Vivaro 2.5 cdti 2004
Tot mijn schrik zat mijn aanhanger vol met olie spetters.
Eerste inspectie leverde een natte onderkant van de bus op.
Later het kunstof onderpanneel verwijderd en ja alles zwart van de olie.
Een juiste diagnose is als alles nat van de olie is zeer moeilijk.
Vraag is dan ook of er bekende problemen met deze bussen zijn mbt de olie lekkage.
Uiteraard het ik wel een vermoeden (kurkas kering)maar ik hoop uiteraard dat het mee zal vallen.
Wie heeft er een idee ik hoor het graag voor dat ik mij in de kosten ga storten.
vr grt Gerard Spaans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lekkages/scheuren in olie/water-warmtewisselaar als gevolg van corrosie. Deze zijn veroorzaakt door koelvloeistoffen, resp. mengverhoudingen die niet aan de Opel-specificatie voldoen.
mvg willem2
Willem
Bedankt voor de reactie.
Ik ga er van uit dat dit toch wel meest voorkomende mogelijkheid tot lekkege kan zijn.
Ik heb inmiddels de opel gebeld voor een prijs opgave.
De olie komt van redelijk hoog en waarschijnlijk niet bij de krukaskeringen.
Ik weet niet of het evt de kop kan zijn maar we wachten af.
Zal wel weer een weekje voor niets werken zijn.
bedankt voor de info
vr grt Gerard Spaans
15 jaar
[quote=vito11834]Willem
Bedankt voor de reactie.
Ik ga er van uit dat dit toch wel meest voorkomende mogelijkheid tot lekkege kan zijn.
Ik heb inmiddels de opel gebeld voor een prijs opgave.
De olie komt van redelijk hoog en waarschijnlijk niet bij de krukaskeringen.
Ik weet niet of het evt de kop kan zijn maar we wachten af.
Zal wel weer een weekje voor niets werken zijn.
bedankt voor de info
vr grt Gerard Spaans[/quote]
och je bent lekker bezig
is het niet voor de regering is het
wel voor je auto.
mvg willem2
15 jaar
Willem
Helaas toch de krukaskering bij de bak.
Nou dan weet je het wel (twee weken voor niets gewerkt)
Bedankt voor je reactie
vr grt G.Spaans
15 jaar
ik hoop dat je uiteindelijk dan ook je druklager van de koppeling heb vervangen want dit komt vaker voor dat die lek gaan
2 weken voor niets gewerkt dan is jou weekloon ook niet best als ze alleen de keerring hebben vervangen
gr
martin
Uiteraard is alles vervangen
koppelingcylinder druklager plaat en kering
vr grt G.Spaans
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar