close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: astra f benzine diesel na

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

beste leden.
mijn probleem is dat mijn astra 1,8 sport 1995 na dieselt
bij uit zetten van de moter.
is bij de opel dieler geweest kon niets vinden ,heefd 4 nieuwe bougis in gedaan maar het probleem blijft.


gr joop

Geplaatst door

pietjebell (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Motor loopt te hard stationair of ontsteking te laat staan.

GR.

Petje57 0
badge

14 jaar

petje57 aan de onsteking heb ik niet gezeten, en de motor loopt 950 toeren.
de auto heb ik 4 jaar nooit geen problemen gehad.
gr joop

pietjebell 0

14 jaar

Joop

Misschien zou je alsnog het ontstekingstijdstip eens kunnen controleren..

Controleer het systeem ook eens op lucht/vacuum lekkage.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

ik ga dat morgen naar kijken.
je hoort van mij.
gr joop

pietjebell 0

14 jaar

p.s de ontsteking is elctronic als het goed is kan je niet draaien.
gr joop

pietjebell 0

14 jaar

Astra van '95 is een C18XE of C18XEL motor.

dit is een 1.8 16V met Simtec 56.1 inspuit systeem.

deze heeft inderdaad een DIS ontsteking..

Er is iets fout in het management in iedere geval.

geen storings lamp bij draaiende motor??

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

dacht zelf dat hij stationer zonder airco 650 toeren moet draaien

kleijn 0

14 jaar

Stationair toerental ligt tussen de 700 en 1000 inderdaad..

Het nadieselen kan ook komen van gloeiende koolresten in de verbrandingsruimte. Deze ontstaan door zeer slechte verbranding. (slecht luchtfilter / bougie's etc.)

Bovendien is het ook zeer slecht voor de motor, met op langere termijn ernstige motorschade tot gevolg kan hebben.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

tussen de 700 en 1000 toeren hoort het stationair te draaien.

nadieselen van een inspuitmotor komt niet zo vaak voor eigenlijk, daar alle toevoer van brandstoffen word gestopt bij het uitzetten van de motor..

Vervuiling van de cilinders kan komen door veel korte ritten, olieverbruik en slecht verbranden, met daarbij een te hete verbranding (verkeerd ontstekings tijdstip.

je hebt geen motorstoringslampje tijdens rijden??

Staat de distributie riem goed afgesteld??

juiste bougies geplaatst??

Willem

zijn meetwaarden bekeken

Willem12089 0
badge

14 jaar

ik heb een nieuwe luchtfilter en bij de daeler nieuwe bougis in laten zeten.
de motor draait 1000 toeren stationair.
ik heb geen motorstoringslampje tijdens het rijden.
ik heb wel gezien dat een slang van het motorblok naar de luchtslang van de carbuteur een scheur in zit (carterontluchting).
ga deze morgen vervangen.
hoeveel graden moet de onsteking zijn dan kan ik morgen kijken of het op tijd staat ik heb een lamp om er naar te kijken of het op tijd staat.

gr joop

pietjebell 0

14 jaar

Joop,

Afstellen van de ontsteking gaat dus niet, je kunt wel het tijdstip met de stroboscooplamp controleren,

Moet staan tussen de 6 en 14 graden voor het BDP bij 800 toeren.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

[quote=Willem12089]tussen de 700 en 1000 toeren hoort het stationair te draaien.

nadieselen van een inspuitmotor komt niet zo vaak voor eigenlijk, daar alle toevoer van brandstoffen word gestopt bij het uitzetten van de motor..

Vervuiling van de cilinders kan komen door veel korte ritten, olieverbruik en slecht verbranden, met daarbij een te hete verbranding (verkeerd ontstekings tijdstip.

je hebt geen motorstoringslampje tijdens rijden??

Staat de distributie riem goed afgesteld??

juiste bougies geplaatst??

Willem

zijn meetwaarden bekeken[/quote]
Vroeger lag het dikwijls aan de kwaliteit van de brandstof,misschien de motor laten ontkolen vroeger bestond er een produkt van MARLY ontkolende kopsmering ,werd ook gebruikt bij LPG instalaties om de kleppen te smeren,ik weet niet of dit produkt of iets soortglijks nog te verkrijgen is?

Roger10 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.