Nadat ik problemen had met uitvallen en inhouden, heb ik het brandstofrelais vernieuwd. (Relais tegen het schutboard, links van het luchtfilter)
Komen terug van een midweek (na 5 dagen) is de accu zo ver leeg dat de startmotor na een paar keer draaien stopt.
Stroomgebruik met contact af is 150 mA, dat betekent na 5 dagen 18 Ah verbruikt en dat is natuurlijk veel.
Wat ik merk zodra ik de massa pool weer aansluit het brandstofpomprelais direct weer inschakeld. Is dit normaal of betekent dat de elektronica het nu begeven heeft.
m.vr.gr Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[url=http://img687.imageshack.us/i/imgp0516bi...][img]http://img687.imageshack.us/img687/649/i...[/img][/url]
hoe oud is je accu ?
zie het verband niet met brand stof relais
14 jaar
Leeftijd van de accu weet ik niet, heb de auto pas een half jaar.
Het brandstof relais schakelt in terwijl contact af staat.
Vind het stroom verbruik erg hoog als contact af staat.
14 jaar
Relais mag niet zonder contact aan inschakelen. Is het relais nieuw en goed geplaatst?.
14 jaar
Relais is nieuw, en kan maar op 1 manier worden aangesloten, kan natuurlijk zijn dat de pen aansluitingen verschillen.
Verkoper heeft hem na wat zoekwerk gevonden (alleen is deze niet echt waterdicht (de oude wel), op het oude relais staat 398.00 (12Volt 30 Ampere) 90214288
14 jaar
Als je de oude terugplaatst schakelt hij dan nog direct in? als dit niet het geval is dan lijkt mij de oorzaak duidelijk.
14 jaar
Als je relai inspringt, begint de pomp dan ook al te lopen ?
Of het relai is verkeerd, of er is iets met de bedrading aan de hand, ( 4 kabels > Massa > Constant +, Naar brandstofpomp > Naar ECU )
Maar ook de accu kan al oud zijn en bij het geringste verbruik i.c.m. 5 dagen stilstaan een lege accu verklaren.
Gr Stefan
14 jaar
Inderdaad opletten met type relais..
de relais van de Multec (Singlepoint) motoren zijn anders als die van de multipoint (Motronic) motoren, terwijl ze hetzelfde eruit zien..
Willem
Ik zal eens gaan luisteren of de pomp ook loopt, zal eens meten aan het relaiskabbels. Het is een heel eenvoudig relais 85 en 86 spoel en 87-30 het schakelcontact
30 hangt aan de accu, 87 gaat via een zekering naar de brandstofpomp
86 hangt aan de motorregelmodule en 85 aan de min
volgens autodata
[url=http://img191.imageshack.us/i/corsaa.jpg...][img]http://img191.imageshack.us/img191/1638/...[/img][/url]
14 jaar
Ronny 530, Stefan, Willem helemaal goed. de kl...ken van een automateriaal zaak heeft het verkeerde relais meegeleverd.
Relais K20 zoals dit relais heet, zaten nu de aansluitingen gekruist.
Dat wil zeggen dat de spoel zit op punt 30 en 85 en dus direct werd bekrachtigd
De schakelaar van dit relais schakelde de stuurstroom van motorregelmodule rechtsreeks naar de branstofpomp
Ik hoop dat de schakelmodule nu niet kapot is want dat kan die module eigenlijk niet aan.
Daardoor werd ook de accu leeggetrokken
Heb de oude maar weer geplaatst, nu snel op zoek naar een goed relais
Iedereen bedankt voor het meedenken
Peter
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar