Ik heb al een tijdje problemen met het starten van de motor. meestal start hij zonder probleem en loopt mooi stationair. Soms gebeurt het als de motor nog warm en hij opnieuw wordt gestart dan slaat hij niet aan, je hoort ook niet dat hij wil aanslaan, als of er totaal geen vonk is. Wacht je weer een tijdje dan start hij weer zonder probleem. de laatste tijd merk ik het ook met een koude motor. volgens mij ligt het niet aan de verdeelkap,rotor, bougies e.d. omdat hij na het aanslaan weer perfect staionair loopt. Ik heb wel eens gehoord dat het aan de onstekingsmodule kan liggen klopt dat. Als dat zo is, waar zit dit en wat zijn de eventuele kosten om deze te vervangen?
alvast bedankt voor het antwoorden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat kan maar de bdp sensor wil ook vaak de oorzaak zijn daar zou ik denk ik eerst mee beginnen.
je kunt hem op storing laten uitlezen staat er niets in dan zou ik zeker eerst die sensor vervangen.
groetjes jan.
Als ie nou niet start, kijk dan of de motor nog benzine inspuit.
Doet hij dit niet, zal de toerental sensor defect zijn, deze zit in de voet van de ontsteking.
geeft hij wel benzine dan zal de ontstekings versterker, of bobine kapot zijn, deze zit op het spatbord bestuurderszijde in de motorruimte.
Willem
Hoe herken ik die toerental sensor of de onstekingsversterker?
Willem
14 jaar
dat is het huisje waarop je je verdeelkap en rotor bevestigd. zit een 3polig stekkertje op.
Willem
en de ontstekingsversterker, kun je de versterker en de toerental sensor nog bij de opeldealer kopen, of zijn er nog andere adressen?
Willem
14 jaar
je kan ze bij de opeldealer kopen.
Persoonlijk zou ik met occasion delen testen..
voordat je nieuw gaat aanschaffen, toerental gever kost al 90 euro nieuw.
willem
waar zit de ontsteking versterker, ik heb een boekje van PH Olving, maar daar staat over de ontsteking weinig in?
14 jaar
deze zit op het spatbord bestuurderszijde in de motorruimte.
Onder de bobine geschroefd.
Willem
bedankt voor de antwoorden, ik er van het weekend mee verder.
Willem
14 jaar
kijk eerst maar naar je hallgever koud starten oke warm starten niks doen hallgever
14 jaar
Waar zit de halgever?
Willem
14 jaar
waar vroeger je contact puntjes zaten
geintje achter de verdeler ,
14 jaar
Waar zaten de contactpuntjes ? Daar in het huis waar je de verdeelkap opzet, er zit nu een 3 polige stekker op..
Willem O.... gaf dat eerder ook al aan.
Zie hall-gever :
[url=http://img248.imageshack.us/i/10082549.p...][img]http://img248.imageshack.us/img248/8745/...[/img][/url]
14 jaar
Dus de halgever is het zelfde als de toerental sensor?
Willem
14 jaar
Ja klopt..
Gr Stefan
14 jaar
tot welk bouwjaar werden deze ontstekingstypes ingebouwd, maw tot welk bouwjaar en type motorblok sloopauto kan ik hem afhalen?
Willem
14 jaar
Je kan deze afhalen van een:
- Kadett-E 1.4i C14NZ ('89 t/m '92)
- Astra-F 1.4i C14NZ ('91 t/m '95)
- Corsa-A 1.2i C12NZ 1.4i C14NZ 1.6i hp C16SE met rotorontsteking ('90 t/m '93)
- Corsa-B 1.2i C12NZ 1.4i C14NZ ('93 t/m '96)
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar