OMEGA-B-CARAVAN; Y2.2DTH 320.000 km. Rijdt als een zonnetje.
Sinds 2 weken oliepijl vermindering.
Vandaag weer olie bij moeten vullen en ontdekt dat er olie in het expansievat drijft.
Temperatuur tijdens het rijden is goed. 90 graden.
Koppakking of oliekoeler? Nog meer mogelijkheden?
Hoe kan ik "eenvoudig" ontdekken wat er aan de hand is?
Optie: naar de garage gaan , even vergeten.
Heb al gezocht op het forum maar wel hetzelfde probleem maar geen duidelijke oplossing.
Wil deze auto nog even niet kwijt.
Alvast bedankt voor de hulp
Groet,
Marcel Fransen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan mijn vorige reactie niet terug vinden , vandaar nog een keer.
Oliekoeler afkoppelen en afpersen , kijken of deze inwendig lek is .
Is de oliekoeler niet lek , dan zou er inderdaad ook een lek tussen olie en waterkanaal kunnen zitten.
Het probleem is bekend en opgelost.
Oliekoeler lek.
Het schoonmaken en repareren was nog een flinke klus. Vooral het schoonmaken van het gehele oliekoeler systeem.
Ook de koelvloeistof pomp laten vervangen want die draaide erg zwaar. Was ook nog een flinke klus omdat het huis afbrak waardoor de rest van de pomp uit het motorblok gehakt moest worden. Gelukkig allemaal goed gegaan.
Auto rijdt weer zonder problemen. Koelt zelfs beter dan voor de lekke koeler. Komt waarschijnlijk door het intensieve reinigen van het koelvloeistof systeem.
320.000 km op de teller. Met een beetje liefdevol verzorgen en normaal rijden moet ik de 400.000 km toch wel kunnen halen!?
Bedankt voor de hulp en dit onderwerp kan afgesloten worden.
Groet,
Marcel.
10 jaar
als je doorrijd zonder problemen ging ik voor de 500.000
succes ermee
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar