auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: nokkenassensor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: x2.0xev

hallo allemaal

heb kort geleden een astra g station 2.0 16v gekocht. heb onlangs door een garagebedrijf nieuwe distributieriem op laten zetten. nadat ik de auto heb opgehaald begon de motorstoring lampje te branden en hij liep niet lekker. ik ben ermee terug gegaan en ze hebben de auto uitgelezen ik kreeg te horen dat de nokkenassensor kapot was en dat er nieuwe op moest dat gebeurde nogal vaak bij deze modellen zei de monteur. maar voordat de distributieriem vervangen was was er niks aan de hand dus ik vroeg me af of ze bij dat garage iets niet goed hebben gedaan want ik vind het maar vreemd. kan iemand mij hierover wat informatie geven??
avb.
ali

Geplaatst door

ali77 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Of de distributieriem zit er niet goed op - b.v. 1 tandje verkeerd.
Maar nokkenas sensoren sneuvelen wel, kan gewoon toeval zijn.

oldford 0
badge

14 jaar

Nokkenasassensor of Stekker hiervan zal wel kapot wezen.

Komt best vaak voor bij dit motortype..

er word ook een gewijzigde sensor geleverd.

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Voor je de sensor doet vernieuwen, zou ik er wel eerst even zeker van zijn dat de riem wel 100% goed ligt,

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

volgens de garage zit de riem wel goed en ze hebben em ook uitgelezen maar ik vertrouw het niet helemaal

gr ali

ali77 0

14 jaar

Ali,

Nokkenassensor probleem zit meestal in de stekkercontacten. Deze worden heel warm en de aders oxideren met de kabelschoentjes. Opel heeft hiervoor een nieuwe nokkenassensor met bijbehorende kabel en stekker uitgebracht.

cdk 0

14 jaar

nokkenassensor vervangen hij rijd weer goed, maar ik heb een ander probleem. auto draait veel te hoog in de toeren als die stationair loopt en als ik afrem en de koppeling intrap blijft die ook hoog draaien zo rond de 2000 toeren soms gallopeert hij ook tussen de 1000 en 2000 toeren maar soms doet hij het ook wel eventjes goed iemand enig idee wat dat kan zijn??

gr ali

ali77 0

14 jaar

Ali,

Dit probleem is meerdere keren op deze site besproken, zie bv.:

bij -> Zoeken -> X20XEV ->Opel particulieren

grtn. Cor.

cdk 0

14 jaar

hallo

gisteren de stappenmotor toevoerkanaal en gasklephuis schoongemaakt, probleem leek verholpen te zijn hij liep gisteren goed maar vandaag weer zelfde probleem hij loopt zo rond de 1500 toeren

ali77 0

14 jaar

ergens lekkage slang lek enz

is het bekende gaatje open van de kleine slang van het kleppen deksel naar gasklephuis

bassie138 0

14 jaar

Ali,

LFR is soms ook gewoon aan vernieuwing toe. Schoonmaken hiervan heeft soms geen effect meer.
Ook belangrijk is de motortemperatuursensor (die met 2 draden). De waarde ervan kan mettertijd wijzigen.

Ook het reiniging en opboren verhaal van:
Willem12089 -> toepassen
Professional
Echte naam: Willem Oudshoorn
Woonplaats: Nootdorp
Bedrijf: Hobbyïst
Geregistreerd: 21 oktober 2004

Probleem moet dan toch opgelost zijn.
grtn. Cor.

cdk 0

14 jaar

bassie138

er zijn 2 slangen die vanaf het kleppendeksel komen de dunne slang gaat naar de gasklephuis, bedoel je die ? als je die bedoelt heb ik net schoongemaakt maar er zit geen slangenklem op die dunne slang bij de gasklephuis ik kon em er zo aftrekken.

gr ali

ali77 0

14 jaar

het is de dunne ja die gaat naar het gasklephuis dat moet open zijn als dat het niet is het gaatje door boren met 2 mm in het gasklep huis
en er zit geen slangklem op

bassie138 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.