Opel Vectra: Ontkoppelings probleem na wissel vliegwiel en koppelingsset

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 dti

Goedendag beste medesleutelaars,

Ik zit met een probleem met een opel vectra c.
Deze auto is bij ons gekomen omdat deze zwaar schakelde en lawaai maakte tijden ontkoppelen.
Onze conclusie was problemen met de kopeling en /of vliegwiel.
Bij demontage bleek het vliegwiel defect en het druklager was ook slecht.
Wij heben de er een ander vliegwiel opgezet en tevens de koppeling + nieuwe hydraulisch druklager vervangen.
Alles netjes terug gebouwd en de koppeling met vacuum ontlucht.
De kopeling heeft prima druk.

Echter de wagen ontkoppelt niet.
Met de wielen van de grond gaat het nog net maar schakeld de auto zeer zwaar.
Eenmaal op de grond is schakelen onmogelijk en lijt het alsof de wagen niet ontkopelt.
Druk je tegen de versnelling aan dan gaat de wagen lichtjes rijden.
Volgens ons werkt de koppeling dus niet.

de vraag is nu wat kan er aan de hand zijn?

Wij hebben uigesloten dat de koppelingsplaat verkeerd gemonteerd is.
En ook hebben wij het systeem meerdere malen ontlucht met de vacuum pot en uiteraard remvloeistof bijgevuld.

Het enige wat ons nog opviel was dat er bij de koppelingscilinder achter het pedaal wel enkele sporen van olie zichtbaar zijn.

Als iemand hier nog iets over weet dan hoor ik het graag alle suggseties zijn welkom.
Bijboorbaat mijn dank.

S400

Geplaatst door S400 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

nou je kan nog proberen om teontluchten via beneden naar boven bijvoorbeeld met een schoon olie spuitje misschien dat het effect heeft als de oorzaak lucht zou zijn.

groetjes jan.

ford-12 (0), 12 jaar geleden

Hoi met Theo,
Ik ben ook maar aan het brain-stormen ,maar is het niet dat de tollerantie maten van kopelingsplaat en drukgroep niet meer aan de minnium eisen voldoen.Want als de drukplaat van de drukgroep tever is afgevlakt komt de kopeling ook niet helemaal vrij. Ook kan het zijn dat de koppelingsvork verbogen is.
Gr Theo.

ronny530 (0), 12 jaar geleden

Het kan maar zo zijn dat het priseas lager al voor de reparatie defect was of tijdens montage defect is gegaan. Als dit lager defect is ontstaat er speling op de ingaande as van de versnellingsbak, gevolg zwaar of helemaal niet kunnen schakelen. De boel zal dus weer uit elkaar moeten.

Groet Ronald.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.