beste leden.
mijn probleem is dat mijn astra 1,8 sport 1995 na dieselt
bij uit zetten van de moter.
is bij de opel dieler geweest kon niets vinden ,heefd 4 nieuwe bougis in gedaan maar het probleem blijft.
gr joop
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Motor loopt te hard stationair of ontsteking te laat staan.
GR.
petje57 aan de onsteking heb ik niet gezeten, en de motor loopt 950 toeren.
de auto heb ik 4 jaar nooit geen problemen gehad.
gr joop
14 jaar
Joop
Misschien zou je alsnog het ontstekingstijdstip eens kunnen controleren..
Controleer het systeem ook eens op lucht/vacuum lekkage.
Gr Stefan
14 jaar
ik ga dat morgen naar kijken.
je hoort van mij.
gr joop
14 jaar
p.s de ontsteking is elctronic als het goed is kan je niet draaien.
gr joop
14 jaar
Astra van '95 is een C18XE of C18XEL motor.
dit is een 1.8 16V met Simtec 56.1 inspuit systeem.
deze heeft inderdaad een DIS ontsteking..
Er is iets fout in het management in iedere geval.
geen storings lamp bij draaiende motor??
Willem
dacht zelf dat hij stationer zonder airco 650 toeren moet draaien
14 jaar
Stationair toerental ligt tussen de 700 en 1000 inderdaad..
Het nadieselen kan ook komen van gloeiende koolresten in de verbrandingsruimte. Deze ontstaan door zeer slechte verbranding. (slecht luchtfilter / bougie's etc.)
Bovendien is het ook zeer slecht voor de motor, met op langere termijn ernstige motorschade tot gevolg kan hebben.
Gr Stefan
14 jaar
tussen de 700 en 1000 toeren hoort het stationair te draaien.
nadieselen van een inspuitmotor komt niet zo vaak voor eigenlijk, daar alle toevoer van brandstoffen word gestopt bij het uitzetten van de motor..
Vervuiling van de cilinders kan komen door veel korte ritten, olieverbruik en slecht verbranden, met daarbij een te hete verbranding (verkeerd ontstekings tijdstip.
je hebt geen motorstoringslampje tijdens rijden??
Staat de distributie riem goed afgesteld??
juiste bougies geplaatst??
Willem
zijn meetwaarden bekeken
ik heb een nieuwe luchtfilter en bij de daeler nieuwe bougis in laten zeten.
de motor draait 1000 toeren stationair.
ik heb geen motorstoringslampje tijdens het rijden.
ik heb wel gezien dat een slang van het motorblok naar de luchtslang van de carbuteur een scheur in zit (carterontluchting).
ga deze morgen vervangen.
hoeveel graden moet de onsteking zijn dan kan ik morgen kijken of het op tijd staat ik heb een lamp om er naar te kijken of het op tijd staat.
gr joop
14 jaar
Joop,
Afstellen van de ontsteking gaat dus niet, je kunt wel het tijdstip met de stroboscooplamp controleren,
Moet staan tussen de 6 en 14 graden voor het BDP bij 800 toeren.
Gr Stefan
14 jaar
[quote=Willem12089]tussen de 700 en 1000 toeren hoort het stationair te draaien.
nadieselen van een inspuitmotor komt niet zo vaak voor eigenlijk, daar alle toevoer van brandstoffen word gestopt bij het uitzetten van de motor..
Vervuiling van de cilinders kan komen door veel korte ritten, olieverbruik en slecht verbranden, met daarbij een te hete verbranding (verkeerd ontstekings tijdstip.
je hebt geen motorstoringslampje tijdens rijden??
Staat de distributie riem goed afgesteld??
juiste bougies geplaatst??
Willem
zijn meetwaarden bekeken[/quote]
Vroeger lag het dikwijls aan de kwaliteit van de brandstof,misschien de motor laten ontkolen vroeger bestond er een produkt van MARLY ontkolende kopsmering ,werd ook gebruikt bij LPG instalaties om de kleppen te smeren,ik weet niet of dit produkt of iets soortglijks nog te verkrijgen is?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar