auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Zafira 2008: Na een kort stuk rijden gaat de gele lamp branden en geen vermogen meer.

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Z22YH, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 110

Ik heb een probleem met mijn zafira b.
De gele lamp met sleutel .gaat branden.
Stoppen van contact af en weer rijden na een keer op toeren rijden gaat de lamp weer branden.
wat kan de oorzaak zijn ?

gr,
jos

Geplaatst door

jos 60 (55)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

motorstoringslamp brandt niet.

jos 60 55

2 jaar

laten uitlezen! waarschijnlijk niet permanente storing

Master_ 170

2 jaar

oke dank u wel dan laat ik dat eerst even doen

gr,
jos

jos 60 55

2 jaar

Gele lamp met sleutel klinkt eerder als tijd voor een servicebeurt.

JGC 235

2 jaar

dat zou ook nog kunnen er zit orginele opel olie in 5 w 30
hij zit er komende maand 3 jaar in maar heeft nog geen 7000 km gelopen
Dus dat kan de oorzaak zijn van de gele lamp met sleutel ?

gr,
jos

jos 60 55

2 jaar

Oli en filter vervangen en luchtfilter maar de lamp blijft aan gaan gele met sleutel.
moet hij gereset worden op een of andere manier?
laten uitlezen geen storing.

gr,
jos

jos 60 55

2 jaar

Hallo,
Ik heb een vraag waar zit de benzine filter bij mijn zafira?
op internet vindt je er weinig over.
Ik las alleen bij de benzine pomp klopt dat ?

gr,
jos

jos 60 55

2 jaar

Ja en hoeft niet vervangen te worden.

oke dank u wel.
gr,
jos

jos 60 55

2 jaar

Brand het gele motorstoringslampje dan is er gegarandeerd een storing , betere uitleesapparatuur gebruiken.

Anwb geweest vanmiddag ik zit geen storing in .
Alleen de lamp met de sleutel brandt .
alles wat goed nadat hij een proefrit gemaakt heeft.
Na een half uur zelf gaan rijden de lamp met de sleutel geel weer aan.
reset gedaan via het knopje bij de km teller maar het gaat weer branden.
voet op het rempedaal en reset gedaan maar dat werk ook niet.
interval staat nu op 30000 km.

jos 60 55

2 jaar

Welke lamp brand er nu precies dan ?

Met de onderhoudssleutel

jos 60 55

2 jaar

Weet iemand een oplossing voor dit probleem ?

jos 60 55

2 jaar

Zoek even op de Opel "pedal test".
Je moet gas+rem tegelijk indrukken en dan je auto op contact zetten (niet starten!). Vervolgens zou er in je display waar normaalgesproken kilometerstand wordt aangegeven een ECN code moeten terugkomen. Die ECN codes zijn blijkbaar niet uit te lezen met universele uitleesapparatuur.

JGC 235

2 jaar

Middag ik heb die test gedaan er komt alleen ECN te staan maar geen code.
Hij liep een paar km normaal en weer het gele lampje met onderhoudssleutel weer branden en motor vermogen weer weg ( noodloop )

gr,
jos

jos 60 55

2 jaar

Laat de auto nou eens door de dealer uitlezen, en dan niet alleen de motorecu maar de gehele auto. kan me niet voorstellen dat er niet ergens een fout in staat mbt de klacht, mits de auto ook echt niet goed loopt.

Hallo,
Ik heb bij de dealer uit laten lezen overslag op een bougie.
advies was bobine en bougies vervangen.
Dus alles vervangen en na 10 min rijden het probleem weer terug onderhoudssleutel weer branden.
weer uitgelezen geen storing en toch blijft de sleutel geel lampje branden en gaat hij in noodloop.
gr,
jos

jos 60 55

2 jaar

Welke benzine tank jij in die auto? Zocht even op motorcode om te kijken of je een bougiekabelset hebt die mogelijk aan vervanging toe is, maar zag toen dat die motor niet tegen E10 kan.

JGC 235

2 jaar

ik tank nooit geen e 10 er mag alleen 95 e5 getankt worden in deze zafira
heeft geen bougiekabelset.

jos 60 55

2 jaar

Vrijwel zeker probleem met brandstof hogedrukpomp.
Met Tech2 (dealeruitleesapparaat) is dit vrij makkelijk op te sporen door de parameters "gewenste brandstofdruk" en "actuele brandstofdruk" te vergelijken.
Gewenste druk is wat motorstuurapparaat verwacht bij een bepaalde belasting, de actuele druk is de daadwerkelijk gemeten druk op dat moment in de brandstofrail.
Mijn verwachting is dat de actuele druk bij storing/belasting ver achter blijft op de gewenste druk, en er dus te weinig brandstof ingespoten wordt. Als dit zo is dan zal hogedrukpomp vervangen moeten worden.
Hele kleine kans dat als bovenstaande klopt, dat er vuil zit in het zeefje in de banjobout in de aanvoer van de hogedrukpomp. Ik heb in de loop der jaren vele hogedrukpompen mogen vervangen, en slechts bij één geval zat dit zeefje verstopt... maar wie weet... kijken naar dit zeefje is gratis en is redelijk makkelijk zelf te doen...

RichardMH 135
badge

2 jaar

oke bedankt voor de informatie.
ik ken mij goed uit met peugeot maar waar bij deze auto de hogedrukpomp zit weet ik zo niet.
ik verwacht bij het schutbord .

jos 60 55

2 jaar

Als je voor je auto staat aan rechterkant v/d motor. Wordt direct door inlaatnokkenas aangedreven.
Er zit een stalen leiding aan en een kunststof leiding, op een aftakking waar ook een zwart schroefdopje op zit. Je zal je kunststof zwarte sierplaat bovenop de motor moeten verwijderen om erbij te kunnen...

RichardMH 135
badge

2 jaar

oke dank u wel.
kun je hem zo wisselen of moet je de nokkenas vast zetten dat hij goed blijft staan onder het wisselen ?

gr,
jos

jos 60 55

2 jaar

Vervangen is makkelijk, geen timing waar je rekening mee hoeft te houden. Er loopt uiteraard wel wat motorolie uit. En af en toe gaat de hogedruk leiding wat stroef...

RichardMH 135
badge

2 jaar

Oke dank u wel dan begin ik er volgende week aan .
gr,
jos

jos 60 55

2 jaar

Hallo,
Het probleem is opgelost de oliekerring van de pomp was stuk.
de hele pomp zat vol met motorolie.
De pomp gereviseerd en nu loopt hij weer normaal en geen storingen meer verder.
bedankt voor de goede tips van u.

gr,
jos

jos 60 55

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.