Hallo allemaal
ik had een vraag
in mijn water resevoir zit olie wat kan het zijn ik moet elke keer koelvloistof bijvullen wie kan mij advies geven hij rijd goed en start ook goed en temperatuur gaat wel omhoog maar maar zakt ook iedereen praat over kopakking maar ik heb het gevoel dat he wat anders is
graag jullie advies
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je olie in je koelvloeistof hebt dan is er dus een lek, deze lek kan makkelijk ontstaan doordat er in de koppakking een scheurtje is ontstaan of er een stukje weg is er is dan een open verbinding.
Dit kan minimaal zijn en vandaar dat je een oliefilmpje krijgt op de vloeistof in je expansievaatje.
Dat je moet bijvullen is een teken dat je het dus ook verliest, dit kan zijn via de verbrandingskamer maar ook dat het met je olie word verdund.
Dat eerste is niet direkt schadelijk , het laatste wel, dus kijk eens goed naar olie en peil heirvan, hoe ziet dit er uit ?
Kijk ook onder je vuldop en eventueel in de slangen van je carterventilatie.
Ik zou de pakking vervangen en de kop laten controleren op scheurtjes en laten vlakken.
Succes
ok het is me duijdelijk maar bestaat it`s om het dicht te doen bijv. een spul !!!!
de kleur van de olie is wel zo`n beetje grijf achtig ik ga margen olie en filter varvangen
maar auto rijt echt goed tijdens het rijden doe hij het perfect en dat vind ik een beetje vreemd
groetjes
13 jaar
Spul bestaat er niet voor, olie en filter vervangen is puur geld weggooien. Enige remedie is cilinderkop er af, laten controleren op scheuren dan vlakken nieuwe pakking set gebruiken en de boel weer monteren, is de distributie riem bijna op zijn eind vervang je die ook om dubbel werk te voorkomen. Pas na dit alles is het wijs de vloeistoffen te vervangen. De motor loopt nu nog mooi maar dat blijft niet lang zo duren de kans dat de motor in de soep loopt wordt met elke kilometer groter.
13 jaar
ronny heeft gelijk,
Toevoegingen hebben soms een klein beetje nut bij bepaalde minimale lekages, maar over dat punt ben je al ruim heen.
Helaas het enige wat gaat helpen is de de boel loshalen.
Niks mee aan toe te voegen.
Heb je toevallig een watergekoelde oliekoeler?
Die kan nl. ook inwendig kapot zijn.
hallo
ik heb een spul gekocht bij brezan automatrialen het heet Bear`s leak of zo it`s echt een rare ding er zaten korreltjes in en nu is de lek gestopt alles doet het weer ik vond het heel gek
groetjes
13 jaar
En waar heb je die korreltjes ingedaan ???
13 jaar
in de koeling
en het werkt
13 jaar
uitstel van executie.
Wie niet horen wil moet maar voelen...
Wat mij betreft topic sluiten.
maakt alles dicht behalve wat het dicht moet maken.
radiator,waterpomp en termostaat.
13 jaar
op dit moment doet hij het goed als ik trap blijft temperatuur normaal hij trekt goed loopt goed alles draait gewoon
mijn vraag is als de kopakking stuk is moet ik toch kunnen zien of voelen of dat de motor op 3 cylinders loopt of rookt of dat de kachel geen warmte geeft hij wordt warm als ik in de file sta of in het centrum rij niet op de snelweg
ik denk ergens niet dat de koppaking is het kan ook wat anders zijn maar wat !!!!!
Mischien waterpomp,oliekoeler enzo iemand tip ???
13 jaar
Jonker je hebt helemaal gelijk.
Heb jouw advies destijds opgevolgt en klaar, was de koppakking.
13 jaar
bij mij zeggen ze it`s met warmtemeter of oliekoeler hij rookt niet trekt goed op start goed rijd goed ik snap er niks van
13 jaar
Zolang de pakking nog niet zover is doorgescheurd en er nog geen lek tussen cilinder en olie/koelkanalen is ontstaan merk je ook helemaal niets. Maar goed je hebt het doodvonnis over de waterpomp, radiateur en met een beetje pech ook het blok al geveld. bars leaks is een thuiskomertje bij langer gebruik verstopt het de hele handel, trap maar lekker door. Maak voor de zekerheid veel foto's kun je nog eens terugkijken en je eigen voor het hoofd slaan "had ik nu toch maar de raad opgevolgd"
13 jaar
Ik merkte ook niks tot dat hij stationair rot ging lopen, en als je weer ging rijden weer op 4 cylinders verder ging.
Laat een co test doen van je koelvloeistof weet je het gauw genoeg, noemen zo ook wel vaak een snuffeltest.
13 jaar
vraagje..
Waarom vraag je om hulp bij dit forum terwijl alles wat wij profs zeggen toch geen zin heeft en je alles al schijnt te weten?
Een motor is een stuk natuurkunde en ik denk dat wij wel weten hoe we een lekke pakking moeten herkennen.
Wat mij betreft mag dit topic worden gesloten want dit heeft volgens mij geen zin meer om energie in te steken.
Succes met je toevoegingen..:D
halla allemaal
ik heb de kopakking vervangen maar alles drait maar als hij warm is loopt hij op 3 cylinders wat kan nu het oorzaak zijn ik heb alles vervangen heeft het met elektronica te maken of injecties????
graag jullie reactie
13 jaar
ik heb de bougies uitgehaald maar er zijn 2 bougies die nat zijn andere twee waren droog
effe aanvullen
13 jaar
Uitzoeken welke cilinder niet meedoet, kabel lostrekken bv.
Bougie nat heb je dus wel injektie maar laat waarschijnlijk de onsteking het van die cilinder het afweten.
Bougie droog dan zoeken waarom, injektor stuk? wel aansturing naar injektor ? compressie laten meten ?
Is een DIS bobine dus deze kan inwendig stuk zijn en meestal openbaard dit zich als de boel warm word.
ik heb de bougie`s uitgehaald de tweede en deerde waren nat
kan het zijn tijdens het vervanging van de koppakking dat ze de stekkers van de injectoren verkeerd hebben aangesloten ???
nu verlies ik weer koelvloistof ik wordt er gek van wat moet ik doen ?
we hebben gekeken voor een schuurtje van de kop maar dat was in orde
ik heb wel een kleppen reiniger in gedaan kan het daardoor komen ?????
en hoe kan ik de injectoren uithalen is dat makkelijk ? ik kan wel sleutelen
ik hoor het van jullie
13 jaar
waar kan ik specificatie van opel vinden bijvoorbeld welke injectie kabel waar hoort hoe kan ik zien of meten of een injectie stroom krijgt of niet ik heb wel gekeken naar de bougie`s maar ze vonken alle 4
13 jaar
ik ben erachter gekomen
we hebben de koppakking vervangen en hebben laten controleren of er een schuur is er was geen schuur
nu zit er schuur in lekker is dat wat nu !!!!
als ik een andere kop erop zet moet ik dan de koppakking opnieuw vervangen ???
en wie heeft nog een cylinderkop liggen het is een 2.2 liter 16 klep (Z22SE)
wat is het goedkoopste manier om het te doen wie kan me verder helpen
13 jaar
Wie niks met de info van dit forum doet, ja dan kan je je flink in de vingers snijden.
Tuurlijk moet je de koppakking weer vervangen, de ouwe kan je weg gooien.
Sloop informeren en op een goedkope manier kan je wel vergeten.
13 jaar
Ik ben het zat... succes er mee !
Ik ben het zat... succes er mee ! het is trouwens scheur en geen schuur
beste,
ik heb nu de cylinderkop vervangen met nieuwe koppakking alles drait goed als de motor warm wordt gaat hij op 3 cylinders draien temperatuur is tussen 80 en 90 graden hij verliest geen koelvloistof alles is op zijn plek maar waarom drait hij nu op 3 cylinders als hij warm is ???
injectoren zijn getest alles werkt kan het aan de bobine liggen omdat hij eerder met water in de bougies was
hij geeft deze foutcodes aan :
p0204
p0202
p0204
p0300
p1515
heeft iemand een idee of kan het ergens in de bekabeling wat mis voor de rest rijd de auto perfect allen als hij warm is dan op 3 cylinders
ik heb jullie advies opgevolgt naja nog niet goed
ik hoor het van jullie
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar