Ik heb deze auto niet zo lang geleden na laten kijken, omdat ik hem net nieuw gekocht had. Nieuwe oliefilter, nieuwe olie. Geen lekkages, alles helemaal netjes.
Nu had ik een melding van check olie peil en toen ging het lamoje van de motor branden. Oliepeil gecheckt en bleek dat hij zo goed als droog stond. Olie erbij gedaan tot hoe het hoort. Geen melding meer, maar wel lampje van de motor nog branden. Flink stuk mee gereden na 180 kilometer, weer melding check oliepeil. Weer gecheckt, weer leeg.
Auto is helemaal gecheckt, totaal geen lekkages, maar waar is de olie heen. Iemand een idee of een tip. Want dit is niet te doen, meldingen komen steeds sneller en steeds sneller is de olie verdwenen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
tja, auto gekocht met een versleten motor helaas. olieverbruik komt nog wel eens voor bij deze types.
Oke en nu dan. Kan de garage dit fixen. Liter per 180 kilometer is best veel.
6 jaar
Uiteraard kan de garage dit maken.Wat echter optreedt is ,wat gaat dit kosten.Dat kan aanzienlijk zijn .Een 2ehands motor lijkt mij niet voor de hand liggen,gezien de opmerking van Harry4203. Dit is dus niet exemplarisch. Als de motor echt versleten is ,dan heb je 2 opties, een nieuwe of een gereviseerde. Als je het niet zelf kan,dan overstijgen de kosten de waarde van de auto en dat is dus een afweging die je moet maken.Ik wil toch nog opmerken ,als je in deze categorie (15 jaar oud) een auto koopt,neem dan iemand mee die er echt verstand van heeft.
Want er zijn in deze categorie best wel leuke en goede auto,s te koop.
Ferry
6 jaar
inderdaad, u bent niet de eerste die dit overkomt, de olie word opgestookt met de brandstof, reviseren is duur ander blok ook, een opelkwaal van dit en het corsa type. echt niet van n oud vrouwtje geweest. Nieuw gekocht , bouwjaar 2003. word al aangegeven iemand met verstand van auto's is tegenwoordig een must om dit te voorkomen
De vraag is of dit niet een verborgen gebrek is.
Is dat zo dan kun je de koop laten annuleren en heb je recht op teruggaaf van je geld.
Wat zegt de verkoper over dit heel hoge olieverbruik?
Lid van de ANWB? Neem dan kontakt op met de juridische dienst.
Oldford,
Zal wel op Marktplaats e.d. gekocht zijn . Garantie tot aan de stoeprand! Dat ga je niet winnen.Maar laat topicstarter maar aangeven ,waar hij hem gekocht heeft.Is het bij een handelaar,dan heeft hij nog kans.
Ferry
6 jaar
Ik heb hem via een autobedrijf gekocht. Ga eerst nog bij mij garage langs wat hij kan doen. Anders ga ik er zeker werk van maken. Het is een autobedrijf met het bovag keurmerk en alles. Dus vind wel dat ze wat moeten do2n. Heb hem pas twee maanden
6 jaar
J.Buscherhof,
Heb je de auto gekocht met BOVAG garantie of heb je de auto zo meegenomen?.
Ook niet je eigen garage er aan laten sleutelen,terug brengen en hun de auto laten repareren of je geld terug.
Er moet naar alle waarschijlijkheid een nieuwe motor in.
6 jaar
Veel succes,
Ferry
6 jaar
Heb hem zo meegenomen, maar het bedrijf is bovag aangesloten. Dus zal niet hetzelfde zijn dus.
Ik wil wel iedereen bedanken voor de reacties. Ik vraag me alleen af hoe je dat aan de buitenkant kan zien dat de motor versleten is. Leuk dat iedereen zegt, moet je iemand meenemen die er verstand van heeft, maar dan moet je wel iemand hebben die er verstand van heeft. Die heb ik namelijk niet. In de loop der jaren zelf er steeds meer verstand van gekregen, maar hoe moest ik dit kunnen zien of checken?
Thnx voor de reacties. Altijd fijn deze site
6 jaar
Als particulier kun je aan de buitenkant dat enorme olieverbruik waarschijnlijk niet zien.
Tenzij er olie uit de uitlaat loopt of het hele dorp tijdens de proefrit in nevelen was gehuld.
Bij een aankoopkeuring (met een compressiemeting) was het er waarschijnlijk wel uit gekomen.
De vraag is dus of de rechter vindt dat je zo'n aankoop keuring moet doen of niet.
Dat je hem zo meegenomen hebt, maakt in dit geval niet uit. Je hebt nog steeds de wettelijk verplichte garantie.
Zie: https://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontev...
[b]De activiteiten van Problemcar richten zich voornamelijk tot het oplossen van technische problemen.
Onze activiteiten bestaan niet in het discussiëren / behandelen van juridische zaken, hierin kunnen wij helaas niets voor u betekenen.
Account Beheer
Problemcar[/b]
Ik ben overal enorm meegeholpen. Iedereen bedankt
6 jaar
Ik begrijp niet dat geen der techneuten de echte reden van het hoge olieverbruik veronderstelt? Weet iedereen zonder meer dat bij Opel altijd één of meer zuigerveren het laten afweten? Andere oorzaken zijn toch nog wel te repareren? b.v. een lek langs de aftapplug. Werkt het carter-ventilatie-systeem wel naar behoren? Ik weet best dat het bij meer kleppen per cilinder meer werk is om klepseaul te vervangen. Waarom geen advies gegeven om gericht diagnose te stellen, alvorens hel en verdoemenis te preken?
omdat deze motoren bekent staan om gebroken/versleten zuigerveren en eventueel ovale cilinders. en 1 ltr op 180km door klepseals geloof ik ook niet echt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar