Opel Kadett 1.3S: Oliedruk zakt in bij stationair

Bouwjaar: 1983

Bij mijn oude kadett zakt de oliedruk in als ik stop voor een stoplicht, het rode oliedruklampje gaat branden.
Voor de goede orde, het oliepeil staat maximaal

Wat kan dit zijn?

baron062

Geplaatst door baron062 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

pe3hmp (0) PRO, 19 jaar geleden

Slijtage

baron062 (0), 19 jaar geleden

Aan de oliepomp? Of elders

pe3hmp (0) PRO, 19 jaar geleden

Niet zo zeer de oliepomp maar de lagerschalen van de krukas is meestal de boosdoener

baron062 (0), 19 jaar geleden

Damn, had ik ergens ook al gelezen. Ik heb nog wel een 1800 liggen, maar voordat dat erin zit?

pe3hmp (0) PRO, 19 jaar geleden

Tja na 21 jaar trouwe dienst is er natuurlijk wel wat slijtage, Slick 50 gebruiken doet wonderen, de oliedruk wordt er niet hoger van maar het verminderd de slijtage.
Ik heb dat ook ooit eens gebruikt in een motorblokje met hetzelfde probleem, hij bleef rijden zelfs nadat het middelse opgangpunt afbrak en de lagerschaal onder in het carter terecht kwam en ik onder de 80km/u helemaal geen oliedruk meer had.
Ik heb er toen nog 30km mee gereden voordat ik bij een kennis was om er een ander motorblokje in te hangen.

baron062 (0), 19 jaar geleden

Ik zou natuurlijk kunnen overwegen nieuwe lagerschalen te plaatsen, maar of dit de moeite waard is?

pe3hmp (0) PRO, 19 jaar geleden

Tja de slijtage zal waarschijnlijk het grootst zijn bij de lagerschalen, maar ik neem aan dat er wel meer versleten is (zuigers enz) jij kunt het beste bepalen of het de investering waard is, persoonlijk zou waarschijnlijk ik de 1800 motor opknappen en dan de 1300 motor als reserve houden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.