close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: vermindering koelvloeistof

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1990 cc

Km 193000.- Kloelvloeistof in reservoir soms tot 300/400 cc minder.Bij koude en stilstaande motor geen lek te zien. Bij lopende motor evenmin want dan verdamp het water onmiddellijk bij een lek. Wie weet meer ?
Hoe te detecteren ?
Dank.

Geplaatst door

Le Galant (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koelvloeistof niveau is bij een koude motor altijd lager dan bij een warme motor.
Dus controleren als de motor koud is , dan dient hij tussen min en max te staan , niet boven de helft hiervan.
Als je dit hanteerd , verlies je dan nog ?
Systeem anders een keer goed afpersen en kijken bv. bij de waterpomp of daar leksporen tezien zijn.
Tevens op plaatsen waar dikke korsten om de waterslang aansluitingen zitten , lekkage.
Radiateur met vlekken bij de zijbakken ook verdacht.

kaleido 1 6595
badge vip badge

11 jaar

Als de waterpomp door de distributieriem wordt aangedreven is er bijna 100% kans dat de keerring lekt. Sporen van de lekkage zijn wel zichtbaar aan de distributiekant onderaan de motor. Als dat het geval is dan zal de riem ansich ook aan vervanging toe zijn.

ronny530 0

11 jaar

an kaleido 1 en ronny 538

Bedankt voor uw antwoord.
Ik ga even terug: Nu km 192000. Op km165000:vervangen :distributieriem set -multiriem -waterpomp
Heb alle slangen bij warme lopende motor nagezien.Nergens een verlies te zien.Als het nu inderdaad de keerring van de waterpomp zou zijn,moet ik geen sporen van lek vinden op de betonvloer van de garage,steeds bij lopende motor) Of is er dan verdamping zo dat ik niets zal zien ;;;;

Le Galant 0

11 jaar

Dat is het rare, de lekkage van de keerring is minuscuul en zal bij een stationair lopende motor niet zichtbaar zijn. Wellicht is er bij de montage van de distributieriem iets fout gegaan met het monteren van de waterpomp, dat gebeurt wel vaker als de pomp ook als spanner dienst doet.

ronny530 0

11 jaar

[b]Door moderator verplaatst[/b]

Aan Kaleido 1 en ronny 530

Vervolg op mijn onderbroken bericht.
Als ik nu naar de garage ga zullen ze alles ontmantelen. Ik wil wel naar de garage gaan maar dan met kennis van zaken zodat ik niet teveel bedot zou worden. Enige reactie van U ? Bedankt

Hans4040 1230
badge vip badge

11 jaar

Aan ronny530
Bezwaarlijk aan te nemen dat 27000 km na de herstelling iets fout zou gelopen zijn bij het destijds monteren van de waterpomp.Dat zou dan toch al veel eerder aan het licht moeten gekomen zijn,denkt u niet ?

Le Galant 0

11 jaar

Is de auto voorzien van airco?? Dan kan de driewegklep zeker kapot.

aan jackvectrac2.One
Auto heeft geen airco. Laatste tijd geen verlies opgetekend. Misschien to enige verdaming mogelijk; Ik zal het tot hierbij houden en als opgelost aanzien.

Le Galant 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.