beste forum gebruikers,
mijn auto vliegt in noodloop zodra hij 90 graden heeft berijkt.
als ik hem dan uitlees krijg ik foutcode p1109.
maar als de auto kouder van temp is dan rijdt hij perfect.
kort geleden is de inlaatsrpuitstuk vervangen met actuator dit hebben we zelf gedaan sinsdien is dit begonnen.
kunnen jullie mij mischien helpen.
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P1109 is de swirl-actuator. Dat is de klep in je inlaat spruitstuk.
Zijn een half dozijn oorzaken voor, krijg je verder niks bij de code?
Heb je de actuator geinitialiseerd na afmonteren? (TECH2)
14 jaar
Hallo,
Hoe bedoel je initialiseren met tech2
wij hebben de actuator mee erop gemonteerd
ik dacht dat deze zelflerend was.
Hij geeft foutcode p1109 actuator onderbroken
Is het niet raar dat deze alleen in noodloop gaat wanneer hij boven de 80 graden komt
Want als hij warm word dan zie je dat de stang wat stotterig werkt
zijn wij mischien iets met koelwater vergeten waardoor de boel gaat uitzetten
Mvg
14 jaar
Sorry maar die link heb ik algelezen eerder maar ik wordt er niet wijzer
van ergens hebben we een fout gemaakt alleen waar dat is de vraag
Mvg
14 jaar
Hallo medeforumgebruikers
probleem is opgelost.
Ik ben naar de dealer gegaan voor een motordiagnose
daar uit kwam de eerdere genoemde foutcode
Daarna heeft de monteur de actuator aangestuurd en die ging voor 94% open
conclusie nieuwe actuator alleen ik moest hem bestellen en dat heb ik niet direkt gedaan
eenmaal toen ik naar huis reed heb ik hem goed op tempratuur gebracht tot mijn verbazing vloog hij niet in noodloop heel apart sinsdien ook geen problemenen mee gehad.
Dus als je een inlaatspruitstuk met actuator vervangt rij dan even langs de dealer als je geen tech2 hebt
bedankt voor Jullie reacties
(sorry voor de late reactie was een tijdje offline)
Mvg
14 jaar
Mooi dat het is opgelost!!
Ik denk toch dat dit standaard nodig is hoor, ik heb geen verstand van actuators maar ik weet dat je bij regelkleppen (andere tak van sport) ook eerst de boel moet initialiseren, je geeft dan aan wat het start en stop punt van de klep is zeg maar. Dus als de monteur de actuator van uiterst dicht naar uiterst open heeft gestuurd dan weet de actuator wat het werkgebied is.
Nogmaals het blijft een aanname, maar een betere verklaring heb ik tot nu toe nog niet gelezen.
Gr. Arjan
14 jaar
Helaas wordt bij dit motortype een actuator gebruikt die zelflerend is.
En bij vervanging van de klep MOET je ook de actuator vervangen.
Zie ook: https://onlineshop.ms-motor-service.com/...
Je hebt wel gelijk
maar wat wel raar is dat de storing niet meer voordoet na bezoek bij dealer
monteur vertelde mij ook dat ze vaak de wervel kleppen open lieten en de stang loskoppelden ivm vaak storing
ik ben al blij dat mijn wervelkleppen voor 94% open gaan die laatste zes doet het hem ook niet
hiervoor deden ze het helemaal niet
Mvg
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Signum of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar