auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Ombouwen van TID naar MID

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: x20DTL

Ik ben bezig met het ombouwen van een TID naar MID info-display en hen hierover de volgende vragen:
Waar bevindt zich exact het motorstuurapparaat (MS)?
Welke pin moet ik gebruiken op het MID voor een kabel naar het MS is dit pin 27 of 28.
Omdat ik alle extra's erop wil zitten zoals bijv remschoensensoren heb ik hierover een vraag.
De stekker is reeds aanwezig maar waar zijn de draden gebleven die naar de MID toegaan?

Geplaatst door

leopard6581 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gaat niet , de bedrading aan je display is compleet anders ;

trouwens wa vind jij zo interesant aan een MID ????

opc8275 0
badge

18 jaar

Hallo Frits

Erg intressant wat je aan het doen bent , waar heb je de info vandaan die je wel nu al tot je beschikking hebt ?

en bij mijn astra 2,0DTL ligt er ook al een stekker voor de remmen slijtage.

ik ben benieuwd ,want ik wil er ook erg graag MID in hebben dan kan ik me verbruik in de gaten houden

stefan11106 0

18 jaar

Aan professional:
Natuurlijk kan dit, bedrading aanpassen en evt zelf leggen. MID heeft ongeveer met Checkcontrol 14 meer functies. 1998 was de eerste nieuwe model Astra dus daar ligt tevens een zeer uitgebreide kabelboom in met heel veel voorbewerkte draden/stekkers.

Mvg Frits

leopard6581 0

18 jaar

inderdaad is dit wel te doen. de stekker past zelfs vaak. alleen moet je vaakwat extra draden toevoegen. wat het verbruik aangaat liggen de draden er voor de eerste series astra al in! denk er wel om als je een display plaatst dat hij wel juist geprogrameerd moet worden door de dealer. anders klopt er geen hol van..

Opeltje 0
badge

18 jaar

Bedankt Opeltje,

De 32-polige stekker heb ik ook en alle actuele stroomschema"s dus dat is op zich geen probleem. Maar weet jij toevallig of de draden vanuit stekker X2 ook voorbewerkert zijn iin mijn astra mby oliepeil, ruitenwisservloeistof, en koelvloeistof. Reden waarom ik dit vraag omdat namelijk de bedrading voor de remsensor wel voorbewerkt is.
Hoop op een antwoord.

leopard6581 0

18 jaar

dat kun je domweg niet zeggen. bij de een wel en bij de ander helaas niet..

Opeltje 0
badge

18 jaar

een mid is zelfs in een tigra/corsa te bouwen inclusief bc en cc funties te bedienen vanaf het stuur (richtingaanwijzerhendel) , we zijn hier op dit moment mee bezig.

dat het niet kan in een model die hier nb mee ontworpen is, is wel heel kort door de bocht.

punt is alleen , of er wel of geen kabels voor de betreffende functies liggen.

in ons geval dus niet, maar ingeval van de astra zullen de "hoofd"kabelbomen voorbedraad zijn.
j
e zult dan alleen de bewuste sensoren en kabels moet en aanschaffen
enigste waar je mee zou kunnen zitten is de oliepijl-sensor.

het probleem bij ons is echter de dealer, ivm het omprogrammeren van de mid voor het verbruik en en motortype van de tigra.

dit kan alleen met tech-2 en je bent dan helaas afhankelijk van de bereidwillendheid van de dealer.

miraltje 0

18 jaar

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb gecontroleerd of er nog meer voorbewerkte delen lagen en ze liggen er allemaal: sensor voor remschoenen, koelvloeistofreservoir, ruitenwisserreservoir en zelfs voor het oliepeil. Het is alleen nog maar de vraag of ze goed contact maken want de stekkers zijn aardig geoxideerd maar ook daar is wel een oplossing voor te vinden.

Mvg Frits

leopard6581 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.