsen en dan kijken of hij dan beter is

bedankt alvast

100% bougie kabels.

dit had ik ook, als ik vermogen nodig had, dan ging hij rot lopen.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

wat veel bij deze voorkomt is lekke klepdekselpakking/rubber ringen,en lopen de bougiegaten vol olie.succes

bvdw 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.