Dag,
Het olielampje brand bij stationair toerental.
Met meer toeren gaat het lampje uit.
Ook heeft de motor last van een beetje beige prut onder de oliedop.
Af en toe moet ik olie bijvullen.
Koelvloeistof is oke.
Ik rij +/- 6000 km/jaar, weinig lange afstanden.
Nu vertelde ze mij, dat de motor onderdruk heeft.
Oplossing: motor reviseren of ander blok erin.
Is dat zo?
kmstand:112.000
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Afgaande op het olielampje: Ja, dat wordt motor open maken.
Ik zou de oliedruk laten meten. Dan weet je of de druk nog goed is op toeren of ook daar te laag.
Laat de olie eerst eens verversen met een nieuw filter en laat de motor even spoelen.
Gr. Harry
idd motor olie vervangen en spoelen en de motor gewoon een paar uur laten draaien daar na dat hij echt door en door warm word (gelieve wel rijdent) en ik gok dat het probleem dan over is.
die witte smurrie is olie vermengt met condens water dit is normaal bij korte afstanden omdat de motor niet goed en lang genoeg warm word om al het condens te laten verdampen de zo we noemen majoneze zit door het helle blok heen en is dikker dan olie waar door je problemen krijg.
gr tijne
ps: motor uit elkaar hallen zou ik verlopig nog niet aan beginnen lijkt me een beetje voorbarig.
13 jaar
Rij auto goed warm en tap je olie af en ververs deze met filter ! Nu een flush door deze olie doen en volgens de beschrijving uitvoeren, dan weer verversen met filter.
pak de autosnelweg en plan een rit van minimaal 2 uur liefst langer...
Motor moet schoon van binnen namelijk en dat heeft even tijd nodig, hou je olielampje goed in de gaten.
Heb veel ervaring met deze motoren en ik denk dat je dan al een eind in de goede richting komt.
Motor openhalen kan altijd nog.
of maak het je zelf makkelijk en vervang de oliedruk schakelaar eerst
kost niks scheelt veel werk
13 jaar
Precies, even de druk laten nameten of oliedruk schakelaar vervangen voordat je allerlei dure zaken gaat uitvoeren.
Mocht de druk te laag worden dan ligt de oorzaak bij slijtage(er even vanuitgaand dat hij netjes nieuwe olie heeft).
Precies, even de druk laten nameten of oliedruk schakelaar vervangen voordat je allerlei dure zaken gaat uitvoeren.
Mocht de druk te laag worden dan ligt de oorzaak bij slijtage(er even vanuitgaand dat hij netjes nieuwe olie heeft).
Olie moet toch ververst worden om een goede meting te doen, dus dan maar meteen met flush en filter. lijkt me een goedkope oplossing.
Dan de oliedrukzender vervangen.
Vervolgens door de dealer druk laten meten als het nog niet goed is tenminste.
Oliepompje is overigens eenvoudig te vervangen bij deze motoren mocht deze het laten afweten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar