Ik heb nu bijna 2 maanden deze Astra G op LPG G3,nu ruim 7000 km gereden dus niet voor niks lpg gekozen.
Auto bevalt prima en rijdt lekker maar toch een paar dingetjes.
Sinds een week of 2 doet ie wat raar als ie de 1e keer overschakelt op gas.Hij start dus op benzine en na een seconde of 10 schakelt ie over op gas,dan hort en stoot ie en houdt ie in,dan schakelt ie zelf weer terug naar benzine en na een halve minuut ook weer zelf over op gas en dan doet ie het weer goed,hij heeft 244000 km gelopen en de eerste verdamper zit er nog in.kop is ook nog nooit gedaan,maar hij loopt verder perfect en verbruikt ook geen olie of koelwater,iemand een idee??
Dan heb ik ook een probleempje met de toerenteller,die ging wel eens heel schokkerig heen en weer en bleef af en toe hangen (soms) en sinds een dag of 2 beweegt ie weer normaal alleen geeft ie nu zo'n 500 toeren te weinig aan,echt raar
En als laatste (voorlopig) ,je hoort de versnellingsbak iets fluiten,klinkt alsof er een distributiesnaar te strak staat zeg maar,maar het is echt de bak,hij had het al toen ik m kocht en ik heb het ingecalculeerd dat er een keer een andere op moet maar het is in die 7000 km niet erger geworden.Maar het zal op een gegeven moment toch over zijn met de bak,dan moet er dus een andere op,maar de Astra G heeft in tegenstelling tot de Astra F een hydraulisch bediende koppeling,de motor X16SZR heeft ook in de F gelegen,maar hoe zit de koppelingscylinder gemonteerd,anders gezegd,als de bak er de brui aan geeft,kan ik dan een bak van een Astra F erop plakken?of moet ie i.v.m de cylinder echt van een G komen?
Al met al valt het dus wel mee,en ik ben dan ook nog steeds heel erg tevreden met de wagen,met 2,5 ton kan je immers wel wat verwachten.
Alvast bedankt
groetjes Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Begin eens met het type gas installatie? Is het bijvoorbeeld een AG DGI systeem om maar iets te noemen? Verbruikt de auto koelvloeistof?
hij verbruikt geen koelvloeistof,na 7000 km nog steeds op peil en mooi schoon.
Het is een originele Opel installatie (dus Koltec).
Ik meen dat het een lpi genoemd wordt vanwege een verdeler die er op zit,verdamper is nogal klein en heeft als type 392.
kan je hier wat mee?
Alvast bedankt
18 jaar
Als hij het wel goed doet als ie warm is, heb je dus meest van de tijd geen problemen, helaas ken ik deze gasinstallatie niet. Maar wel geldt dat je echt bij een goede specialist moet gaat voor gas installaties. Het gaat je echter flink geld kosten denk ik en is dat het je waard? Het schokken bij koude motor zelf uitzoeken kan ingewikkeld worden,maar je zou het volgende kunnen controleren:
Het zou kunnen zijn dat je bougies naar de knoppen zijn (kortere levensduur bij rijden op gas). Op gas is dit een stuk gevoeliger dan op benzine. Met warme motor gaat het ontsteken dan wel omdat de boel al warmer is. Een setje bougies kost de wereld niet, dus goedkope test. Goede bougies speciaal voor als je op gas rijdt zijn NGK's (gebruik ik op mijn P406 op gas ook). Type kun je op www.h-base.nl opzoeken door je kenteken in te vullen.
De meeste gascomputers hebben eigen geheugen voor storingen. Je zou eens kunnen laten uitlezen of er foutmeldingen zijn opgeslagen.
18 jaar
ik heb de bougies meteen vervangen toen ik m kocht,ik zat zelf te denken om ns de kabeltjes te vernieuwen,maar kosten wel 60 euri's,tevens werdt mij verteld dat het membraam van de verdampers na 7 jaar en 2,5 ton wel eens minder kon wezen,maar geen idee wat een nieuwe kost.
Maar ik wil m wel goed lopend hebben,wil er toch wel een jaartje of 2,3 mee doen,en7 jaar is niet zo gek oud natuurlijk! en buiten dat is t verder een hele fijne wagen. Kn m wel ns laten uitlezen ja,thanx voor de tip
18 jaar
het probleem wat je hebt met je gasinstallatie is nagenoeg gelijk aan het probleem wat ik ermee heb. ik zelf rij een volvo 460 met vialle lpg g3 maar ik heb de volgende tip gekregen.
als je de auto de laatste 200 honderd meter op benzine schakelt en hem daarna uitzet dan is de kans groot dat je auto daarna fatsoenlijk overschakelt naar lpg, weliswaar met enkele lichte schokken maar niet dat de motor afslaat. probeer dit eens uit.
het probleem wordt mogelijk veroorzaakt (althans dat is mij verteld dus ik kan er naast zitten) dat de auto een veel te rijk mengsel krijgt van benzine en lpg en daardoor deze problemen geeft bij koude motor. met warme motor is er geen probleem om de auto te starten, bij mij hetzelfde.
als het mebraam in de verdamper kapot is dan geeft de auto dezelfde symptonen als een lekke koppakking, witte rook uit je uitlaat. er komt dan namelijk koelvloeistof vrij.
martin.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar